Gå til innhold

Kvinner HAR makt over menn

valentino

Anbefalte innlegg

For en god stund tilbake argumenterte jeg for at kvinner har makt over menn. Dere mente menn har like stor makt over kvinner, men det stemmer ikke.

En studie av Carol Siegel (2001) fant at mange unge kvinner opplever kontroll og makt i sine forhold med tanke på sex fordi deres mannlige partnere sterkt søker "acknowledgement and tenderness".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Synd at ignorere-funksjonen ikke fungerer for aa ikke vise traader som er startet av den ignorerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For en god stund tilbake argumenterte jeg for at kvinner har makt over menn. Dere mente menn har like stor makt over kvinner, men det stemmer ikke.

En studie av Carol Siegel (2001) fant at mange unge kvinner opplever kontroll og makt i sine forhold med tanke på sex fordi deres mannlige partnere sterkt søker "acknowledgement and tenderness".

Hvorfor i all verden leter du opp slike studier?

Det er fint vær ute, ut å lek :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden leter du opp slike studier?

Fordi jeg vil lære mer om det seksuelle spillet mellom menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

At det finnes kvinner som har makt over sine menn ja det gjør det sikkert. Men det finnes også menn som har makt over sine kvinner.

men heldig vis lar jeg ikke kvinner får makt over meg. Det finnes ikke en kvinne her i denne verden som har makt over meg.

Etter mitt syn er det svert svake og usikre menn som lar kvinne ha makt over dem, Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synd at ignorere-funksjonen ikke fungerer for aa ikke vise traader som er startet av den ignorerte.

Siden du har ignore-funksjon, så er du vel fast bruker da? Hvorfor har du ikke logget deg inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men heldig vis lar jeg ikke kvinner får makt over meg. Det finnes ikke en kvinne her i denne verden som har makt over meg.

Etter mitt syn er det svert svake og usikre menn som lar kvinne ha makt over dem, Det er nå min mening.

Er det så du som har makten over kvinnene rundt deg??? Eller står du på likefot med alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil slett ikke lære mer, du vil ha bekreftet din egen vrangforestilling om kvinners iboende faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Er det så du som har makten over kvinnene rundt deg??? Eller står du på likefot med alle?

Nei jeg har ikke makt over kvinnene rundt meg...Vil heller ikke ha det man skal ikke ha makt over andre mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg ikke, du... *riste på hodet*

Ingen har mer makt over en enn man lar dem få! Det er bevist i mange flere studier enn det du henviser til. Det er ganske simpel psykologi. Gir du f*** og nekter å la andre manipulere og kontrollere deg, så får de ikke gjort det heller. Det gjelder like mye menn som kvinner. Det typiske eksempelet er kvinner som blir i destruktive/voldelige forhold.

Ja, kvinner kan ha makt over menn, men ikke med midre mennene lar dem få det! Det finnes faktisk ikke en sterk slem dame der ute som sitter og drar i trådene til en liten stakkars dukkemann, hvor dukkemannen ikke har klart å plassere de trådene der selv!

PS: Legg merke til at denne kontrollen du her snakker om ikke har en dritt med sex å gjøre(som er det du har henvist til tidliggere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Den som leter, finner. Det er alltid mulig å finne en eller annen forskningssak for å støtte opp om sine påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Siden du har ignore-funksjon, så er du vel fast bruker da? Hvorfor har du ikke logget deg inn?

For å unngå å abonnemere på denne tråden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil slett ikke lære mer, du vil ha bekreftet din egen vrangforestilling om kvinners iboende faenskap.

:hoho:

Stemmer det. Han har hatt et og annet gullkorn men som regel er det sure oppgulp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

:grine2: Ja sant det!

Jeg trodde du var utlært jeg? I allefall i egne øyne!

Nei jeg har ikke makt over kvinnene rundt meg...Vil heller ikke ha det man skal ikke ha makt over andre mennesker

:klappe:

Hecuba! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
KVINNELIST kalles det, men det handler ikke om at kvinnene har makten.

Med kvinnelist menes vel metoder for å manipulere menn? Er ikke det makt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller kalle det svakhet å la seg manipulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil heller kalle det svakhet å la seg manipulere.

Og menn har aldri hatt makt over kvinner. Kvinner har bare vært svake. Fascinerende logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og menn har aldri hatt makt over kvinner. Kvinner har bare vært svake. Fascinerende logikk.

Så du hva jeg svarte på? Tror du ikke at jeg mente at det gikk begge veier? Dersom du har lest tidliggere svar fra meg i denne tråden, ser du at jeg skriver det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har truffet menn som er minst like manipulerende som kvinner. Jeg jobber med å kvitte meg med min tendens til å forakte manipulerende mennesker uansett kjønn. Jeg antar det i bunn og grunn er synd på dem.

Å spille et spill er vel i grunnen ganske manipulerende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...