Anonyme Lina Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Hei, Jeg vurderer å søke på en stilling på en institusjon. Det står 62% i annonsen, men man jobber som nattevakt i 4/7-3/7 turnus, og hver tredje helg. Vaktene varer fra 22.30-07.30, altså ni timer. Jeg har regnet meg frem til fire netter ala 9 timer x 2 + 3 netter ala 9 timer x 2 = 126 timer i mnd (altså da ikke regnet med hver tredje helg slik som beskrevet i annonsen. Dersom en arbeidsgiver har 37,5 timer i uken som 100% stilling tilsvarer det 150 timer i måneden. 40 timer utgjør 160 timer i måneden. En 62% stilling vil da egentlig være 93 timer i måneden eller 99,2. 126 timer i måneden slik som i annonsen blir mer enn en 62% da, slik jeg har forstått det? Har jeg regnet riktig, eller er det annerledes beregning av stillingsstørrelse på institusjon? setter pris på alle svar her - utdannet bv.pedagog som vurderer å gå over fra bvtj. til nattevakt for å studere noe annet ved siden av.
Criador Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Jeg jobber i helse og vi har 35.5 timer i uken hos oss i alle fall siden det er dag/kveld/natt. Så 100% vil da være 154 timer i mnd. Men skjønner at turnuser kan gå over feks 12 uker og at det ikke alltid blir like antall timer hver mnd.
mandel92 Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Hvordan regnet du så mange netter? På en måned i en slik stilling vil du jobbe ca 10.5 netter
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli Kommer nok annpå avtalen din. Mange plasser vil 35.5 eller 33.5t uke tilsvare 100% på natt. Kan også være at du får en uke fri lagt inn i turnusen elns for at stillings % skal gå opp. Du kan jo kontakte arbeidsgiver og høre hvordan de regner. Anonymkode: 33362...5ef
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Mulig en del av timene på natt er passiv-nattevakt? Da teller ikke 1 time på jobb som 1 time lønn. Anonymkode: 63d4e...f72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå