Gå til innhold

Hvordan sover barnet fra 0 år og oppover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, når våkner de tidligst, og fra når begynner de å sove litt lengre. Er vell sikkert perioder. Gutten min har hele tiden våknet rundt 0700 tiden, men har de siste ukene begynnt å våkne 0630. Regner med att når han begynner i barnehagen, vil han sove lengre, da han er mer sliten????

Hvordan sover ett barn på 10 måneder kontra ett barn på f.eks 3, 4, 5 år??

Vet jo at det er forskjell på barn, men sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde også at det skulle forandre seg når vesla begynte i barnehagen, men neida. Hun våknet like fordømt klokka fem... Jeg tror ikke det går an å si noe som helst generelt om dette, jeg.

Skrevet

Men en tre åring sover da lenger om morgenen enn en baby?

Skrevet

Ikke nødvendigvis, i alle fall ikke den eneste treåringen jeg kjenner.

Skrevet

Min eldste er 6 år. Han våkner som regel mellom 7 og 9 hvis han får sove sålenge han vil.

Tror nok du skal regne med 7-8 i endel år til fremover. Det er sjelden Erlend sover særlig mye lengere enn 8.30 ihvertfall....

Skrevet
Men en tre åring sover da lenger om morgenen enn en baby?

Fetteren til sønnen min som er 5 år sover til 07 30 i helgene.Da har han sovet leeeeeeenge.Ellers er det 06 45

Gjest Gjest
Skrevet

Mine unger har aldri sovet lenger enn til 07.30. Men nå skal jeg ikke klage. En periode var det morgen senest 05.30.

Og den yngste er 6 år.

Skrevet

Min unge sover faktisk mindre nå ved fylte to år enn ved f.eks 1 år.

Når hun var 1 år sov hun fra ca kl 20-09/09.30.

Nå er hun 2 år og sover fra 20-ca 0730/08.

Dessuten må vi være nøye med soving på dagen, at hun ikke sover for lenge og for seint.

Skrevet

Gutten vår på 17 måneder sover fra kl. 19-19.30 om kvelden til 06-06.30 om morgenen. Og så har han en lang dupp på dagen (ofte 3 timer), så han sover ganske mye til sammen!

Regner med at sovetida på dagen blir kortere etter hvert som han blir eldre, og til slutt kuttes den ut.

Har forøvrig en nevø på 5 år, og han pleier alltid å våkne halv 6...

Skrevet

Vår datter på 20 mnd. sover fra 18.30/19.00 til ca. 06.30/07.00. Altså som regel 12 timer hver natt. Hun er i barnehage på fulltid, og sover som regel i ca. 2 timer der midt på dagen. I helgene prøver vi å legge henne en times tid seinere, slik at vi kan nyte å sove "helt til" kl 8 lørdag og søndag... Men det er ikke alltid det funker. Virker som hun er programmert til å våkne kl 06.30 uansett. Resultatet har blitt at vi også har begynt å legge oss tidligere, er sjelden oppe lenger enn til 23 i helgene og 22.30 i uka... Kjip gjeng! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

MIN DATTER er 3 år år og går i barnehage,hun ligger seg ca 18.30-19 varierer litt.og da sover hun til ca 7,i helgene får hun være litt lengre opp,men 19.30 vil hun i seng er da kjempe trøtt,veldig godt i uke dagene at hun ligger seg så tidlig så er hun opplagt om dagen.

Skrevet

ååhhh, jag blir lite avundsjuk på er som har barn som sover så länge om natten!

Vi sliter med sonen på 2 år och 3 månader.

Han somnar 20:30-21:00 och vaknar senast 05:30. (i morse var kl 05:00). Då vill han läsa böcker och är klarvaken!

Han sover endast en timme på dagen efter lunch. Vi fattar inte var han får sin energi från!

Gjest Gjest
Skrevet

Sønnen min sov ALDRI lenger enn til åtte før han ble 5-6 år. Da han var i toårsalderen var han oppe før seks hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...