Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å søke på en stilling på en institusjon. Det står 62% i annonsen, men man jobber som nattevakt i 4/7-3/7 turnus, og hver tredje helg. Vaktene varer fra 22.30-07.30, altså ni timer. 

Jeg har regnet meg frem til fire netter ala 9 timer x 2 + 3 netter ala 9 timer x 2 = 126 timer i mnd (altså da ikke regnet med hver tredje helg slik som beskrevet i annonsen.

Dersom en arbeidsgiver har 37,5 timer i uken som 100% stilling tilsvarer det 150 timer i måneden. 40 timer utgjør 160 timer i måneden. 

En 62% stilling vil da egentlig være 93 timer i måneden eller 99,2. 126 timer i måneden slik som i annonsen blir mer enn en 62% da, slik jeg har forstått det? Har jeg regnet riktig, eller er det annerledes beregning av stillingsstørrelse på institusjon? 

setter pris på alle svar her - utdannet bv.pedagog som vurderer å gå over fra bvtj. til nattevakt for å studere noe annet ved siden av. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i helse og vi har 35.5 timer i uken hos oss i alle fall siden det er dag/kveld/natt. Så 100% vil da være 154 timer i mnd. Men skjønner at turnuser kan gå over feks 12 uker og at det ikke alltid blir like antall timer hver mnd. 

Skrevet

Hvordan regnet du så mange netter? På en måned i en slik stilling vil du jobbe ca 10.5 netter

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok annpå avtalen din. Mange plasser vil 35.5 eller 33.5t uke tilsvare 100% på natt. Kan også være at du får en uke fri lagt inn i turnusen elns for at stillings % skal gå opp. Du kan jo kontakte arbeidsgiver og høre hvordan de regner.

Anonymkode: 33362...5ef

Skrevet

En uke er ikke 37,5, men 35,5 med den turnusen 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig en del av timene på natt er passiv-nattevakt? Da teller ikke 1 time på jobb som 1 time lønn.

Anonymkode: 63d4e...f72

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...