Gå til innhold

Ingen som handler på Tise/finn lengre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med dere som selger ting på tide og finn? Jeg selger relativt fine ting til en god pris og har alltid fått solgt masse - men denne juli måneden har vært veldig rolig. Ingen salg eller forespørsel. Lurer litt på hvordan det er for andre? Opplever dere rolige perioder også? Dere som får solgt, hva har blitt solgt? 

Anonymkode: 6dbd7...a24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

helt dødt

Anonymkode: 474fb...a0d

AnonymBruker
Skrevet

Generelt veldig stille på alle fronter nå i juli. Jobber på kundeservice og får nesten ikke telefoner. Folk er på ferie eller slått ut av varmen tror jeg. 

Anonymkode: e74ad...770

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk er på ferie.

Anonymkode: 288a1...54c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper😄 men folk overpriser klær, overser bud eller godtar ikke bud - så da blir det ikke handel🙃 Jeg vil ikke betale nær fullpris for f.eks. turbukse med hull….

Anonymkode: 96294...8d3

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjøper😄 men folk overpriser klær, overser bud eller godtar ikke bud - så da blir det ikke handel🙃 Jeg vil ikke betale nær fullpris for f.eks. turbukse med hull….

Anonymkode: 96294...8d3

Ingen vil det. Alltid en som deg som kommenterer slikt. Har allerede referert til at jeg ikke er en av de selgerne. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Fiks ferdig" har drept noe av lysten min til å handle. Koster til sammen mer enn andre fraktalternativer (så lenge det ikke er kampanjer) og har lest om en del som har fortsatt hatt problemer både som kjøper og som selger når de har brukt fiks ferdig, så for meg føles det heller ikke tryggere...  

Anonymkode: fc5e4...6eb

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen vil det. Alltid en som deg som kommenterer slikt. Har allerede referert til at jeg ikke er en av de selgerne. 

Du er kanskje ikke en av dem,
Men slike selgere har jaget vekk mange.
Jeg orker ikke lengre prøve å handle på finn.no.
Fiks ferdig og selgere som ikke svarer på seriøse spørsmål har ødelagt hele greia.
Folk legger ut ting til alt for høye priser, og minimalt med beskrivelse/bilder.

Sender man melding og spør om info svarer dem ikke.

Hvorfor betale mer for brukt en nytt.

Så dem ødelegger også for selgere som er fornuftige, siden dem jager folk  bort.

Anonymkode: d49bb...51c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Fiks ferdig" har drept noe av lysten min til å handle. Koster til sammen mer enn andre fraktalternativer (så lenge det ikke er kampanjer) og har lest om en del som har fortsatt hatt problemer både som kjøper og som selger når de har brukt fiks ferdig, så for meg føles det heller ikke tryggere...  

Det er da fullt mulig å spørre selger om dere kan gjøre handel utenom. Jeg legger ut med fiks ferdig, så kan de som ønsker det, kjøpe direkte, men det betyr ikke at jeg ikke kan avtale å gjøre handelen på «gamlemåten».

Anonymkode: 79bca...88c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da fullt mulig å spørre selger om dere kan gjøre handel utenom. Jeg legger ut med fiks ferdig, så kan de som ønsker det, kjøpe direkte, men det betyr ikke at jeg ikke kan avtale å gjøre handelen på «gamlemåten».

Hjelper da ikke at du er villig når samtlige jeg har sendt melding til om det er mulig å hente i stede ikke svarer en gang.

Som jeg har skrevet ovenfor.
Dem 90% som overpriser og ikke svarer ødelegger for dere som er en del av 10prosenten som faktisk er seriøse.
Hele plattformen er ødelagt pga dette.

Tid er penger, og jeg gidder ikke lengre kaste bort tid på finn.no når jeg i de fleste tilfellene aldri får svar når jeg sender melding med spørsmål om varen.
Da kjøper jeg heller nytt og nyter tiden jeg har spart.

Selv skulle jeg ønske jeg kunne handle mer brukt.
Men det lille jeg ville spart er ikke verdt tiden det tar å få svar fra selgere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flott at du gjør det ❤️Men her på KG virker det som så mange finn-brukere blir rasende for å få spørsmål (selv om det er noe relevant som størrelse/mål som ikke er oppgitt), så det blir lengre og lengre mellom hver gang jeg kontakter noen også.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper da ikke at du er villig når samtlige jeg har sendt melding til om det er mulig å hente i stede ikke svarer en gang.

Som jeg har skrevet ovenfor.
Dem 90% som overpriser og ikke svarer ødelegger for dere som er en del av 10prosenten som faktisk er seriøse.
Hele plattformen er ødelagt pga dette.

Tid er penger, og jeg gidder ikke lengre kaste bort tid på finn.no når jeg i de fleste tilfellene aldri får svar når jeg sender melding med spørsmål om varen.
Da kjøper jeg heller nytt og nyter tiden jeg har spart.

Selv skulle jeg ønske jeg kunne handle mer brukt.
Men det lille jeg ville spart er ikke verdt tiden det tar å få svar fra selgere.

Jeg skjønner at du er frustrert, men det du skriver oppleves ganske unyansert og urimelig overfor alle oss som faktisk er seriøse selgere på FINN. Å hevde at “90 % overpriser og ikke svarer” er ikke bare en overdrivelse – det er rett og slett feil. Det finnes tusenvis av gode brukthandler på FINN hver eneste dag, men det virker som du kun fokuserer på de dårlige opplevelsene og bruker dem til å dømme hele plattformen.

Det er også en grunnleggende misforståelse i det du sier: Bare fordi noe er brukt, betyr det ikke at det må være billig, ødelagt eller gis bort. Mange selger nye eller nesten ubrukte varer – ofte med originalemballasje – og da er det helt naturlig at prisen reflekterer det. Noen ting selges til og med til over nypris, fordi de er utsolgt eller vanskelige å få tak i. Markedspris handler ikke om hva du synes noe bør koste, men hva folk faktisk er villige til å betale.

Det er heller ikke slik at alle selgere sitter klare til å svare umiddelbart – folk har liv, jobb og familie. At du “gidder ikke kaste bort tid” fordi noen ikke svarer med én gang, sier mer om tålmodigheten din enn det gjør om FINN.no som plattform.

Å handle brukt krever litt innsats og tålmodighet – ja. Men det betyr ikke at systemet er ødelagt, eller at alle andre enn deg er useriøse. Det virker mer som du er irritert over at ting ikke alltid går på dine premisser, og det er ikke selgernes feil.

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fiks ferdig har jo gjort både kjøp og salg så mye enklere.

At salget på finn går saktere nå i feire perioden er jo helt naturlig, alt annet i samfunnet går saktere også nå når "alle" har ferie 

Anonymkode: de60c...d7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å hevde at “90 % overpriser og ikke svarer” er ikke bare en overdrivelse – det er rett og slett feil.

Den er min erfaring.
Jeg fikk svar av 1 av 10 jeg kontaktet.
Det er 90% som aldri svarer.

At du “gidder ikke kaste bort tid” fordi noen ikke svarer med én gang,

Jeg forventer ikke svar på minuttet, men jeg forventer svar samme dagen.
Selger får beskjed om at det er kommet melding til dem.
Så når jeg en tidlig lørdag sender spørsmål til selger om mål, eller om dem har original kvittering og dem bruker over en uke på å svare så kaster det bort tiden min.

Handlet mye brukt før, ba alltid om original kvittering når jeg kjøper varer som ennå har reklamasjon.
Så når du sender en melding å spør, "har du den originale kviteringen" forventer jeg svar i løpet av maks 2 dager.
Og realiteten er at det ofte tok 2-3 dager å få svar, om man fikk svar.

Så jo jeg står for 90% er overpriset eller svarer ikke.
Jeg betaler ikke 60-80% av fullpris på et produkt jeg enkelt kan bestille nytt uten original kvittering.

Så jeg har helt sluttet å handle på finn.no
Faktisk enklere og billigere å handle brukt på ebay, eller andre platformer i utlanet, selv om man ofte må betale mva to ganger.

Sorry for at du føler deg krenket, men det er min erfaring.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo fellesferie nå, så tenker det er naturlig at det er litt dødt.   Har selv en del til salgs, men ikke solgt noe nå i juli☺️ Men, jeg har handlet 2 par sko som er på vei til meg as we speak.

Fiks ferdig - det er jo kjekt i noen tilfeller, men som oftest blir jeg og kjøper/selger enige om å vippse og ordner oss selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både kjøper og selger.

Anonymkode: 98023...20a

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å kjøpe forleden dag, selger kunne ikke sende før etter ferien 1. august. Så lenge gadd jeg ikke vente. 

Anonymkode: e168e...26d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selger får beskjed om at det er kommet melding til dem

Nei, det er veldig varierende. Selv om jeg har varsler på, dukker det ikke alltid opp noe varsel om at det er melding på Finn. Det har jeg gjerne først fått opp når jeg går inn i appen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er rimelig dødt nå i juli. Jeg rydder dødsbo og har ekstremt mange aktive annonser med veldig bra priser, mye bra som gies bort som møbler og kjøkkenutstyr, mye ny og dyr elektronikk til gibort priser , gode bilder og kan sende men det er labert med aktivitet.

Enkelte ting som en spisestue og  dungevis med lamper skjønner jeg ikke at ikke blir gitt bort, andre ting som en defekt komfyr derimot ble henta så idk.

Anonymkode: da529...a3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøvde å kjøpe forleden dag, selger kunne ikke sende før etter ferien 1. august. Så lenge gadd jeg ikke vente. 

Anonymkode: e168e...26d

På Tise går det an å sette på «feriemodus», det er irriterende at det ikke er en mulighet på Finn. Der må jeg alltid skjule annonsene når jeg drar på ferie, med risiko for at noen som var interessert i varen tror den er blitt utilgjengelig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...