Gå til innhold

Tordivelen flyr i skumringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har et nostalgisk forhold til denne og følger med på tv-serien? Jeg slukte hørespillet på 80-tallet, husker også jeg lånte boka på lesestua. Og må si jeg synes serien innfrir, ligner mye på hørespillet så langt, og karakterene er mye som jeg forestilte meg dem. Dette har de fått til bra. Egner seg for oss godt voksne som vokste opp med den også.

Det eneste som skuffer meg så langt er at de ikke har brukt den samme melodien som i hørespillet, den var så fin og spøkelsesaktig. 👻

Anonymkode: 93204...3cf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt på første episoden og husker den som vidunderlig fengslende å høre på. Stemmene da var som de skulle være, inkludert fortellerstemme og musikk. Jeg må gi det tid og se og høre alt det nye, før jeg gir min tilbakemelding. For meg pleier det å være bøker som gir de rikeste bildene i mitt hode. Mange detaljer og stemninger som de ikke kan få med på film, men...jeg lytter videre her. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Emilie (spilt av norsk skuespiller) er litt annerledes enn jeg så for meg. Men ikke sett så mye til henne foreløpig. Presten (Hebbelille) er også annerledes, han hadde veldig skummel stemme i det norske hørespillet 😄 Men elsker David, Annika og Jonas.

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Morsom slutt, legger de opp til en fortsettelse, eller var det bare for moro skyld?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morsom slutt, legger de opp til en fortsettelse, eller var det bare for moro skyld?

Serien er jo laget på boka, så det er nok avslutning her 😊

Skrevet

Jeg greier ikke å se serien, fordi jeg ikke vil ødelegge stemningen og minnene fra radioteateret sin gamle versjon. Da satt jeg hjemme hos mormoren min i gyngestolen hennes og hørte det på radio, lørdager kl 13 eller 14 tror jeg det var 😍

• Hjerte 2
Skrevet
Boetica skrev (3 minutter siden):

Jeg greier ikke å se serien, fordi jeg ikke vil ødelegge stemningen og minnene fra radioteateret sin gamle versjon. Da satt jeg hjemme hos mormoren min i gyngestolen hennes og hørte det på radio, lørdager kl 13 eller 14 tror jeg det var 😍

Jeg både leste boka og hørte hørespillet i barndommen. Serien er virkelig godt laget og i aller høyeste grad svarte til forventningene ☺️

AnonymBruker
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Jeg både leste boka og hørte hørespillet i barndommen. Serien er virkelig godt laget og i aller høyeste grad svarte til forventningene ☺️

Ja, den var virkelig verdt å vente på. Nesten utrolig at det skulle ta så lang tid :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, den var virkelig verdt å vente på. Nesten utrolig at det skulle ta så lang tid :) 

Det som er så fascinerende er at jeg faktisk har trodd at det var en TV-serie jeg så i barndommen, men den har jo ikke eksistert, det er altså hørespillet, og det sier jo MYE om hvor bra det hørespillet var! Veldig glad for at de ikke har gått i fella med å prøve å modernisere og speede opp handlingen når det nå først ble laget TV-serie. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Det som er så fascinerende er at jeg faktisk har trodd at det var en TV-serie jeg så i barndommen, men den har jo ikke eksistert, det er altså hørespillet, og det sier jo MYE om hvor bra det hørespillet var! Veldig glad for at de ikke har gått i fella med å prøve å modernisere og speede opp handlingen når det nå først ble laget TV-serie. 

Ja enig, hvis dette skulle foregått i nåtiden hadde det ikke blitt så spennende, de hadde bare googlet seg frem til alle svarene på mobilene sine 😛 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja enig, hvis dette skulle foregått i nåtiden hadde det ikke blitt så spennende, de hadde bare googlet seg frem til alle svarene på mobilene sine 😛 

Fikk meg til å savne før-digital tid 😅

AnonymBruker
Skrevet

Syntes serien strakk seg mer og mer bort fra boka utover episodene, episode 7 var bare fjas, men den kom seg greit tilbake på plass mot slutten allikevel 👍🏻 Husker så godt plot twisten "tixe med omvendt E🤯🤯", selv nå nesten 20 år etter jeg hørte hørespillet første gang.

Skulle bare ønske de kunne spart seg for det kjærestegreiene til Annika, det tilførte virkelig ingenting til historien. Det er ikke noe mellom David og Annika i boka. Hvorfor må det alltid konstrueres sånne unødvendige romanser??

Anonymkode: 46593...a0c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Syntes serien strakk seg mer og mer bort fra boka utover episodene, episode 7 var bare fjas, men den kom seg greit tilbake på plass mot slutten allikevel 👍🏻 Husker så godt plot twisten "tixe med omvendt E🤯🤯", selv nå nesten 20 år etter jeg hørte hørespillet første gang.

Skulle bare ønske de kunne spart seg for det kjærestegreiene til Annika, det tilførte virkelig ingenting til historien. Det er ikke noe mellom David og Annika i boka. Hvorfor må det alltid konstrueres sånne unødvendige romanser??

Anonymkode: 46593...a0c

Fenge dagens ungdom? 🥴

Skrevet

Den var vil ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...