AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Gjør dere det? F.eks. Tar de med på utflukter? Anonymkode: 5cc32...7e1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør dere det? F.eks. Tar de med på utflukter? Anonymkode: 5cc32...7e1 Jeg passer de ofte, og tar de noen ganger med på åpen sommerhall eller biblioteket. Anonymkode: 9f047...d16
jegerrinne Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Da de var mindre så var de med. De er på alderen med våres. Men ikke på overnatting siden de ikke likte å sove borte. Ble kino, dags tur til gård, bade land, spise ute osv Nå er de 23 og 25 og ber oss med ut på ting som middag, dans på lokalet
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Gjorde det før jeg fikk egne barn. Da tok vi dem med på skogstur, konsert eller bare hang på lekeplass. Hentet ofte i barnehagen og dro hjem til oss for å spise middag. Mine barn er 0 og 3 år, så har hatt nok å henge fingrene i selv de siste årene. Men når mine blir litt eldre, kommer jeg til å ta med niesene mine på ting igjen, men da også med mine barn. Anonymkode: 2c335...6ad
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Har prøvd men de vil ikke. Når de var yngre var de veldig avhengige av foreldrene og ville sjelden være med på noe vi foreslo. Nå når de er tenåringer vil de hvertfall ikke og hører knapt fra de. Et lite takk for gave til jul og bursdag. Ellers lite respons når jeg hører med de hvordan det går og om vi skal treffes. Sårt og trist Anonymkode: 7abfe...94a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Jeg prøvde, men foreldrene fant alltid på unnskyldninger for å avlyse i siste liten. Jeg gav eldste en overnatting med hjemmekino, snop og popcorn i bursdagsgave (var en fattig tante på AAP), hun ble kjempeglad og gledet seg veldig! Men når jeg spurte om når jeg skulle hente den avtalte fredagen var det plutselig pass av en hund den helgen og det var visst mye viktigere enn å sørge for et gøyt døgn hos tanten… niesen maste på å få komme en annen helg (hun ville nemlig mer til meg enn å være med å passe en hund men fikk ikke lov å velge selv) og jeg prøvde å få til en avtale, men det ble aldri noe av😭 Så jeg har gitt opp rett og slett! Eldste har sovet hos meg tre netter (en frivillig låne-bort-natt + helge-barnevakt) og yngste har kun sovet hos meg den barnevakt-helgen… men vi har heldigvis et godt forhold likevel, iallfall eldste og jeg, yngste er derimot en meget reservert og sær unge på tolv🫣 Anonymkode: 52431...e00 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Ett av mine egne barn har spesielle behov og krever så mye at det er lite rom for slikt. Imidlertid er det andre barnet mitt, sekstenåringen, som en reservetante for mine to yngste nevøer på tre og fire og tilbringer mye tid med dem. Jeg var en veldig aktiv tante for de av tantebarna som er eldre enn mitt syke barn. Anonymkode: 53183...78e
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli Jeg tror det har blitt mindre vanlig. Foreldre har blitt mindre komfortabel med å la barna bli passet på av andre og tanter og barn kjeder seg mindre på grunn av konstant digital underholdning. Anonymkode: 8ac03...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror det har blitt mindre vanlig. Foreldre har blitt mindre komfortabel med å la barna bli passet på av andre og tanter og barn kjeder seg mindre på grunn av konstant digital underholdning. Anonymkode: 8ac03...dd2 Det føler jeg og som ,ska jo nesten ikke være hos besteforeldre heler. Husker selv jeg vokste opp med å bli satt på toget inn til Oslo der stod onkel og tante å ventet på meg, var der minst 1 gang i mnd. En annen onkel tok oss med på turer på sommeren i fjellet, på forskjellige strender , fikk dyre merke klær husker jeg til skole start osv Anonymkode: ec195...76b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Mannen min tar sine små nieser og nevøer ut i båten og på stranden i disse dager, tror de slitne småbarnsforeldrene setter pris på det☺️ Selv har jeg et par voksne nieser som jeg har invitert med på diverse i det siste, men tror jeg må ta hintet om at det ikke passer/de ikke vil😅 Anonymkode: eaa10...5e1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Jeg passer ikke mine tantebarn. Har nok med mine egne tre barn. Anonymkode: 40a74...a0b
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Passar ikkje mine tantebarn noko særleg på grunn av lang avstand og dei er små enda, men når vi er hos pappa samtidig for eksempel tar eg dei gjerne med meg ut og kjøper is, tar ein båttur saman med min pappa igjen, syklar til leikeplass og liknande 😊 dei er jamgamle med mine born, dog eit par år yngre, så alle borna er i alderen 3-8 år. Min bror gjer dog aldri det same tilbake då han har vore tydeleg sidan eg først fekk born at han ikkje har noko interesse av små born 🤷♀️ han godtar heldigvis sine eigne, men det stoppar der. Så eg gjer mitt for at borna skal ha gode opplevelsar saman 🥰 Eg har óg 2 søstre som elskar å stjele mine born på små utflukter hit og dit, og borna mine har nokre tanter og onklar på far sida som finn på mykje moro med dei! Som oftast er vi med men held oss litt i bakgrunnen så dei får litt tante/onkel tid, men det igjen handlar mest om avstanden oss i mellom så ikkje så lett å få til utan 😊 Anonymkode: 2d92d...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå