Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Wohoo, hurra for deg …

Anonymkode: 24f57...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Føler det samme. Veldig deilig å slippe ta hensyn til en annen voksen sitt humør og behov. Nok med meg og barna. Og vi koser oss! 

Anonymkode: 611f5...364

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Har kun en unge, men ja. Vi trives god sammen på ferier. Nå er ungen også så stor, tenåring, at vi drar på konserter og festivaler sammen. Reiste til Berlin for festival forrige uke, og i august drar vi til Amsterdam for ny konsert ❤️ Og i dag har vi sett kpop demon hunters nok en gang ;)

Anonymkode: 0dbc1...0c8

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Og vi hadde det ikke ille, ferier var det vi var best. Selv om jeg kan savne voksenrelasjonen, er feriene bedre og mindre stress enn før. Voksenrelasjoner får jeg også gjennom venner på besøk osv. 

Anonymkode: 5ee7e...02c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

HELT ENIG🥳👏🏻🌞

Anonymkode: 54767...752

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig. Siste året gruet jeg meg intenst til ferie med ex’en. Visste at det ble ubehagelig og krangling. Men så flyttet han også ut like etter sommeren, for det var da jeg fikk ræva i gir til å gjøre noe med en situasjon der vi ikke lenger kunne bo sammen som venner, for vi var i ferd med å bli uvenner. Og før vi kom dit at forholdet var dødt, var vi også såpass ulike at ingen av oss trivdes helt i hverandres måter å være i feriemodus.

Så både hverdager og ferie etter brudd er stemningsmessig sett en fryd sammenlignet med før. Det store minuset er selvfølgelig to-hjem effekten for barn ❤️ Den er vond for alle parter og skulle så gjerne vært foruten akkurat det. Men stemningen og flyten i hverdagen bortsett fra det, er hundre reiser bedre.

Anonymkode: 24a13...fb1

• Hjerte 4
Skrevet

Ja, det er fantastisk! Vi var alene uansett, men følelsen av å bli forlatt og sviktet ga feriene en vond bismak.. Nå koser vi oss og er frie!

• Liker 2
Skrevet

Dette forutsetter jo at du har vært i et dårlig forhold. Anbefaler ferie med barn og en bra partner.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type menn har alle dere som synes dette hatt? Hvordan oppførte partneren deres seg på ferie? 

Står selv i samlivsbrudd, og jeg gruer meg til å måtte dra på ferie alene.

Anonymkode: ee4f9...952

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags type menn har alle dere som synes dette hatt? Hvordan oppførte partneren deres seg på ferie? 

Min ex mann forventet at jeg skulle gjøre alt. Fra og bestille reisen, pakke for oss alle, sjekke oss inn alle steder, ta meg av barna hele tiden, planlegge alt som skulle skje på ferien. Han bare var tilstede, uten å bidra med noe.

Så var jo da veldig deilig å bare reise med barna, og jeg har reist mye med de. Og vi har alltid kost oss masse. Her er jeg og barna litt mer spontane, lykkelige og aktive, som liker at det skjer ting. Far var mer rolig, ville ikke at det skulle skje så mye.

Anonymkode: fcd6d...e2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han var av typen ekstra belastning. En ekstra baby på tur. Makan til hjelpeløshet skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 0dbc1...0c8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 23.00):

Nå er jeg på 5. Året som singel alenemamma. Og jeg må si at sommerferie er noe helt annet enn før!  Jeg gjør mye av det samme som da vi var gift, men forskjellen er at jeg gjør alt alene med barna nå. 

Vi reiser Norge rundt, sover i telt på nye plasser hver kveld, bader, spiser på kjente og ukjente plasser, ser på typiske turistattraksjoner, går fjellturer i vårt tempo , spiser når vi er sultne osv. 

Nå gjøres alt uten stress! Vi koser oss i bilen, tuller, ler og synger, stopper/tar pauser når vi ønsker, telter tilfeldige plasser etter hvor langt vi kommer før humøret blir surt. Vi tar rett og slett ferie i ferien. Og det er så herlig! 

Jeg ble i forholdet så alt for lenge. Så mange verdifulle øyeblikk og ferier ble ødelagt av dårlig stemning, stress, overkompensering osv. 

Så til deg/dere som lurer på å bli i et destruktivt forhold for barnas skyld. Min erfaring er at det blir 100 ganger bedre alene. Og ungene koser seg mye mer! 

Anonymkode: 6db59...a0b

Husk at alle er vi forskjellige, det samme gjelder  -   når en velger å gå.

Det er et hardt teamwork på mange plan, ALT avhenger av samarbeid med den andre forelderen. 

Eller har du oddsen på din side at du har barna mest slik at de slipper å bytte hjem , nettverk og kan fortsette livet? 

Anonymkode: ecd45...6f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 16.10):

Han ville helst reise til storbyer, og/eller plasser han kunne opprettholde treningsrutinene sine. Så jeg og barna gjorde mye alene. 
jeg og barna reiste mye på ferier med familien min uten han, mens han var hjemme å styrte med sitt, 

Har ny samboer nå og er en familie, og det er helt fantastisk

Anonymkode: 57fee...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg hater å reise på ferieturer med barna alene. Vi er alle forskjellige. 

Ferieturer var en av de plassene han faktisk bidro. Og det føles så tungt og overveldende å dra med de alene.

Savner å være en familie på tur😢

Anonymkode: e1576...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...