Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt et innlegg før for noen mnd siden angående kjærlighetssorg ovenfor at meg og barnefar ikke er sammen lenger. Nå er det 7, snart 8 mnd siden vi slo opp. Vi har et nydelig lite barn sammen. Han slo opp med meg, og han gir ikke uttrykk for at han savner meg på noen måte. Vi har en bra kommunikasjon ovenfor barnet vårt. Hovedparten var min feil for at vi slo opp, men han er også en del skyld i det. Jeg angrer så på valgene mine som førte oss fra hverandre (ingenting utroskap). Jeg har forståelse for at han slo opp. Jeg prøvde i 5 mnd å få han tilbake i etterkant av bruddet. 

Jeg savner han så utrolig mye, og savner familien vår så mye. Savner han sin familie. Føler jeg blir slukt opp i sorg over familien som ikke ble noe mer, og alle minnene vi mister sammen😭  Føler meg deprimert, og føler jeg ikke klarer å være det sprudlende mora jeg egentlig er. Føler egentlig jeg nesten «mister» kontakten litt med barnet mitt, klarer ikke være helt tilstede hele tiden, alt er bare et ork og slit. Det å ikke se barnet heller vær dag er en sorg i seg selv. Jeg er bare så utrolig irritabel for tiden, og lei meg 

han fester, møter mennesker og er glad, er mye med familien sin. Jeg har veldig få venner, og har lite nettverk av familie rundt meg. Har hatt kjærlighetssorg før, den varte i noen år når jeg var mye yngre. Er redd for å bli bitter å deprimert nå veldig lenge… kan noen trekke kort, er det noe positivt som kommer inn i livet mitt snart?  Eller har noen noen gode råd? 😣😭

Anonymkode: 63b2a...3b0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må selv ta ansvar hvis du skal få en endring. Det høres ut som du trenger å snakke med profesjonelle, så du kan kanskje be legen om henvisning til psykolog? 

Anonymkode: 7ed6a...ff4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må selv ta ansvar hvis du skal få en endring. Det høres ut som du trenger å snakke med profesjonelle, så du kan kanskje be legen om henvisning til psykolog? 

Det er dessverre utrolig vanskelig å få time hos psykolog. 

Anonymkode: 35ceb...347

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp "oracles of norway", det er en gratis orakelkort-app man kan laste ned. Jeg har den og er veldig fornøyd med den. Kortene forteller deg mer hva du skal fokusere på og jobbe med, enn hva som skal skje i fremtiden, de er veldig inspirerende og positive.

Anonymkode: 89382...f17

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er dessverre utrolig vanskelig å få time hos psykolog. 

Anonymkode: 35ceb...347

En annen profesjonell terapeut kan jo være like så effektiv når det er snakk om å behandle depresjon. Trenger jo ikke å snakke med en psykolog. Er jo bare å ta kontakt med kommunen for å høre om man kan få støttesamtaler i en periode. 

Uansett så blir småbarnsmødre som er deprimert prioritert i psykiatrien/DPS, spesielt mødre med fødselsdepresjon.

Anonymkode: 67b43...233

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Går allerede til psykolog fra før. Er klar over at jeg selv må ta ansvar. Vet bare ikke hvordan jeg skal begynne. Jeg er i slutten 20 årene, og har kun en far som nesten ikke er tilstede i livet mitt. Generelt lite nettverk egentlig, har et par gode venninner. Sliter med at han har gått videre og har det veldig gøy, og jeg sitter her med stor sorg… ts 

AnonymBruker
Skrevet

Selvølgelig blir det bedre. Men det er en sorgprosess du må gjennom. Ikke sikkert han har det så bra selv om det ser sånn ut. På sikt tror jeg de som kommer seg best ut av brudd er de som tørr å kjenne på sorgen, alle de kjipe følelsene. 

Tror du burde prøve å ha det litt gøy du også. Du sier du har noen veninner, ta en kaffekopp en dag. Få litt bevegelse i livet og nye inntrykk. Lite gjør mye. 

Men familien hans er jo familien til barnet også. La de passe barnet litt, snakk bittelitt med dem. Det er ikke rart. Men det er vanskelig, jeg måtte gjøre det selv. Det gikk seg til. Gjør små steg for å gjøre livet normalt. Alt kan ikke kolapse uten han. Men jeg vet at det føles sånn.

Jeg begynte i sanitetskvinnenes forening, men en hvilket som helst aktivitet funker, da får du litt mer nettverk. Men det føles ikke så mye, man er bare mennesker som eksisterer sammen. 

Her er en lavterskel nettside. Se om det føles godt å ventilere litt Sidetmedord - På Sidetmedord kan du anonymt dele det som er vanskelig 

Jeg kan trekke et kort for deg på nåtid, og et på fremtid. Men husk at jeg ikke er den baste på tarot! 

Nåtid, the hanging man, høres skummelt ut men det er ikke så dramatisk. Men det forteller om at du er i en situasjon du ikke vil være i. Ofte så viser dette kortet at man sitter fast. Du må gi slipp på ønske å kontrollere ting og se situasjonen fra et annet perspektiv. For eksempel hvordan fremtiden kan bli god. Men hengende opp ned er perspektivet ditt ikke det beste, det forstyrrer deg og får deg til å se ting mørkere en det det er. Du må være ærlig med deg selv og akseptere. For det er en ny begynnelse med nye muligheter.

Fremtid, temperance (vet ikke hva det heter på norsk) Kortet beskriver en kvinne som heller vann mellom to kopper. Balanse og harmoni. Men også vekst i livet og motsettninger mellom positivt og negativt tenk halvfullt eller halvtomt glass. Alt handler om hvordan du ser det. Dette er et fint kort og et positivt kort. Det blir definitivt bedre. Hun er tålmodig. For balansen blir gjenopptettet. 

Anonymkode: 68fd8...97d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer ikke tilbake, i alle fall ikke slik du er nå. 

Du har traumer fra tidligere i livet, og det har gitt det en uhensiktsmessig måte å reagere på, spesielt i nære relasjoner, slik som med din ex. Han var ditt «alt», og han glemte å leve fordi du tok all tid og energi. Du blir fort desperat i dine handlinger, ansvarsfraskrivende og kanskje litt naiv. 

Han trenger frihet for å være seg selv. 

Selvom du nå forstår hvorfor han gikk fra deg, så kan du ikke endre fortiden, kun fremtiden. La ham gå, skap ditt eget liv, så kan dere ha mulighet for å finne tilbake til hverandre senere, men kun om du aksepterer situasjonen og respekterer hans avgjørelse om at han trenger deg på avstand. 

Sorgen er altoppslukende for deg, nesten så du dyrker den. fokuser på hva som kan gjøre ditt liv bedre. Begynn med nettverket ditt. du kan skape et nettverk gjennom barnet ditt, gjennom jobb og fritidsinteresser. Finn en glede i livet som ikke er knyttet til andre mennesker.

Anonymkode: 509fd...a7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Går allerede til psykolog fra før. Er klar over at jeg selv må ta ansvar. Vet bare ikke hvordan jeg skal begynne. Jeg er i slutten 20 årene, og har kun en far som nesten ikke er tilstede i livet mitt. Generelt lite nettverk egentlig, har et par gode venninner. Sliter med at han har gått videre og har det veldig gøy, og jeg sitter her med stor sorg… ts 

Hva sier psykologen når du sier at du ikke vet hvor du skal begynne? Kanskje psykologen har et forslag? 

Jeg kan legge tarot for deg, men det er ikke sikkert det er særlig nyttig i denne situasjonen. Jeg legger et kort for å få en generell forståelse av situasjonen, hvilken handling du må gjøre og hva utfallet vil bli. Jeg spør mine guider. 

Det første kortet (situasjonen) er Seven of Swords. Kortet betyr at man har blitt forrådt. Igjen sitter man med lav selvfølelse, hjelpeløshet, at man føler seg utslitt og mangler fokus. 

Det andre kortet (handling) er Prince of Swords (Knight of Swords). Kortet viser en ridder som holder sverdet sitt høyt hevet mens han rir på hesten sin. Det er et symbol på dedikasjon til formålet og oppdraget en har. Den hvite hesten er et symbol på intellektuell energi som motiverer prinsen. Det er stormende skyer i bakgrunnen og trærne står i sterk vind. Dette stopper ikke prinsen og han farer rett mot stormen dedikert til sitt formål. Han henger ikke og venter på at ting skal skje. Min tolkning av dette i din situasjon er at du kan la deg inspirere av ridderen og være proaktiv og fremoverlent. Du må se deg selv som din egen skaper av fremtiden din og ta de nødvendige skrittene for at det skal skje. 

Det siste kortet (utfall) er fortune. Når dette kortet kommer i denne sammenhengen betyr det en påminnelse om at livet er fullt av oppturer og nedturer, og at forandring er uungåelig. Ved å iverksette tiltak og være åpen for nye muligheter, så kan du forvente positivt utfall av din innsats. Kortet lover at bedre dager kommer hvis du er resilient og tilpasningsdyktig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva sier psykologen når du sier at du ikke vet hvor du skal begynne? Kanskje psykologen har et forslag? 

Jeg kan legge tarot for deg, men det er ikke sikkert det er særlig nyttig i denne situasjonen. Jeg legger et kort for å få en generell forståelse av situasjonen, hvilken handling du må gjøre og hva utfallet vil bli. Jeg spør mine guider. 

Det første kortet (situasjonen) er Seven of Swords. Kortet betyr at man har blitt forrådt. Igjen sitter man med lav selvfølelse, hjelpeløshet, at man føler seg utslitt og mangler fokus. 

Det andre kortet (handling) er Prince of Swords (Knight of Swords). Kortet viser en ridder som holder sverdet sitt høyt hevet mens han rir på hesten sin. Det er et symbol på dedikasjon til formålet og oppdraget en har. Den hvite hesten er et symbol på intellektuell energi som motiverer prinsen. Det er stormende skyer i bakgrunnen og trærne står i sterk vind. Dette stopper ikke prinsen og han farer rett mot stormen dedikert til sitt formål. Han henger ikke og venter på at ting skal skje. Min tolkning av dette i din situasjon er at du kan la deg inspirere av ridderen og være proaktiv og fremoverlent. Du må se deg selv som din egen skaper av fremtiden din og ta de nødvendige skrittene for at det skal skje. 

Det siste kortet (utfall) er fortune. Når dette kortet kommer i denne sammenhengen betyr det en påminnelse om at livet er fullt av oppturer og nedturer, og at forandring er uungåelig. Ved å iverksette tiltak og være åpen for nye muligheter, så kan du forvente positivt utfall av din innsats. Kortet lover at bedre dager kommer hvis du er resilient og tilpasningsdyktig.

Kunne du trukket kort for meg også? Er så usikker på om forholdet mitt er rett for meg, sliter mye med tanker rundt det. Kan du hjelpe med et kortlegg for nåtid og fremtid? ❤️

Anonymkode: ef6ae...e88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kunne du trukket kort for meg også? Er så usikker på om forholdet mitt er rett for meg, sliter mye med tanker rundt det. Kan du hjelpe med et kortlegg for nåtid og fremtid? ❤️

Nei, beklager. Jeg vil ikke spå fremtiden din og påvirke deg til å ta et valg du må ta selv. Jeg kunne sagt noe om hva du kan gjøre for å finne ut av hva som er riktig, men jeg kan ikke si deg hva som er riktig fordi du må selv bestemme din egen fremtid.. Det kan også være noe skummelt i å spå i fremtiden fordi ting kan manifestere seg. F.eks fikk jeg svangerskapsforgiftning og fødte prematurt som kortene spådde meg allerede den måneden jeg var blitt gravid. Spørsmålet er jo om det var skrevet i stein eller om det ble manifestert da jeg fikk det svaret. 

Det riktige svaret kan du finne i deg selv via meditasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, beklager. Jeg vil ikke spå fremtiden din og påvirke deg til å ta et valg du må ta selv. Jeg kunne sagt noe om hva du kan gjøre for å finne ut av hva som er riktig, men jeg kan ikke si deg hva som er riktig fordi du må selv bestemme din egen fremtid.. Det kan også være noe skummelt i å spå i fremtiden fordi ting kan manifestere seg. F.eks fikk jeg svangerskapsforgiftning og fødte prematurt som kortene spådde meg allerede den måneden jeg var blitt gravid. Spørsmålet er jo om det var skrevet i stein eller om det ble manifestert da jeg fikk det svaret. 

Det riktige svaret kan du finne i deg selv via meditasjon.

