Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg og kjæresten skal flytte til sommeren - forhåpentligvis til samme sted (nettopp ferdige med skole, jeg skal studere videre og han skal jobbe).

Avhengig av at han får jobb på stedet vurderer vi da å kjøpe hus/leilighet. Han kommer nok til å få en ganske bra betalt jobb (kamerater som var ferdigutdannet i fjor ligger på ca 350.000 i året).

Jeg skal altså studere videre :sjenert:

Om vi da skal kjøpe noe, lønner det seg å være to eller bør han stå som kjøper alene? Føler at det vil telle negativt om han må "forsørge meg".

Vil jo ha så stort lån som mulig.. Råd til drømmeboligen :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg og kjæresten skal flytte til sommeren - forhåpentligvis til samme sted (nettopp ferdige med skole, jeg skal studere videre og han skal jobbe).

Avhengig av at han får jobb på stedet vurderer vi da å kjøpe hus/leilighet. Han kommer nok til å få en ganske bra betalt jobb (kamerater som var ferdigutdannet i fjor ligger på ca 350.000 i året).

Jeg skal altså studere videre :sjenert:

Om vi da skal kjøpe noe, lønner det seg å være to eller bør han stå som kjøper alene? Føler at det vil telle negativt om han må "forsørge meg".

Vil jo ha så stort lån som mulig.. Råd til drømmeboligen  :sjarmor:

Står han som kjøper alene mister du dine rettigheter om det blir slutt. iallefall ha samboeravtale.

Lån avhenger av egenkapital og inntekt. Dette kan vel ingen svare på her inne. ta en runde for amtale i banken.

Skrevet

Ta en runde med banken, ja ... Tror det kan være lurt å faktisk få en samtale i en bankfilial fremfor 'bare' per telefon med lånerådgiver eller lignende ...

Det at du er student trenger ikke ha så masse å si, men det kommer jo an på hvor lang tid du har igjen, og hvordan arbeidsmarkedet ser ut for deg etterpå.

Dere kan feks få lån basert på begges inntekt (hans faktiske og din fremtidige) - og så velge å betale kun renter frem til du er ferdig med studier. Man kan stort sett få avdragsfrihet inntil 5 år på førstehjemslån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...