Gå til innhold

"Likestilling" er avhengig av øynene som ser

Anbefalte innlegg

Skrevet

At noen kan finne på vanvittige ting vet de fleste av oss som tar en titt gjennom nyheten på nettet en gang i blandt.

Men er dette "likestilling" ?

I likestillingens navn straffes han men ikke henne.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124314

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Hvis du følger linkene vil du se at han sitter i fengsel fordi han var 24 år da det første barnet ble unnfanget og hun bare 16. Hun risikerer også fengsel nå.

Hvis begge er voksne er dette ikke likestilling.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt borti natta ja :frustrert:

Men tror jeg mener å ha lest at de eldste av barna visstnok ble unnfanget før hun var 18 så han brøt i tillegg lov mot "mindreårige".

Syns jenta i tillegg burde ha sterilisert seg jeg da :overrasket:

At det går an...

Men hun er vel på en måte straffet hun også siden hun har mistet ansvaret for barna.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ingenting om denne sakens innhold, og det regner jeg med at du ikke gjør heller.. Så kanskje vi skulle la være å stemple det som noe som helst?

Å gå rundt å påberope seg slike ting for saker du ikke vet et plukk om er bare useriøst!!

Jeg anbefaler at denne tråden stenges alt nå!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ingenting om denne sakens innhold, og det regner jeg med at du ikke gjør heller.. Så kanskje vi skulle la være å stemple det som noe som helst?

Å gå rundt å påberope seg slike ting for saker du ikke vet et plukk om er bare useriøst!!

Å herregud da..

Hva er verre enn denne tråden enn alt det andre som diskuteres her :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Saken er bare tragisk og mest sansynlig er de ikke helt som andre noen av dem. Hva likestilling har med dette å gjøre skjønner jeg ikke.

Skrevet

Skal vi ikke kunne "mene noen ting om noen ting".

Å stenge enhver tråd hvor trådstarter "ikke vet noe" blir bare totalt latterlig. Om det skulle skje ville det ikke bli mange nye tråder i et forum som f.eks. "Aktuelle saker". Sansynligvis ikke andre temaområder heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Har lest om disse to før. Det er bare tragisk. To barn alene i verden som har latt trøsten gå over de grensene som burde vært der. Jeg synes bare synd på dem.

Skrevet

Vel, alt står vel i artiklene.

- Vi straffet faren da vi fikk vite at faren til det første barnet var hennes bror.

Patrick har allerede sonet ti måneders fengsel for incest og unnfangelsen av det første barnet, fordi han var 24 år da barnet ble født. Susan var bare 16. Nå står ti måneders fengselsstraff for det andre barnet for tur.

Saken er vel at han har forgrepet seg på søsteren sin før hun nådde den seksuelle lavalder.

Søsteren var bare 16 år første gang. Men med det siste barnet risikerer også hun fengsel, og barnefaren ytterligere ti måneder i fengsel.

Hva som skjer strafferettslig med moren, er ennå ikke avklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...