AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:08 #1 Skrevet lørdag kl 16:08 Hei, Jeg har levd med smerter i ulike deler av kroppen som er kommet over de siste 9 månedene. Først vulvodyni (underlivssmerter) som jeg nesten er blitt kvitt. Deretter fikk jeg et fremmedlegeme på øyet som fortsatt skaper ubehag og smerter nå 9 uker senere. Jeg er så sliten og lei, og prøver så godt jeg kan å være mamma og kone oppi alt kaoset. Har vært hos utallige leger, og ingen vet sikkert årsaken til hvorfor jeg fortsatt er så plaget med øyet. Etter så lang tid med diverse belastninger er psyken min helt nedkjørt. Jeg er nå i gang med å prøve ut Brintellix (dag 2 på antidepressiva), og har gått daglig på Sobril 10 mg x 2 sammenhengende i 7 uker. Jeg har også brukt mye Sobril tidligere i forbindelse med underlivssmertene. Nå fungerer dessverre ikke 10 mg Sobril lenger, og jeg ble nødt til å øke til 15 mg. Jeg er så redd at jeg er på vei inn i en negativ spiral med smerter og beroligende. Noen som har noen gode råd til en sliten mor, som ønsker så gjerne å få gode dager igjen? Anonymkode: 291cf...2da 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:18 #2 Skrevet lørdag kl 16:18 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, Jeg har levd med smerter i ulike deler av kroppen som er kommet over de siste 9 månedene. Først vulvodyni (underlivssmerter) som jeg nesten er blitt kvitt. Deretter fikk jeg et fremmedlegeme på øyet som fortsatt skaper ubehag og smerter nå 9 uker senere. Jeg er så sliten og lei, og prøver så godt jeg kan å være mamma og kone oppi alt kaoset. Har vært hos utallige leger, og ingen vet sikkert årsaken til hvorfor jeg fortsatt er så plaget med øyet. Etter så lang tid med diverse belastninger er psyken min helt nedkjørt. Jeg er nå i gang med å prøve ut Brintellix (dag 2 på antidepressiva), og har gått daglig på Sobril 10 mg x 2 sammenhengende i 7 uker. Jeg har også brukt mye Sobril tidligere i forbindelse med underlivssmertene. Nå fungerer dessverre ikke 10 mg Sobril lenger, og jeg ble nødt til å øke til 15 mg. Jeg er så redd at jeg er på vei inn i en negativ spiral med smerter og beroligende. Noen som har noen gode råd til en sliten mor, som ønsker så gjerne å få gode dager igjen? Anonymkode: 291cf...2da Du burde ta bekymringen for negativ spiral med smerter og beroligende på alvor. Sobril er vanedannende (du må nå øke dosen, noe som er et dårlig tegn) i tillegg til at bivirkning er at man blir mer frynsete i nervene. Jeg anbefaler deg å snakke med legen. Er du sykmeldt? Får du mulighet til å sove, hente deg inn og stelle pent med deg selv? Lite søvn og hvile er mat for både smerter, angst og depresjon. Alt blir verre. Får du hjelp med angsten? Psykiatisk sykepleier i kommunene eller lignende? ❤️ Anonymkode: 96671...082
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:22 #3 Skrevet lørdag kl 16:22 Mitt råd må være å prøve å holde ut et par uker til, for nå får du snart god drahjelp av Brintellixen. Så lenge du har avklart doseøkningen din med legen så er det uproblematisk akkurat nå. Du kan få litt økte angstsymptomer nå som du er i oppstartsfase av Brintellix, mulig det er det du kjenner på og derfor du trenger mer Sobril enn vanlig, men snart vil virkningen kicke inn og da kan du slutte helt med Sobril. ❤️ Dette blir bra TS. Anonymkode: a444f...59e
Helene111222 Skrevet lørdag kl 16:45 #4 Skrevet lørdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du burde ta bekymringen for negativ spiral med smerter og beroligende på alvor. Sobril er vanedannende (du må nå øke dosen, noe som er et dårlig tegn) i tillegg til at bivirkning er at man blir mer frynsete i nervene. Jeg anbefaler deg å snakke med legen. Er du sykmeldt? Får du mulighet til å sove, hente deg inn og stelle pent med deg selv? Lite søvn og hvile er mat for både smerter, angst og depresjon. Alt blir verre. Får du hjelp med angsten? Psykiatisk sykepleier i kommunene eller lignende? ❤️ Anonymkode: 96671...082 Tusen takk for svar ❤️ Ja, det er det jeg bekymrer meg over dette med økningen av dosen. I tillegg er det så vanskelig med barn hjemme fra ferie og det å prøve og holde litt masken oppi det hele. Føler at jeg ikke har noe annet valg nå disse sommerukene enn å øke dosen. Jeg har fått til psykiater i flere år. Har slitt med angst lenge, men synes den ble helt uhåndterlig nå som jeg sliter med smerter som ingen leger finner ut av 😰 for en situasjon. Håper så inderlig at det ordner seg på sikt 🙏🏽 Er sykemeldt, ja, og sover egentlig nokså greit på nettene. Så denne uhåndterlige angsten på dagtid som er så vond.
Helene111222 Skrevet lørdag kl 16:47 #5 Skrevet lørdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mitt råd må være å prøve å holde ut et par uker til, for nå får du snart god drahjelp av Brintellixen. Så lenge du har avklart doseøkningen din med legen så er det uproblematisk akkurat nå. Du kan få litt økte angstsymptomer nå som du er i oppstartsfase av Brintellix, mulig det er det du kjenner på og derfor du trenger mer Sobril enn vanlig, men snart vil virkningen kicke inn og da kan du slutte helt med Sobril. ❤️ Dette blir bra TS. Anonymkode: a444f...59e Tusen takk for svar ❤️ Det er det jeg håper på - at Brintellixen vil hjelpe på sikt, slik at jeg kan trappe ned igjen og slutte med Sobrilen 🙏🏽Bare håper at Brintellixen vil hjelpe nok til å klare og stå i de utfordringene jeg står i nå 🙏🏽 Å leve med langvarige smerter er så ukjent for meg, og i et øye er så fryktelig klaustrofobisk 😰 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:52 #6 Skrevet lørdag kl 16:52 Du virker helt ærlig litt sart. Anonymkode: 4eb72...4cc
Helene111222 Skrevet lørdag kl 16:59 #7 Skrevet lørdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du virker helt ærlig litt sart. Anonymkode: 4eb72...4cc Hehe, hva er det med dere nettroll? 😅 jeg spør om råd, ikke meningen din. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:55 #8 Skrevet lørdag kl 18:55 Helene111222 skrev (1 time siden): Hehe, hva er det med dere nettroll? 😅 jeg spør om råd, ikke meningen din. Overse sånne kommentarer. Anonymkode: 96671...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå