Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig i jobben min i går, akkurat nå har jeg ingen jobb. Fikk utbetalt feriepenger, skattefritt ( Er vel vanlig, jeg vet ). 

Det jeg lurer på er; Må jeg foreta endringer i skattekortet mitt pga dette, eller trenger jeg ikke å foreta meg noe? Hvis jeg ikke har en inntekt, så skal jeg vel heller ikke skatte.....

Anonymkode: 64d81...584

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ble ferdig i jobben min i går, akkurat nå har jeg ingen jobb. Fikk utbetalt feriepenger, skattefritt ( Er vel vanlig, jeg vet ). 

Det jeg lurer på er; Må jeg foreta endringer i skattekortet mitt pga dette, eller trenger jeg ikke å foreta meg noe? Hvis jeg ikke har en inntekt, så skal jeg vel heller ikke skatte.....

Og har du ingen inntekt, så har Skatteetaten helle rikke noe sted å trekke noe skatt fra. 
Skal du bare gå uten inntekt, fremover, eller hva er planen? 

Anonymkode: 64276...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Du skatter av inntekt over fribeløpet. Ingen inntekt = ingen skatt. 

Feriepenger betales uten skattetrekk året etter de er spart opp. Feriepenger du har spart opp i år skal trekkes skatt av, hvis du er over fribeløp. 

Anonymkode: f1dba...aab

Skrevet

Tenk om folk kunne bry seg like mye om skattemeldingen som skattekortet… 

Det virker som de fleste driter i å kontrollere tallene i skattemeldingen så lenge man får penger tilbake på skatten 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og har du ingen inntekt, så har Skatteetaten helle rikke noe sted å trekke noe skatt fra. 
Skal du bare gå uten inntekt, fremover, eller hva er planen? 

Anonymkode: 64276...f3c

Har ikke planer om å gå uten jobb nei, jeg er allerede i dialog med en mulig arbeidsgiver. Så ingen grunn til å være nebbete. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skatter av inntekt over fribeløpet. Ingen inntekt = ingen skatt. 

Feriepenger betales uten skattetrekk året etter de er spart opp. Feriepenger du har spart opp i år skal trekkes skatt av, hvis du er over fribeløp. 

Anonymkode: f1dba...aab

Med mindre man har formuesskatt. 

Anonymkode: 3009e...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...