Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det vanlig at vi som er lyse i huden og har lyse hår på kropp og ansikt fjerner hårene fra ansiktet ? 

En mann kommenterte at jeg hadde masse hår i ansiktet , og vet jeg har litt dun, men det var vel de fleste ...men så ble jeg med ett usikker.

Anonymkode: 1acba...5d2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri gjort. Napper bryn, that's it.

K48

Anonymkode: c954d...4b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gjort jeg heller. Håper ikke det er vanlig. Jeg har også «dun» som alle andre, men ikke fått kommentarer på det. 

Anonymkode: 9ee5f...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dun, og fjerner det innimellom. Hvis jeg skal feks i et bryllup på sommeren eller andre litt finere arrangementer hvor jeg bruker sminke. Sminken setter seg veldig mye finere hvis man fjerner håret. 

Anonymkode: 0807a...49f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også dun, og fjerner det innimellom. Hvis jeg skal feks i et bryllup på sommeren eller andre litt finere arrangementer hvor jeg bruker sminke. Sminken setter seg veldig mye finere hvis man fjerner håret. 

Blir det ikke hårene stivere og værre når det gror ut igjen da? Evnt piggete ?

spør bare av uvitenhet her altså☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del hår i ansiktet (fått mer med alderen, er 40-ish) og bruker nappemaskin på overleppe og hake, men fjerner ikke smådun på kinn. 

Anonymkode: 15533...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. Har absolutt nok med barbering av underarmer, bikinilinje og legger.

Anonymkode: 5b609...533

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hårfjernings krem på overleppa og haka 🙈

Anonymkode: 99710...3be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir det ikke hårene stivere og værre når det gror ut igjen da? Evnt piggete ?

spør bare av uvitenhet her altså☺️

Nei, det er bare en gammel myte. Hadde det stemt at man fikk mer og tykkere hårvekst av barbering hadde jo alle menn barbert hodet sitt konstant haha! Mine vokser ut akkurat like myke som de var før barbering. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 04ced...dc5

Skrevet

Jeg har to strie hår under haka. De hender det jeg napper eller klipper kort. Mormor hadde tre av typen, så jeg er litt stolt av de to jeg har.

Jeg har ikke noe dun å bemerke ellers i ansiktet.

AnonymBruker
Skrevet

Fjerner det når jeg gidder, sminken sitter bedre.

Anonymkode: ef640...479

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fjerner man det håret eventuelt ? 

Anonymkode: 1acba...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner noen enkeltstående stive hår som popper ut under haka av og til, og så har jeg en føflekk på haka som av og til gror ut et par strie hår, som jeg napper ut. Ferskendunene i ansiktet får være i fred. Aldri i verden om jeg hadde giddet å barbere de bort. Får da være måte på hysteri.

Anonymkode: 9478c...fac

AnonymBruker
Skrevet

Aldri gjort det

lys kvinne med lyse hår/dun i ansiktet

men bryr meg ikkd

Anonymkode: 2f8e9...28b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg shaver ansiktet, men det er kun fordi jeg har mye hårvekst. Hvis det ikke er synlig behøver du jo ikke å shave.

Anonymkode: 0ae35...23f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg napper de harde hårene kun fordi jeg ikke liker følelsen å ta på de når jeg gjør hudpleien morgen og kveld. Bestemor hadde samme greia så er nok genetisk. Har kjøpt en sånn Flawless Face greie, men ikke turt å bruke den enda. Dunene bryr jeg meg ikke om, kun de harde, og av og til mørke, hårene. 

Tenker at han fyren skal bry seg om sitt tryne og at ditt fjes er mer enn godt nok slik DU liker det. Gjør noe hvis DU virkelig ønsker, drit i det hvis ikke. Og hvis du ikke har tenkt på det før nå, så sier det mye.

Anonymkode: 07c3b...5a4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er varierende hvor mye hår og/eller dun vi kvinner hår. I min familie har damene mye dun, men de er heldogvis helt lyse. Likevel så tette og lange at det legges godt merke til, særlig om sommeren og dersom man fryser for da stikker de rett ut. Derfor fjerner jeg om sommeren og vinteren dersom det er sol og jeg skal være ute og fryse sammen med andre. Før epilerte jeg dunene fordi jeg også innbilte meg at de ble stivere og ville vokse tettere. Så hendte det noen ganger at jeg måtte få fjernet dem fort. Da erfarte jeg at de ikke ble stivere eller tettere som jeg trodde. Så nå raker jeg bare raskt over med høvelen ved behov. Sånn typisk før stranden sammen med andre eller før en sommerfest o.l

Det dumme me då fjerne dun er at dersom alle som har det gjør det, så er det med å skaper en større illusjon om at damer ikke har hår i ansiktet. På samme måte som mange menn oppriktig tror at vi damer har hår på leggene. Gjerne både lyse og mørke. Skulle ønske det var større rom for å få velge selv og at vi kunne slippe det hårfobiske samfunnet der kanskje særlig menn plent må påpeke det om damer har hår der normen sier vi ikke skal ha hår. Selv om vi har det fra naturens side.

Anonymkode: e424f...db8

• Liker 1
Skrevet

Tar lange og utstående hår med pinsett.

Ellers vokser jeg regelmessig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg napper hår i timesvis hver dag med pinsett. Jeg ser meg aldri i speil, så jeg bare kjenner med fingen over alle stubbene

Anonymkode: da855...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...