Gå til innhold

Ingen som handler på Tise/finn lengre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner at du er frustrert, men det du skriver oppleves ganske unyansert og urimelig overfor alle oss som faktisk er seriøse selgere på FINN. Å hevde at “90 % overpriser og ikke svarer” er ikke bare en overdrivelse – det er rett og slett feil. Det finnes tusenvis av gode brukthandler på FINN hver eneste dag, men det virker som du kun fokuserer på de dårlige opplevelsene og bruker dem til å dømme hele plattformen.

Det er også en grunnleggende misforståelse i det du sier: Bare fordi noe er brukt, betyr det ikke at det må være billig, ødelagt eller gis bort. Mange selger nye eller nesten ubrukte varer – ofte med originalemballasje – og da er det helt naturlig at prisen reflekterer det. Noen ting selges til og med til over nypris, fordi de er utsolgt eller vanskelige å få tak i. Markedspris handler ikke om hva du synes noe bør koste, men hva folk faktisk er villige til å betale.

Det er heller ikke slik at alle selgere sitter klare til å svare umiddelbart – folk har liv, jobb og familie. At du “gidder ikke kaste bort tid” fordi noen ikke svarer med én gang, sier mer om tålmodigheten din enn det gjør om FINN.no som plattform.

Å handle brukt krever litt innsats og tålmodighet – ja. Men det betyr ikke at systemet er ødelagt, eller at alle andre enn deg er useriøse. Det virker mer som du er irritert over at ting ikke alltid går på dine premisser, og det er ikke selgernes feil.

Anonymkode: 6dbd7...a24

Jeg er enig med den du svarer. Mesteparten av tiden jeg bruker på disse appene er kastet bort på folk som ikke har respekt for andres tid, og som selger herja varer til blodpris.

Akkurat i juli har jeg hatt stor forståelse for uteblitt svar, siden folk er på ferie. Men det som skjer er jo at jeg ikke gidder å sende melding til fler enn 2-3 stk om samme type vare, da jeg regner med at den fjerde heller ikke svarer. 

Anonymkode: e1b28...5e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det er jo mange som sier at finn.no har blitt veldig overpriset og det er jeg helt enig i 

det er også nesten alderi noe interessant og kjøpe det er stort sett gammelt ræl folk heller burde kaste

Anonymkode: f321c...0fc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvde å kjøpe forleden dag, selger kunne ikke sende før etter ferien 1. august. Så lenge gadd jeg ikke vente. 

Anonymkode: e168e...26d

Det må man jo nesten bare regne med i disse dager

Anonymkode: de60c...d7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det må man jo nesten bare regne med i disse dager

selger kan da skjule annonsen sin fram til dem er hjemme fra ferie?
Eller er det umulig?

Anonymkode: d49bb...51c

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om sola, så fikk jeg to salg idag, etter en skikkelig død periode. 

Men har heller ikke orka legge ut noe nytt i finværet, er jo i koma. 

Stortsett legger jeg ut noe hver dag, ikke spesielt dyre ting, og ikke alt er like fancy, men enten selger jeg det på Finn, eller så går det til bruktbutikken. Huset er fullt av arvegods jeg ikke har plass til. 

En 100 lapp der og en her, og plutselig har jeg 3000 ekstra i måneden 

Anonymkode: 4a906...cf6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror det er pga ferie nå. Men synes det har gått tregt på Finn i hele år, kun solgt 1 ting. Dette er fine klær, noe ubrukt, til gode priser. Virker som om folk passer bedre på lommeboka ift tidligere. 

Anonymkode: dac5a...433

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

"Fiks ferdig" har drept noe av lysten min til å handle. Koster til sammen mer enn andre fraktalternativer (så lenge det ikke er kampanjer) og har lest om en del som har fortsatt hatt problemer både som kjøper og som selger når de har brukt fiks ferdig, så for meg føles det heller ikke tryggere...  

Anonymkode: fc5e4...6eb

Og så har du meg, som ikke kjøper uten at selger tilbyr fiksferdig. Har aldri opplevd noe negativt  

• Liker 6
Skrevet

Har fått solgt en Bytimo sommerkjole nå i juli

Ellers har jeg stor forståelse for at det ikke er så mye salg nå i juli når alle er på ferie. 

Både kjøper og selger med Fiksferdig og er veldig fornøyd med det.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

"Fiks ferdig" har drept noe av lysten min til å handle. Koster til sammen mer enn andre fraktalternativer (så lenge det ikke er kampanjer) og har lest om en del som har fortsatt hatt problemer både som kjøper og som selger når de har brukt fiks ferdig, så for meg føles det heller ikke tryggere...  

Anonymkode: fc5e4...6eb

Fiks ferdig er bare bortkastet. Må betale 40kr for forsikring og selger/kjøper kan skrive vurdering av deg. Jeg liker ikke vurderingsfunksjonen. Som selger velger jeg sjeldent kjøper dersom vi ordner salget med Vipps og PostNord, bare tull med vurderinger uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange snåle folk på finn.no av selgere, og Tise er mye verre. Som andre skriver. Elendige bilder, knapt beskrivelser, og folk svarer knapt på seriøse spørsmål. Man må dra alt ut av dem. Samt en del veldig høye priser. Det er blitt et ork å handle på disse nettsidene. 

Anonymkode: 73170...ad2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 21.27):

selger kan da skjule annonsen sin fram til dem er hjemme fra ferie?
Eller er det umulig?

Anonymkode: d49bb...51c

Nei det gidder jeg virkelig ikke å gjøre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solgt 2 ting i dag :) 

Anonymkode: 288a1...54c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Solgt 2 ting i dag :) 

7 ting* til 2 forskjellige kjøpere.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det gidder jeg virkelig ikke å gjøre 

Ganske frustrerende for potensielle kjøpere når de finner ut at du først kan sende om 2-3 uker.

Anonymkode: 79bca...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ganske frustrerende for potensielle kjøpere når de finner ut at du først kan sende om 2-3 uker.

Jeg legger ikke ut noe rett før ferie eller under ferien. Og er det en uke+ gammel annonse som ligger ut så får de vente eller kjøpe av noen andre, er ikke verre enn det 

AnonymBruker
Skrevet

Hovedgrunnene til at jeg ikke gidder finn er at det er så lite informasjon og størrelser som er helt på styr. Det er litt finn sin feil og. 

Jeg er ei større dame som bruker størrelse 44-48 i klær alt etter merke og passform. I normale klesbutikker bruker jeg stort sett størrelse L- XL og på finn er størrelse XL alt fra størrelse 42-50. Klær i størrelse 48 kan være markert med 4XL.  Jeg tror finn sorterer tallstørrelser inn i veldig små størrelser.  Jeg gidder ikke lete gjennom flere hundre annonser som har helt åpenbart feil størrelse. Hadde det vært konsekvent så hadde det vært greit, men det er jo ikke det heller. Kan se om  jeg leter etter noe spesifikt som jeg vet hvordan størrelsen er på (for eksempel bergans jakke).  I tillegg er folk veldig dårlig på å skrive hva slags stoff klærne er laget av. Om det er polyester, bomull, viscose eller lin har veldig mye å si for både passform og hvordan plagget oppfører seg på kroppen. Mange skriver at det er behagelig stoff som faller fint, men det er jo en smakssak så skriv heller hva det er laget av. Vesker og sko handler jeg på finn enda.

Tise har jeg gitt opp for lenge siden. Værre beskrivelser og dårligere bilder enn på finn. De gangene jeg har lagt inn bud på en vare har jeg enten fått svar av selger at produktet er solgt (uten at annonsen er fjernet eller blir fjernet) eller ikke noe svar i det hele tatt før budet går ut. Har prøvd noen gang og mener at pengene blir trekt med en gang før det blir refundert når budet går ut etter 48 timer (?) Bortkastet tid.

Anonymkode: a0d56...65c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hovedgrunnene til at jeg ikke gidder finn er at det er så lite informasjon og størrelser som er helt på styr. Det er litt finn sin feil og. 

Jeg er ei større dame som bruker størrelse 44-48 i klær alt etter merke og passform. I normale klesbutikker bruker jeg stort sett størrelse L- XL og på finn er størrelse XL alt fra størrelse 42-50. Klær i størrelse 48 kan være markert med 4XL.  Jeg tror finn sorterer tallstørrelser inn i veldig små størrelser.  Jeg gidder ikke lete gjennom flere hundre annonser som har helt åpenbart feil størrelse. Hadde det vært konsekvent så hadde det vært greit, men det er jo ikke det heller. Kan se om  jeg leter etter noe spesifikt som jeg vet hvordan størrelsen er på (for eksempel bergans jakke).  I tillegg er folk veldig dårlig på å skrive hva slags stoff klærne er laget av. Om det er polyester, bomull, viscose eller lin har veldig mye å si for både passform og hvordan plagget oppfører seg på kroppen. Mange skriver at det er behagelig stoff som faller fint, men det er jo en smakssak så skriv heller hva det er laget av. Vesker og sko handler jeg på finn enda.

Tise har jeg gitt opp for lenge siden. Værre beskrivelser og dårligere bilder enn på finn. De gangene jeg har lagt inn bud på en vare har jeg enten fått svar av selger at produktet er solgt (uten at annonsen er fjernet eller blir fjernet) eller ikke noe svar i det hele tatt før budet går ut. Har prøvd noen gang og mener at pengene blir trekt med en gang før det blir refundert når budet går ut etter 48 timer (?) Bortkastet tid.

Anonymkode: a0d56...65c

Det er selger som bestemmer hvilken størrelse plagget plasseres i, men jeg er enig i at det er svært inkonsekvent. Jeg har sett bukser med 30” livvidde markert som XL.

Jeg er helt enig angående info om materialer, hvorfor ikke bare ta bilde av vaskelappen? Jeg har også flere ganger vært borti at plagg som ble beskrevet som silke, viste seg å være polyester når selger sjekket vaskelappen. 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne ble lurt på Finn. Kjøpte to varer i et sett for 500, noe selger sa var billig for de kostet 1100 nye. 

I går gikk vi i en butikk og fikk øye på det settet. Det kostet bare 539 som nye.... Det var riktignok tilbud og butikken hadde en før-pris på skiltet som sa fullpris var 900.

Uansett, venninnen min liker å shoppe på Finn for å spare penger. Men det ender ofte med at det ikke er så mye å spare likevel, og at man i blant blir lurt. Folk som selger vil ha så mye som mulig for det de selger, og lyver om de må for å få det til.

Jeg shopper sjeldent på Finn. Sist gang var for 9 år siden, da kjøpte jeg stuebordet mitt der.

Anonymkode: d5cd6...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ga opp Tise, for fullt av slitsomme fjortiser uten folkeskikk.

Finn fungerer jo greit nok, men forholder meg ikke til varer som må sendes og handler stort sett litt større ting og fra voksne. Orker ikke maset for småtterier. 

Anonymkode: 70225...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er pga ferie. Både kjøper og selger mye på Finn. Solgt og sendt noe nå i juli også. Men ikke kjøpt noe selv pga ferie og at vi tidvis er bortreist (og da vil jeg ikke ha pakke i postkassen/dørmatten til meg i flere dager når vi ikke er hjemme). Men selge gjør jeg, endrer bare på hentedato for fiksferdig og sender når vi er hjemme. 

Anonymkode: c5517...fa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...