Ok, takk for svar. Leit å høre at du fikk svangerskapsforgiftning og fødte prematurt, håper alt gikk bra likevel❤️

Kan jeg spørre om noe generelt? Tenker du at klarsynte mennesker som leser andres situasjoner, evt trekker kort, kan si noe konkret og sikkert om hva som skal skje? Jeg har opplevd det, nemlig. Jeg trodde man bare fikk tips og råd i riktig retning, men jeg fikk konkrete svar, som var negative. Både om noe innen helse og kjærlighet. Det er vel ikke sånn at alt er skrevet i stein, men at situasjonen her og nå kan endres med tiden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok, takk for svar. Leit å høre at du fikk svangerskapsforgiftning og fødte prematurt, håper alt gikk bra likevel❤️

Kan jeg spørre om noe generelt? Tenker du at klarsynte mennesker som leser andres situasjoner, evt trekker kort, kan si noe konkret og sikkert om hva som skal skje? Jeg har opplevd det, nemlig. Jeg trodde man bare fikk tips og råd i riktig retning, men jeg fikk konkrete svar, som var negative. Både om noe innen helse og kjærlighet. Det er vel ikke sånn at alt er skrevet i stein, men at situasjonen her og nå kan endres med tiden?

Noen deler av livet vårt kan være forutbestemt, fordi vi bestemte som sjel at det skulle vi erfare i dette livet. Jeg tror likevel at det aller meste ikke er skrevet i stein. Man bør som være forsiktig med å spå fremtiden til folk fordi det kan påvirke en til å ta valg en egentlig ikke ville tatt, og hvis en tror at noe skal skje pga en spådom så kan det dermed bli manifestert selv om det i utgangspunktet ikke var forutbestemt, siden man sender den energien ut i universet. Håper det gir mening :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ser ikke ting så konkret, ikke meg du spør men mitt svar til ts var basert på noe generelt selv om det var ment for henne. Det er ikke sånn at jeg ser henne eller rommet hun er i osv. Du kan likevel endre fremtiden din også, den er ikke allerede meislet i stein. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen deler av livet vårt kan være forutbestemt, fordi vi bestemte som sjel at det skulle vi erfare i dette livet. Jeg tror likevel at det aller meste ikke er skrevet i stein. Man bør som være forsiktig med å spå fremtiden til folk fordi det kan påvirke en til å ta valg en egentlig ikke ville tatt, og hvis en tror at noe skal skje pga en spådom så kan det dermed bli manifestert selv om det i utgangspunktet ikke var forutbestemt, siden man sender den energien ut i universet. Håper det gir mening :)

Ja det gir mening, takk for forklaringen🙂 Jeg fikk en lesning av en anerkjent klarsynt, som var så konkret og negativ ang forholdet jeg er i. Jeg ble fortalt at jeg burde avslutte forholdet, og masse annet negativt. Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet, jeg er veldig glad i kjæresten min, selv om det er viktige ting og tang som helst skulle vært bedre. Men sånn sett skjønner jeg dette med at man kan manifestere at noe skal skje, for skulle jeg hørt på den klarsynte, så burde jeg jo ha avsluttet forholdet. Og nå går jeg mye å tenker på om den klarsynte har rett eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke ting så konkret, ikke meg du spør men mitt svar til ts var basert på noe generelt selv om det var ment for henne. Det er ikke sånn at jeg ser henne eller rommet hun er i osv. Du kan likevel endre fremtiden din også, den er ikke allerede meislet i stein. 

Får du opp en følelse om det man spør om, på en måte? Får du opp noe om forholdet mitt? ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du opp en følelse om det man spør om, på en måte? Får du opp noe om forholdet mitt? ❤️

Mest bare en historie 😊 Men nåtid føles ikke bra. Fremtiden er optimistisk. 

Nåtid, the fool. Du har froblemer foran deg, og dersom du ikke hører på råd og advarsler faller du/snubler. Det er folk i livet ditt som har fortalt deg det. Det er ikke bare du som er usikker på dere. Du kommer til å oppleve store endringer eller tap av noe. ikke nødvendigvis forholdet men da er det en hindring som dere har. "The fool" er en fool fordi han ikke ser hindringen selv. Men også fordi han ikke endrer seg. På kortet har han sola i ryggen. Alt han trenger å gjøre er å snu seg. En ny reise for deg begynner. Ny start.

Men the fool kan også være en person i livet ditt som ikke kan forplikte seg til avtaler, personer, forhold. 

Fremtid, ti mynter. Dette er bra. Du får hjelp fra familie eller venner. Ikke nødvendigvis økonomisk men det økonomiske letter også. Det du håper for nåtiden er ikke rett tid, men det ligger i fremtiden din. Ny start på prosjekter og familie/vennskap/barn, den typen ting. Sett av penger om du kan til fremtiden din. For her vil de blomstre, komme til sin rett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det gir mening, takk for forklaringen🙂 Jeg fikk en lesning av en anerkjent klarsynt, som var så konkret og negativ ang forholdet jeg er i. Jeg ble fortalt at jeg burde avslutte forholdet, og masse annet negativt. Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet, jeg er veldig glad i kjæresten min, selv om det er viktige ting og tang som helst skulle vært bedre. Men sånn sett skjønner jeg dette med at man kan manifestere at noe skal skje, for skulle jeg hørt på den klarsynte, så burde jeg jo ha avsluttet forholdet. Og nå går jeg mye å tenker på om den klarsynte har rett eller ei.

Hva var grunnen til at hen ba deg om å avslutte forholdet?

Anonymkode: 0061c...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mest bare en historie 😊 Men nåtid føles ikke bra. Fremtiden er optimistisk. 

Nåtid, the fool. Du har froblemer foran deg, og dersom du ikke hører på råd og advarsler faller du/snubler. Det er folk i livet ditt som har fortalt deg det. Det er ikke bare du som er usikker på dere. Du kommer til å oppleve store endringer eller tap av noe. ikke nødvendigvis forholdet men da er det en hindring som dere har. "The fool" er en fool fordi han ikke ser hindringen selv. Men også fordi han ikke endrer seg. På kortet har han sola i ryggen. Alt han trenger å gjøre er å snu seg. En ny reise for deg begynner. Ny start.

Men the fool kan også være en person i livet ditt som ikke kan forplikte seg til avtaler, personer, forhold. 

Fremtid, ti mynter. Dette er bra. Du får hjelp fra familie eller venner. Ikke nødvendigvis økonomisk men det økonomiske letter også. Det du håper for nåtiden er ikke rett tid, men det ligger i fremtiden din. Ny start på prosjekter og familie/vennskap/barn, den typen ting. Sett av penger om du kan til fremtiden din. For her vil de blomstre, komme til sin rett. 

Tusen takk for at du la kort❤️ Jeg vet ikke om jeg skal tolke det sånn at det er jeg som er «the fool», eller om det er kjæresten min som er «the fool»; som ikke kan forplikte seg, som du skriver. Det er ingen i livet mitt som har advart meg eller fortalt meg noe negativt om forholdet jeg er i, alle rundt heier på oss. Vi har en del felles venner, og de heier på oss alle sammen. Det er derimot jeg som har hatt en vedvarende pågående dårlig følelse, om at han ikke kan være den jeg trenger, en som kan ha de nære samtalene, en som viser empati, en jeg kan lene meg på, en som elsker meg og viser tydelig at han vil bygge et liv sammen med meg. Jeg kan gi han alt dette, men han vet ikke hvordan han skal vise meg disse tingene, for han har aldri vært vant til det, som han sier. På den ene siden forsikrer han meg om at det er meg han vil ha, men på den andre siden så vil han aldri snakke om fremtiden og evt felles bolig om noen år. Det er flere ting som gjør at jeg ikke føler meg elsket. Jeg føler meg godt likt, og jeg vet han er glad i meg, men ikke sånn skikkelig, hvis du skjønner. Det gir meg ofte en dårlig magefølelse. Hver gang vi snakker om det, sier han at han vil prøve så godt han kan å vise mer kjærlighet på ulike måter, være mer tilstede osv. Nå de siste par månedene har det faktisk vært bedre, så jeg føler vi er på rett vei. Derfor var lesningen fra den klarsynte så nedslående og vond. 

Lurer på hva du mener med at jeg vil oppleve tap av noe? Er dette knyttet til forholdet? Og mener du at fremtiden ser lys ut, men det er ikke i dette forholdet? Eller kan det være at dette forholdet blir veldig bra på lengre sikt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva var grunnen til at hen ba deg om å avslutte forholdet?

Anonymkode: 0061c...bc6

Dum som jeg var, fortalte jeg en del om mine bekymringer til den klarsynte før lesningen, og det var vel egentlig sånn at jeg bare fikk bekreftet mine mistanker om at han ikke elsker meg, og at han ikke vil kunne være den personen jeg vil kunne lene på. Dette fordi han ikke vet hvordan han skal vise empati og støtte på en god måte, ble jeg fortalt, og fordi han ikke elsker en annen sånn som jeg elsker, at han ikke har det i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...