Hoppetaujenta Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Den går også i nåtid på tv på TV2Play, men det er mye triveligere å høre gammelvarianten som lager så fine bilder i ens hode. Å lage sine egne bilder og detaljer er aller best, heller enn å få dem ferdig laget så en ikke trenger å tenke eller skape selv. Passer for eldre barn og voksne som fremdeles liker å høre en gripende historie...mens de strikker el.l. https://radio.nrk.no/serie/tordivelen-flyr-i-skumringen/MKTT72530114 Kanskje høres den for første gang, eller på nytt fra før i ungdomstiden din. Om du velger denne her; fortell om tanker du gjør deg etter hvert. 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Hørte den som barn. Gleder meg til å se den som serie nå. Anonymkode: 73a5f...b01 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Las den då eg var tenåring. SÅ bra at andre kan få glede av den no i 2025. Anonymkode: 540ea...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Så koselig! Jeg er 27 og Maria Gripe var min favorittforfatter i oppveksten. Visste ikke at den boken var så gammel. Anonymkode: 3ccd5...278 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så koselig! Jeg er 27 og Maria Gripe var min favorittforfatter i oppveksten. Visste ikke at den boken var så gammel. Anonymkode: 3ccd5...278 Hihi, jeg er 51 og Maria Gripes bøker var også mine favoritter i barn-/ungdommen. Litt skumle, veldig spennende. Maria Gripe burde få større anerkjennelse! Anonymkode: 9fb07...d20 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Jeg er veldig glad i bøkene til Maria Gripe og har hørt hørespillet Tordivelen flyr i skumringen. Liker også serien veldig godt, selv om den ikke får med alle detaljene fra boken. Maria Gripe skrev jo veldig omstendig og detaljert. Gleder meg til å se resten av serien! Anonymkode: 2dd3d...b56 2
Capazitet Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Huskar denne frå lørdagsbarnetimen. Spennandes! Og likeeins Agnes Cecilia frå same svenske forfattardama 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hihi, jeg er 51 og Maria Gripes bøker var også mine favoritter i barn-/ungdommen. Litt skumle, veldig spennende. Maria Gripe burde få større anerkjennelse! Anonymkode: 9fb07...d20 Jeg er litt yngre enn deg og elsket også Maria Gripes bøker. Anonymkode: 87350...743 1
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli Forfatter #9 Skrevet 26. juli Jeg har begynt å lytte igjen og det er noe med stillheten mellom det som blir sagt og lydene i huset. En mystisk forventning som jeg liker veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Jeg elsket bøkene til Maria Gripe i oppveksten, spesielt Pappa Pellerins datter. Av en eller annen grunn har jeg ikke noe særlig forhold til Tordivelen flyr i skumringen. Anonymkode: cc4cf...184
Hoppetaujenta Skrevet 27. juli Forfatter #11 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsket bøkene til Maria Gripe i oppveksten, spesielt Pappa Pellerins datter. Av en eller annen grunn har jeg ikke noe særlig forhold til Tordivelen flyr i skumringen. Anonymkode: cc4cf...184 En gang du har litt tid og kan sitte rolig og lytte; jeg anbefaler deg min link og gi den en sjanse eller fem med lukkede øyne og lyd rett i ørene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli Jeg hørte hørespillet da det gikk på radio første gang, en sommer. Levde meg helt inn i det, jeg var kanskje 14-15? Kjøpte boka, senere hørespillet på dvd. Har lest og lyttet mange ganger. Anonymkode: f9d7e...69e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Husker ikke så mye av innholdet, men husker spenningen da jeg hørte dette på radio. Antar at det var i 79 - da var jeg 12 år. Anonymkode: 8b07e...6f1
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Hørespillet er noe av det mest spennende jeg husker fra barndommen. Leste også boken på den tiden. Synes tv-serien gjør en særdeles god jobb med å gjenskape det hele så langt. Jeg var redd de skulle modernisere hele greia, så er veldig fornøyd så langt. Ordentlig nostalgi. Hadde vært interessant å høre om "ungdommen nå til dags" liker denne, eller blir det for langsomt så det bare er oss gamlingene som følger med? 😀 Anonymkode: 061e7...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå