Gå til innhold

Noen som har mista barnet sitt av andre grunner en død☹️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns ikke det du skriver henger helt på greip og syns de malplasserte smile/latter emojier sammen med det du skriver og hvordan du skriver det på kan tolkes som psykisk ubalanse. Om mannen din er voldelig burde jo ikke barnet være hos ham, men da heller i fosterhjem. Når barnet er 12 år og eldre kan det i større grad få bestemme selv.

Jeg kjenner til et barn som ble offer for en bitter barnefordelingssak. Mor anmeldte bla far for overgrep. Barnet var riktognok lite, men mente det ikke hadde blitt utsatt for overgrep og de fant heller ingen bevis for det. Far vant saken fordi mor fremstod svært ustabil. Folk var vantro og tenkte kanskje mor hadde blitt ustabil fordi far utsatte henne for stort press og tanken på at far vant hovedomsorgen på tross av at hun så på ham som overgriper. Folk tenkte ‘time will tell’ og at dersom far hadde forgrepet seg på barnet så ville h*n flyttet fra far og tatt avstand da det ble gammelt nok. Vel, etter knapt ett år lot far mor få 50-50 fordeling igjen. Barnet valgte likevel å være mest hos far og etter 10 år er barnet fortsatt omtrent bare hos far etter eget ønske fordi mor fremstår psykisk ustabil.

Anonymkode: 5a708...501

Ja jeg skjønner at du sier det. Men jeg også mistet fatningen totalt av måten tingretten gjennomførte saken på. Jeg var veldig villig i starten, da jeg trodde ungen skulle bli hos meg uansett. Men så begynte far å skulle diktere alt mulig rart, han tok rett og slett kontroll over meg og sa jeg ikke tok vare på ungen og sånt, men ungen var helt fin. Han beskyldte meg for masse.. kjørte meg til psykologen midt på dagen når jeg hadde jobbet natt og vært våken flere netter i strekk. Han holdt på LENGE. 

Det er svært unaturlig å ta fra mor ungene, det er hormoner involvert og mye kroppslige reaksjoner som oppstår. Det går over etterhvert men selv om det gjør det så betyr ikke det at det er retr. Jeg ble rett og slett dårlig, fikk konsentrasjonsproblemer. Og jeg fikk barnet tilbake fordi far skulle gjennomføre en 50% ordning, de kom å hentet henne ut når det passet dem i ferier osv. det samme skjer hver gang. Og de ødela totalt for den ammingen jeg ville gjennomføre. En mer frivillig tilnærming er nok lurere av tingretten, for jeg ble totalt overkjørt, fordi hadde jeg hatt tillit til far så ville jeg faktisk gitt ham ungen frivillig. Jeg trenger jo pauser og sånt.. søvn.. så det gir masse mening.

jeg er ødelagt for livet etter det her. Jeg får angst bare jeg hører stemmen eller ser navnet hans på telefonen.

ja det er latteremojis, fordi man kan egentlig bare le av det. Jeg ville så gjerne skape en familie, og alt dette snakket jeg og far om før jeg ble gravid. Etter jeg fødte så var han borte, og forventet bare å få med seg ungen. Mannen har totalmangel på oppdragelse og empati, og stemor nyttet godt av det her, for hun er så glad i barn skjønner du🥺 Så jeg fødte et barn til farmor jeg se, for han er egentlig ikke så interessert. I starten måtte jeg tvinge han til å skifte bleier..

Anonymkode: 1a9c8...0da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men kjenner jeg blir provosert når du bruker latter emoji. Jeg klarer ikke å ta dette seriøst. Ser ut som du bare latterliggjøre alt. 

Anonymkode: 62c6e...8d9

Ja for det er latterlig. Skal man føde barn og så skal noen bare komme å ta det fra deg liksom? Hva faen😂

Jeg fikk ikke vite det her, og trodde faktisk at tingretten satt med høyt utdannede mennesker som skjønte mer, og at det skulle være trygt og at de skulle beskytte mot voldt osv😂 Ja jeg ler.. for det skjedde ikke😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

kjørte meg til psykologen midt på dagen

Så da er han ikke bare en drittsekk. Så fint at han hjelper deg med slike ting :)

Forøvrig hadde det vært interessant å hørt en annen side av denne historien. Nå er det jo kun din side som legges frem her og jeg, med flere, ser jo at det må taes med en klype salt..

Anonymkode: 8f7c3...dec

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Melus skrev (9 minutter siden):

Veldig leit at du har mistet omsorgen for barnet ditt, det må være veldig vondt, uavhengig av årsak. 

Nei jeg har ikke mistet det.. han jobber hardt for å få det til ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da er han ikke bare en drittsekk. Så fint at han hjelper deg med slike ting :)

Forøvrig hadde det vært interessant å hørt en annen side av denne historien. Nå er det jo kun din side som legges frem her og jeg, med flere, ser jo at det må taes med en klype salt..

Anonymkode: 8f7c3...dec

Nei, det var ikke riktig antagelse 😊 Men de detaljene unnlater jeg å kommentere. Jeg trenger ikke hjelp på den måten. 

Det også er svært interessant. Jeg kommer ut svært styrket i enden her. Og den hjelpen jeg søkte fikk jeg faktisk ikke. 

Skrevet

Samme hva grunnen er til at det er blitt som det er blitt, må det være fryktelig tungt. Jeg håper du klarer å gjøre det beste ut av det lille samværet du har. Når barnet blir større får du forklare det at du alltid stiller opp hvis det er noe og at du skulle ønske ting var annerledes.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ser ut som du bare latterliggjøre alt. 

Anonymkode: 62c6e...8d9

Latterliggjøring kan og være en reaksjon på fortvilelse og maktesløshet..

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn som skal leve i denne krigingen, er det noen som har tanke på barnet her? Skulle ønske barnet fikk komme til en kjærlig og god fosterfamilie, helst i dag

Anonymkode: a7b14...c55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen åpenbare årsaker. Han er generelt vanskelig med samværet og er voldelig. Siden han var voldelig ønsker jeg kontroll, noe jeg håpte på å få hjelp til. 😊

Så jeg var også vanskelig i starten med samvær, fordi fant på så mye tull. Jeg hadde beviser og alt på meldinger og alt. Har dem fortsatt og de ligger hos politiet. Jeg ønsket at han skulle få samvær på tross av dette, og det slo tilbake på meg.

Det det endte med var at han «kopierte» meldinger som jeg skrev tidligere, og han jobbet aktivt for å bevise at jeg var voldelig.. du aner ikke hvor mye styr det har vært .. Han tar bilder av meg som møter opp på eiendommen hans osv. og fremstiller meg som både det ene og det andre og mener han nå viser meg hvordan det har vært å være han. Men han har holdt på med det siden baby var helt fersk, og når jeg ser tilbake på det nå burde jeg pakket sakene og rømt .. Da jeg ytret at jeg ønsket å jobbe en periode i utlandet sporet han meg med gps😂 Jeg har vegret meg for psykopat begrepet, men nå ser jeg hvor sykt oppførselen hans faktisk er. 

Så nå sitter jeg her og skjønner at det egentlig bare er tull hele opplegget til de som skulle hjulpet meg. De burde jo stoppet han for lenge siden, og jobbet aktivt for å få kontroll på han.

Jeg er ikke proaktiv lenger, med barnevernet osv. De har laget mer styr for meg enn hva som er nødvendig. Det er en ren konsekvens av måten de har behandlet meg på som har gjort det slik

Du møter opp på eiendommen hans fordi?

Anonymkode: 9d876...ca7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymeeee skrev (1 time siden):

Det er det delte meninger om. Barnevernet i Norge blir manipulert trill rundt. Hvis du vil høre en av de historiene, gjerne kontakt meg. 

Hvem er det som manipulerer Barnevernet, mener du?

Anonymkode: e0221...72f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg fikk ikke vite det her, og trodde faktisk at tingretten satt med høyt utdannede mennesker som skjønte mer, og at det skulle være trygt og at de skulle beskytte mot voldt osv😂 Ja jeg ler.. for det skjedde ikke😂

Tingretten består av en fagdommer (utdannet jurist) og to lekdommere (vanlige mennesker i alle typer yrker). 

Anonymkode: e0221...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lei situasjon du står i og jeg føler med deg. Jeg ser samtidig at du har store utfordringer med å kommunisere. Forhåpentligvis  er du bedre til å kommunisere muntlig, enn skriftlig. Uansett så vil du tape terreng mot en verbalt sterk exmann. Har du noen som støtter deg og som kan stå på din side? Det er krevende å stå i sånne konflikter over tid. 

Ta vare på det samværet du har med barnet og bygg relasjonen så sterkt du kan. Det vil du tjene på over tid. 

Anonymkode: 9878e...b53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at barnevernet er bekymret for hygiene og manglende aktivisering hos deg eller hos barnefar? 

Jeg tror det er bedre at du logger av og får behandling. 
Dette med at barnefar kjørte deg til psykologen etter en periode med lite søvn, og at du tror domstolen er korrupt, høres ikke bra ut. 

