AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Jeg ble ferdig i jobben min i går, akkurat nå har jeg ingen jobb. Fikk utbetalt feriepenger, skattefritt ( Er vel vanlig, jeg vet ). Det jeg lurer på er; Må jeg foreta endringer i skattekortet mitt pga dette, eller trenger jeg ikke å foreta meg noe? Hvis jeg ikke har en inntekt, så skal jeg vel heller ikke skatte..... Anonymkode: 64d81...584
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble ferdig i jobben min i går, akkurat nå har jeg ingen jobb. Fikk utbetalt feriepenger, skattefritt ( Er vel vanlig, jeg vet ). Det jeg lurer på er; Må jeg foreta endringer i skattekortet mitt pga dette, eller trenger jeg ikke å foreta meg noe? Hvis jeg ikke har en inntekt, så skal jeg vel heller ikke skatte..... Anonymkode: 64d81...584 Og har du ingen inntekt, så har Skatteetaten helle rikke noe sted å trekke noe skatt fra. Skal du bare gå uten inntekt, fremover, eller hva er planen? Anonymkode: 64276...f3c
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Du skatter av inntekt over fribeløpet. Ingen inntekt = ingen skatt. Feriepenger betales uten skattetrekk året etter de er spart opp. Feriepenger du har spart opp i år skal trekkes skatt av, hvis du er over fribeløp. Anonymkode: f1dba...aab
newman01 Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Tenk om folk kunne bry seg like mye om skattemeldingen som skattekortet… Det virker som de fleste driter i å kontrollere tallene i skattemeldingen så lenge man får penger tilbake på skatten 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og har du ingen inntekt, så har Skatteetaten helle rikke noe sted å trekke noe skatt fra. Skal du bare gå uten inntekt, fremover, eller hva er planen? Anonymkode: 64276...f3c Har ikke planer om å gå uten jobb nei, jeg er allerede i dialog med en mulig arbeidsgiver. Så ingen grunn til å være nebbete. Anonymkode: 64d81...584
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skatter av inntekt over fribeløpet. Ingen inntekt = ingen skatt. Feriepenger betales uten skattetrekk året etter de er spart opp. Feriepenger du har spart opp i år skal trekkes skatt av, hvis du er over fribeløp. Anonymkode: f1dba...aab Med mindre man har formuesskatt. Anonymkode: 3009e...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå