AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Når man har klær med mønster i hvitt og svart eller andre mørke og lyse farger, lønner det seg å vaske klærne med lyst tøy eller farget tøy? Med vaskemiddel for lyst eller farget tøy? Eller fungerer begge deler? Anonymkode: d3001...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Med mørkt, bruker samme flytende Änglamark vaskemiddel til alt som ikke er helt hvitt eller ull. Anonymkode: b8ce9...e23 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Med mørkt, bruker samme flytende Änglamark vaskemiddel til alt som ikke er helt hvitt eller ull. Anonymkode: b8ce9...e23 Takk for svar. Anonymkode: d3001...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Ikke med hvitt og bruker Colorcatcher ark om det er noe ikke helt mørkt. Skal sies at jeg sorterer i mer enn lyst og mørkt. Hvite tennissokker for seg så de ikke gråner t-skjorter osv. Mørkt undertøy aldri sammen med annet mørkt siden de både vaskes på 60 grader og jeg har ikke annet enn undertøy, sengetøy og håndklær i tørketrommelen, vil ikke at noe sniker seg med i tørketrommelen. Så har vasket flere mørke og flere hvite maskiner i dag. Anonymkode: 5c8b5...e3b
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Visste ikke at hvite tennussokker kunne gråne t-skjorte. Takk for tips! Anonymkode: d3001...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Visste ikke at hvite tennussokker kunne gråne t-skjorte. Takk for tips! Anonymkode: d3001...6c7 Her kan de det for ungene klarer å samle så mye søle/gjørme og sånt på sokkene at selv litt «sokkebad» i vanish ikke hjelper. Selv noen år i USA får jeg ikke til å bruke klor/bleach på hvitvask. Anonymkode: 5c8b5...e3b
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Jeg sorterer lys mønstret tøy for seg selv. Anonymkode: 1c217...985
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli Som den lyseste fargen i mønsteret. Anonymkode: efbbf...70b 1
Thyra Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Med mørkt, bruker samme flytende Änglamark vaskemiddel til alt som ikke er helt hvitt eller ull. Anonymkode: b8ce9...e23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som den lyseste fargen i mønsteret. Anonymkode: efbbf...70b Tydeligvis ulike meninger om dette temaet..
Perelandra Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Jeg har mye klær med mønster. Bruker vanligvis Omo Color. Det varierer om jeg bruker flytende eller pulver, men for kjoler og topper bruker jeg for det meste flytende. Har få lyse og ingen hvite plagg, så vaskemiddel for lyse farger bruker jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Klær med mønster av hvitt og svart skal vaskes med lyst tøy. https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bolig/sorterer-du-klesvasken-riktig/#:~:text=Å vite hva som er,smitte over på den lyse. Som den over sier, man vasker med den lyseste fargen i mønstret. Anonymkode: d29cc...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli klær med hvit grunnfarge og mønster i blåtoner vasker jeg sammen med hvitt så lenge det er vasket et par ganger før og jeg vet at det ikke farger noe særlig av. Det er fordi eventuell avfarging av det blå kan få det hvite tøyet til å se hvitere ut. Andre farger vasker jeg for seg selv. Anonymkode: becb3...b25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå