Perine Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Jeg vet at en fraksjon kan bety en mindre gruppe av noe, men jeg trodde at det vanligste var å kalle det en gruppe, eller gjeng. Jeg la merke til at politiet konsekvent omtalte de som herjet og skjøt inne på et kjøpesenter i Oslo i dag, som to fraksjoner. Er det for å tåkelegge spørsmålet om hvem disse bråkmakerne er? Jeg reagerer bare litt på hvorfor de bruker ord som ikke er vanlig i dagligtale. Det er kanskje bare meg som henger meg opp i slike bagateller?
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Perine skrev (19 minutter siden): Jeg vet at en fraksjon kan bety en mindre gruppe av noe, men jeg trodde at det vanligste var å kalle det en gruppe, eller gjeng. Jeg la merke til at politiet konsekvent omtalte de som herjet og skjøt inne på et kjøpesenter i Oslo i dag, som to fraksjoner. Er det for å tåkelegge spørsmålet om hvem disse bråkmakerne er? Jeg reagerer bare litt på hvorfor de bruker ord som ikke er vanlig i dagligtale. Det er kanskje bare meg som henger meg opp i slike bagateller? Vanligvis sier man jo "fraksjon av noe" men her er det nok for å tåkelegge med et moteord. De fleste skjønner jo hvem som driver og skyter i denne byen. Anonymkode: 03ac4...e81 1
Stacy__ Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Perine skrev (25 minutter siden): Jeg vet at en fraksjon kan bety en mindre gruppe av noe, men jeg trodde at det vanligste var å kalle det en gruppe, eller gjeng. Jeg la merke til at politiet konsekvent omtalte de som herjet og skjøt inne på et kjøpesenter i Oslo i dag, som to fraksjoner. Er det for å tåkelegge spørsmålet om hvem disse bråkmakerne er? Jeg reagerer bare litt på hvorfor de bruker ord som ikke er vanlig i dagligtale. Det er kanskje bare meg som henger meg opp i slike bagateller? Jeg tror de mente mindre del av et miljø. Men enig med deg i at det var en merkelig og uklar formulering. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå