AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Jeg tok en graviditetstest i mars, bare fordi jeg var 2 dager over tiden. Den var negativ og jeg fikk mensen samme dag. Har hatt mensen som vanlig tre ganger etter dette, venter min fjerde mensen igjen om noen dager. Med vanlig mensen så mener jeg, punktlig hver måned- varer i 5-6 dager, fossblør og har sterke menssmerter som jeg pleier. Har tre barn og hadde ikke mens eller blødninger når jeg var gravid med dem. Men de siste to ukene synes jeg at jeg kjenner små bevegelser/spark i magen/livmor. Først tenkte jeg det var luft, men så begynte jeg å frykte graviditet. Jeg er et sted jeg ikke for kjøpt ny test nå, men skal kjøpe mandag. Vet man kan blø og oppleve en liten mensen som gravid, men kan man ha punktlig vanlig sterk mensen når man er gravid hver måned? Jeg har hatt et keisersnitt for noen år siden, kan det ha noe å si? Anonymkode: 66f49...98a
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Har også opplevd halsbrann denne uken, men det kan selvsagt skyldes et feriekosthold. Anonymkode: 66f49...98a
Myml1 Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Har jo hørt om de som har hatt "mensen" som normalt hele veien, å uten å vite det før fødselen 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Myml1 skrev (2 minutter siden): Har jo hørt om de som har hatt "mensen" som normalt hele veien, å uten å vite det før fødselen Har "hørt" om det jeg også, men har fått inntrykk av at det enten har vært mennesker med litt uregelmessig mensen, eller korte små blødninger som de tenkte var lik mensen dem hadde. Jeg har punktlig mensen ca 25 dager i mellom fra siste mens, sterke smerter og MYE blod i mange dager. Mellom 5-6 dager. Akkurat sånn jeg alltid har hatt det 🤷♀️ Anonymkode: 66f49...98a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Nei, man har ikke mens under graviditet. Man kan ha blødninger, men ikke slik du beskriver. Jeg har selv opplevd "fantomspark/bevegelser" slik man føler under graviditet, men dette er rett og slett luft og tarmbevegelser. Anonymkode: 6785a...478 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Du kan ikke ha mensen nei, ville anbefalt å google deg frem til hva mensen er så du lærer det og. Anonymkode: 97782...1ed 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli Det finnes noen få tilfeller hvor gravide faktisk blør hver måned til "vanlig" mens tidspunkt. Det er dog veldig skjelden og med negativt test er det tvilsomt at du er gravid. Men det sikreste er kanskje uansett å gå til gynekolog, bare i tilfelle "sparking" skyldes noe annet enn baby I magen. Anonymkode: 91dec...a3d
Marai Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Fult mulig å ha mensen selv om man er gravid, sjeldent, men det går ann
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Marai skrev (55 minutter siden): Fult mulig å ha mensen selv om man er gravid, sjeldent, men det går ann Absolutt ikke, google hva mensen er. Anonymkode: 97782...1ed 2
Rosa Sløyfe Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Myml1 skrev (På 19.7.2025 den 19.06): Har jo hørt om de som har hatt "mensen" som normalt hele veien, å uten å vite det før fødselen Det er ikke mulig å ha mensen når man er gravid, det er blødninger som kan komme av forskjellige årsaker 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Kan ikke ha mensen, men blødninger. Å kjenne noe som likner på spark, er mest sannsynlig luft i tarmene - det kan kjennes helt likt ut. Anonymkode: 41c8a...13d
monican94 Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli om det er mensen eller månedlige blødninger er jo ikke lett å skille på men ja kjenner fler som ikke har vist om graviditet flr 3-4-5 mnd pga månedlige blødninger de har tridd var ordinær mens
AnonymBruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli Jeg hadde blødninger, som paradoksalt kom av p pillene, som jeg ble gravid på, mest trolig grunna ei omgangssyke. Men det var jo desse mindre spot blødningene en ofte får når en hadde pillepausen. Etter 5.5 måned skjønner jeg att det var noe annet på gang. Anonymkode: f05a6...843
Hjertefisk Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli Det er ikke mulig, så vidt jeg vet. Har hørt flere påstå at de var gravide selv om de hadde hatt mensen, men når jeg spør nærmere så viste det seg at det ikke var snakk om en vanlig mensen, men blødninger. Dette var kvinner som ikke hadde så veldig god kontroll over sin egen syklus, eller forstod så mye av kvinnelig fertilitet generelt sett. Er mitt inntrykk iallefall. Har du en vanlig, ekte mensen, med ordentlig blødning, som gjerne varer 3-5 dager, så er nok sannsynligheten lav for at du er gravid. Når man har hatt eggløsning, frigir corpus lutheum progesteron i x antall dager. Når et embryo ikke har festet seg, faller progesteron og mensen kommer. Da brytes hele slimhinnen ned og man blør den ut. Ingen slimhinne, intet sted for et embryo å leve. Men verden er rar og gudene vet. Du får ta en test og oppdatere oss. 1 1
Myml1 Skrevet 20. juli #17 Skrevet 20. juli Rosa Sløyfe skrev (27 minutter siden): Det er ikke mulig å ha mensen når man er gravid, det er blødninger som kan komme av forskjellige årsaker Derfor skrev jeg " "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå