Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum som skriver dette, men jeg har en jævlig følelse jeg ikke blir kvitt.. 

for noen dager siden fløy en fugl inn i vinduet vårt. Det smalt høyt, men den fløy videre. Vinduet er lite og på en stor vegg, så jeg syntes det var litt rart, men tenkte ikke mer over det. Før i dag. 

jeg skulle dra på butikken. Jeg kjører i veien, også er det to små fugler som «leker med hverandre». Jeg må bråbremse for å ikke treffe dem, og de flyr bare siksak og har tydelig panikk, men flyr ikke unna, og det pågår i en bemerkelsesverdig lang tid før jeg får stoppet bilen. Igjen, tenkte ikke all verdens mye over det. Men på vei tilbake fra butikken (tok en annen rute) så var det en due i veien. Den fløy ikke, men hoppet såvidt bortover, selvom den var midt i kjørefeltet, så jeg måtte svinge unna for å ikke treffe den. Den stirret på meg.

Det skal nevnes at jeg sjelden-aldri har slike fugle-opplevelser (eller noe annet, for den saks skyld), men nå føler jeg virkelig at det er et varsel av noe slag. 

Det bør også nevnes at det ene barnet mitt på 2 år har en baby-dukke, som han tar konsekvent med hodet ned i bassenget ute og sier natta-baby… dette har han gjort nå flere dager på rad…

Og det verste, det samme sier han til lillebror, som er 8 mnd😭 riktignok ikke i bassenget, men hvis han skal sove dupp eller for natten…

har prøvd å søke litt på nettet men får ikke opp noe som kan relatere, og jeg er mildt sagt livredd…. 

noen råd?? Redd det bare er en forsinket fødselsdepresjon og at jeg innbiller meg ting (eller jeg er vel strengt tatt redd det ikke er det..), men jeg føler jeg må sjekke alle alternativer

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5G.

Anonymkode: 7fa92...d36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

5G.

Anonymkode: 7fa92...d36

Skjønte ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Fugleunger driver med flyvetrening og er ute av redet for første gang nå, og da er det mye rart flyvemessig å se.

Og ungen har vel lært seg att det er godt med en duppert i varmen, og å kjøle seg bed i bassenget er vel ikke så dumt før leggetid. 

Varmen tar på alle. 

Anonymkode: a9614...ba8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kom på nå etterpå, at da vi var på stranda i dag var plutselig storebror livredd for at vi skulle være i vannet… han hylskrek hvis noen av oss gikk utti, selv nære land..

Skrevet
Mortilto96 skrev (Akkurat nå):

Kom på nå etterpå, at da vi var på stranda i dag var plutselig storebror livredd for at vi skulle være i vannet… han hylskrek hvis noen av oss gikk utti, selv nære land..

Og han har aldri vært redd for noe sånt før.. han elsker vann og bading, så det var veldig utypisk

Skrevet

Husk at du viderefører dette greiene til ungene da. Ikke la de se at du leter etter noe overnaturlige greier. 

Syns du fuglene oppfarer seg rart? Dra til Danmark; der er de jo helt merkelige :) 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fugleunger driver med flyvetrening og er ute av redet for første gang nå, og da er det mye rart flyvemessig å se.

Og ungen har vel lært seg att det er godt med en duppert i varmen, og å kjøle seg bed i bassenget er vel ikke så dumt før leggetid. 

Varmen tar på alle. 

Hmm ja det hjelper litt! 

tja, men konsekvent ansiktet ned? Han setter ikke dukka ned i vannet og bader liksom, det er å holde hodet nedi vann og si «natta baby. Natta baby» 

men varmen kan absolutt spille oss begge et puss her ja😅

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du blir redd og sånt ♥️ Med en baby på 8 mnd regner jeg med du passer veldig godt på rundt vann uansett. Siden dette er postet på religionsforumet så vil jeg da gi et spirituelt råd, så lukk øynene og pust litt og slapp av i kroppen. Så kan du be dine guider (som vi alle har med oss til enhver tid) om å hjelpe deg å passe ekstra godt på barna dine fremover siden du er bekymret for om guttens handlinger er et varsel. 

Ang fugler som flyr inn i vindu så kan jeg anbefale å få tak i sånn UV-tape sånn at du unngår det. Det skal jeg selv gjøre etter 2 slike hendelser 2 år på rad som har ført til at fuglene døde. 

Anonymkode: b6e17...6dd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mortilto96 skrev (2 minutter siden):

Og han har aldri vært redd for noe sånt før.. han elsker vann og bading, så det var veldig utypisk

Her snakket vi litt om en ny manet som er oppdaget i Norge, har ikke fått poden i vannet etter den tid. 

De har store ører desse små

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen ting jeg er redd for og har vært veldig nøye med å ikke si dette til/foran barna. Barna mine har nok fanget det opp, for de vet. Vårt eldste barn har alltid vært rask til å se endringer i min atferd og mønstre. 

Ang fugler så har det vært flere fugler slm har krasjet inn i vinduene her de siste ukene. Ser de vaser rundt i veien, glor dumt på bilene. Vi måtte stanse helt fordi en eller annen gjøk (? Pun intended) ikke flytta seg.

Det er uansett viktig å konstant se på barna når de bader. Per nå er det lenge til de skal være alene uten voksne (kanskje bare når mamma er på do for å tisse med døra åpen mens hun hele tiden skravler med dem for å høre hvor de er?) og enda lengre til de skal være alene i nærheten av vann. Kanskje hjernen din har registrert at du var bittelitt uforsiktig en gang og nå overkompanserer ved å ofte minne deg på at storebror kan skade mi sten ved et uhell og at vann er fort livsfarlig for de små?

Anonymkode: c4e4a...dc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

phone-booth.gif

Det kan være et varsel. Når det er sagt så er det vel når biene begynner å endre adferd at vi virkelig er ille ute.

Anonymkode: c2b04...672

• Liker 1
Skrevet

Joda, det kan være et varsel. Men på hva? Og hva skal du kunne gjøre med det?

Engstelsen din er vel det mest ubehagelige ved settingen? Det som kommer kommer, tiltak som er fornuftige er å gjøre noe med vinduene for å hindre fugledød, fortsette å passe på barna dine, være en ansvarlig sjåfør og om mulig legge bekymringen din til side. Kanskje dere alle har det noe for varmt også for tida?

De aller fleste tingene jeg bekymrer meg for skjer aldri.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 04948...a95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt en prest og bedt om en husrens dersom det skjer mer rare greier dette ikke gir seg. For sikkerhets skyld ♥️ Kan ikke skade akkurat.

Anonymkode: 27c68...4a4

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fugler er ikke bundet av tyngdekraften slik som vi mennesker er, det er jo en faktor som kan gjøre at vi ser på dem som litt "overnaturlige". De går på jorden, svømmer i vannet og flyr i luften, jeg tenker på dem som en slags link mellom himmel og jord, det bevisste og ubevisste.

Selv har jeg opplevd å få varsler fra ravn før to store hendelser i mitt liv. Samtidig har det fløyet fugler i vindusglasset og i nærheten av bilen under fart, uten at noe har skjedd etterpå.

Jeg kjenner flere som opplever varsler gjennom forskjellige ting, dyr, lyder, hendelser eller andre mennesker. Ser på dem og forstår hvor viktig det er å få kontroll på egen frykt. Det er uansett en god strategi å ha i livet, sånn helt generelt.

Det er viktig at du finner gode måter å roe ned nervesystemet ditt, slik at du er regulert og kan ta vare på barna dine. Barn oppfatter veldig raskt uro i oss voksne, så vi må jobbe med å ta ansvar for oss selv hele tiden for å være den trygge havnen.

Anonymkode: ae699...4a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig tror jeg du overtenker.

Fugler er både artige og sosiale, og de gjør mye rart. Senest i dag løp 3-åringen min etter en linerle som liksom spankulerte så fint av gårde, vi la begge merke til at den var litt «spesiell». Nesten daglig opplever jeg skjærer og kråker som leker med hunden når vi er på tur, typ de la han nesten fange dem før de ertent flyr 5 meter og venter på at han skal prøve å løpe etter de igjen.

Kan nesten ikke legge noe i alt fugler gjør, de er bare artige :) 

Og, 2-åringer sier og gjør hvertfall mye rart! 

Anonymkode: ddaca...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...