Anonymkode: fd693...fbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen åpenbare årsaker. Han er generelt vanskelig med samværet og er voldelig. Siden han var voldelig ønsker jeg kontroll, noe jeg håpte på å få hjelp til. 😊

Så jeg var også vanskelig i starten med samvær, fordi fant på så mye tull. Jeg hadde beviser og alt på meldinger og alt. Har dem fortsatt og de ligger hos politiet. Jeg ønsket at han skulle få samvær på tross av dette, og det slo tilbake på meg.

Det det endte med var at han «kopierte» meldinger som jeg skrev tidligere, og han jobbet aktivt for å bevise at jeg var voldelig.. du aner ikke hvor mye styr det har vært .. Han tar bilder av meg som møter opp på eiendommen hans osv. og fremstiller meg som både det ene og det andre og mener han nå viser meg hvordan det har vært å være han. Men han har holdt på med det siden baby var helt fersk, og når jeg ser tilbake på det nå burde jeg pakket sakene og rømt .. Da jeg ytret at jeg ønsket å jobbe en periode i utlandet sporet han meg med gps😂 Jeg har vegret meg for psykopat begrepet, men nå ser jeg hvor sykt oppførselen hans faktisk er. 

Så nå sitter jeg her og skjønner at det egentlig bare er tull hele opplegget til de som skulle hjulpet meg. De burde jo stoppet han for lenge siden, og jobbet aktivt for å få kontroll på han.

Jeg er ikke proaktiv lenger, med barnevernet osv. De har laget mer styr for meg enn hva som er nødvendig. Det er en ren konsekvens av måten de har behandlet meg på som har gjort det slik

Takk for at du deler dette. Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke tror degt, men for min egen del trenger jeg å forstå flere sider av en sak før jeg mener noe bastant. Det tror jeg vi er flere som har godt av.

Det er vanskelig å fatte at det skal være så nærmest umulig å vinne frem hvis du selv ikke har "noe å jobbe med". Samtidig har jeg sett hvor skjevt det kan gå, også når det burde vært åpenbart hvem som burde hatt hovedansvaret.

Jeg sto selv tett på en sak der barnet endte opp hos den voldelige forelderen. Det var en komplisert situasjon: Den ene forelderen var åpenbart aggressiv og voldelig, den andre hadde traumer (kPTSD) og trakk seg unna ved stor motstand for å beskytte seg selv (litt som du beskriver). Han klarte rett og slett ikke stå i all motstanden, og dermed fremsto han som uinteressert. Det ble hans fall. Og når motparten i tillegg er flink til å ta på seg en overbevisende maske i møter med barnevernet og andre faginstanser, så har du en farlig kombinasjon.

Hvis du vet med deg selv at barna ikke har det bra hos far, og du virkelig ønsker å ha dem mer hos deg, så vil jeg gi deg et ærlig råd: Spill med åpne kort. Svelg noen kameler, be om hjelp og ta imot den hjelpen du får selv om det koster. Vær rolig, vær tydelig, og bruk alt du har på å vise at barna dine er viktigere enn alt annet. Det er det som vil telle til slutt.

Anonymkode: 042b0...b1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 16.17):

Jeg har blitt fratatt barnet mitt i tingretten. Jeg får samvær, men det er eksen som styrer alt. Det har resultert i at ungen min forsvant i ti måneder, og i år har jeg kun sett ungen tre ganger. 

Det er mannen som har gjort dette. 

Jeg ble fratatt barna pga jeg gikk i kjelleren etter vold i forholdet, brøt ut og søkte hjelp men slet med alkohol som selv medisinering.  Barna ble akutt plassert men ikke da engang fikk de innvilget omsorgsovertakelse så ble enig om frivillig plassering. Og brukte tiden på å jobbe med barnevernet og være aktiv i samtale med dem, sto på og krevde samvær og etter 9 måneder med intenst selv jobbing , tatt kurser osv. Fikk barna flytte hjem til meg igjen. Jeg hadde ikke klart å bli en god mor uten bv sin hjelp. 

Det jeg reagerer på her er at det SKAL mye til at man ikke får se barna på 10 måneder, til og med rus misbrukere og voldige får samvær. Uten eller med tilsyn.

Hvis du ikke samarbeider med barnevernet eller ikke har advokat så har jo du gitt opp egentlig. Hvordan tenker du at barna skal komme hjem om du ikke kjemper for dem, og bare legger skylden på andre?

Anonymkode: 0a9e9...015

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, brukerdebatt, brukerangrep og innlegg tilknyttet dette. 

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som kjennetegner de som mister omsorgen for barna sine er ikke psykisk sykdom eller rus, men manglende selvinnsikt og vilje til endring.

Anonymkode: 5e766...b40

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...