Gå til innhold

Hvorfor går mennesker med klær i sommervarmen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etterhvert som tempraturen stiger faller også det meste av  klærne  av,og det er bare de edle deler  som skjuler seg bak noen enkle   klær.  Hadde det ikkje vert like greitt å bare gått naken, så hele skrotten fekk lufte seg ut noe svette.  Forstiller meg at mange kvinner  bærer på noen klamme  bryster under brystholderen.

Mange kvinner velger åpenbart  å gå m/ lang kjole i sommervarmen, og  har ingen truse under kjolen. Mange velger også å gå med stramtsittende klær i varmenn  fordi det er blitt en mote, og trend, og det er vel helseskadeleg  

Anonymkode: 60fb7...7ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går med klær fordi jeg ikke orker å smøre meg med solkrem hele tiden. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sosialt akseptert å gå naken i vårt samfunn. Derfor.

Anonymkode: da6d5...5fe

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Med tanke på kostholdet til gjennomsnittet med tilhørende valker og hengemage er det helt greit at det skjules bak klær. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten: det at du legger denne tråden under seksualitet, vitner jo om hvordan det hadde blitt ansett dersom noen gikk naken. Det beviser jo bare at du (og alle andre egentlig) anser nakenhet som noe seksuelt, og det driver man jo ikke med offentlig.

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvite lette klær er bedre i varmen enn klær. Dessuten vil jeg ikke se nakne folk uønsket.

Anonymkode: 4e3d5...8de

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes faktisk det er mer behagelig med svette som går i klærne enn som renner nedover ryggen/lår/legger og til «intet». Jeg er aktiv selv om det er varmt, og det er verre i lite tøy, enn i litt mer beskyttende tøy som tar i mot. 
Solbeskyttelse er selvsagt en bonus.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei, jeg går ikke ned klær nå. Jeg går med lange daskende pupper som ikke blir svette under. Og godt å få luftet tacoen også. 

Så du meg ikke på Karl Johan i går? 

Bortsett fra det, så er jeg i Hellas nå og definisjonen på klær, for ikke å si anstendighet, er høyst varierende. 

• Liker 2
Skrevet

Om man ser hvordan folk som bor i varme land kler seg virker det lite fornuftig å kle av seg. 
De drikker også varm te 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å ikke gå naken rundt, enkelt og greit. Er bare naken i/fra dusjen og under sex. 

Anonymkode: 6cfc9...0c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker løse kaftaner i silke. Det er ekstremt behagelig i varmen. Vinden blåser også gjennom hele så fullstendig avkjøling viss det er litt bris. Er ingen god grunn for å gå naken. Og 30ish pluss er ikke all verden til varme heller.

Anonymkode: 8c602...966

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg vil ikke sitte i rumpesvetten til andre på benken eller bussen ol. Foretrekker at folk har på noen klær altså.

Anonymkode: 78308...4f2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går med olabukse og ullgenser fordi plutselig så fryser seg veldig. Derfor klær i varmen 

Anonymkode: 2873c...67e

AnonymBruker
Skrevet

Kropp blir sett på som noe seksuelt, så det er neppe særlig fornuftig å gå rundt med alt slengende ute. Lange kjoler er veldig luftig og komfortabelt å gå med i varmen.

Man får heller blir naturist dersom man ønsker å gå naken rundt uten at det blir seksualisert. Jeg har lite behov for å gå rundt naken for at alle skal kunne se det. 

Anonymkode: 4ad62...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Etterhvert som tempraturen stiger faller også det meste av  klærne  av,og det er bare de edle deler  som skjuler seg bak noen enkle   klær.  Hadde det ikkje vert like greitt å bare gått naken, så hele skrotten fekk lufte seg ut noe svette.  Forstiller meg at mange kvinner  bærer på noen klamme  bryster under brystholderen.

Mange kvinner velger åpenbart  å gå m/ lang kjole i sommervarmen, og  har ingen truse under kjolen. Mange velger også å gå med stramtsittende klær i varmenn  fordi det er blitt en mote, og trend, og det er vel helseskadeleg  

Er det bare kvinner du mener skal gå i nettoen? Du kan jo begynne selv, men en tur ut i nettoen, se hvor langt du kommer og hvilken reaksjon det vil bli. 👀 

Anonymkode: 82b68...60a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (21 minutter siden):

Nei, jeg går ikke ned klær nå. Jeg går med lange daskende pupper som ikke blir svette under. Og godt å få luftet tacoen også. 

Så du meg ikke på Karl Johan i går? 

Bortsett fra det, så er jeg i Hellas nå og definisjonen på klær, for ikke å si anstendighet, er høyst varierende. 

Tacoen faktisk😂 den var ny 😂😂😂👍

Anonymkode: 66de6...59d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og forresten: det at du legger denne tråden under seksualitet, vitner jo om hvordan det hadde blitt ansett dersom noen gikk naken. Det beviser jo bare at du (og alle andre egentlig) anser nakenhet som noe seksuelt, og det driver man jo ikke med offentlig.

Nå er det mange kulturer hvor mennesker går nakne, og det blir ansett  som heilt naturleg. Nå finnes det en rekke naturisteder hvor folk kan gå nakne, og de gjør det fordi det er naturleg.  Eit flertall av folket forbinder nok ikkje nakenhet med seksualitet, men noe som er noe som er unaturleg.   

Skrevet

Hvis jeg skal gå uten BH må jeg gå og holde på puppene hele tiden, og det er upraktisk. Mer upraktisk enn å være svett. Jeg har beholdt fastheten i puppene frem til 40, og har ikke tenkt å la dem bli 1 meter lange riktig ennå.

Undertøy har jeg på meg fordi det er enkelte steder det passer dårlig med insektbitt. 🦟

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er naturlig for meg å ta på meg klær, jeg er ikke en nudist. Uansett temperatur. 

Anonymkode: 32538...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er det mange kulturer hvor mennesker går nakne, og det blir ansett  som heilt naturleg. Nå finnes det en rekke naturisteder hvor folk kan gå nakne, og de gjør det fordi det er naturleg.  Eit flertall av folket forbinder nok ikkje nakenhet med seksualitet, men noe som er noe som er unaturleg.   

Men vi bor ikke i de kulturene. Vi må forholde oss til normene i vårt eget samfunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...