Gå til innhold

Gått ned 9 kg på 1 mnd med wegovy,synes det går litt vel fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat nye legemidler med ukjente langtidsbivirkninger er jo noe som fort kan påvirke oss alle som en velferdsstat, dersom alle disse trenger mye hjelp fra helsevesenet i fremtiden pga. nettopp bivirkningene på mage/tarm. 

Anonymkode: c7a58...ee2

Det er INGENTING som antyder det og det er uansett blåbær ift hva overvektige koster staten!! Ser du ikke det?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (1 time siden):

Hvis dette ikke er en trolletråd betyr det at ts fikk denne medisinen selv om hun bare trengte å gå ned 10 kg for å komme på skalaen for normalvekt. 🤔

Jepp, og TS skriver at hun ikke engang har prøvd å telle kalorier.... Så fint at skattepengene mine går til dette....

Anonymkode: a53ff...716

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

70 % av Norges befolkning er overvektige. Det er horribelt at dette skal kuperes med potensielt skadelige medikamenter, fremfor å adressere en stadig mer usunn livsstil med kronisk stillesitting og ubegrensede mengder med kalorier. Se til 1980, når 5 % av Norges befolkning var overvektige. Rumpesitting og kalorifråtsing har ødelagt et helt folkeslag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jepp, og TS skriver at hun ikke engang har prøvd å telle kalorier.... Så fint at skattepengene mine går til dette....

Nei slipper heldigvis å telle kalorier og det er deilig.

Anonymkode: be8f9...2ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvilke skattepenger da? 

Anonymkode: 84d5f...522

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (4 timer siden):

Og hva angår det dere?

Folk snuser, røyker, hopper i fallskjerm, får barn med ukjente osv osv. Det er 1000-vis av eksempler på ting folk gjør som dere ikke ville gjort.

Men hvilken medisiner folk velger å ta er ikke deres sak eller bekymring. Det kan umulig skade eller påvirke dere på noen som helst måte.

Jeg synes det er fantastisk at overvektige endelig har denne muligheten. Jeg tok Zyban for å slutte å røyke for over 20 år siden. Dere antyder at jeg burde angre eller skamme meg over den hjelpen det ga. Dere skulle visst hvor kunnskapsløse og tåpelig dere virker for de millioner av mennesker som har endret livene sine pga medisinsk hjelp. Det kan ofte/gjerne anses som forebyggende for livsnødvendige medisiner.

Det påvirker andre fordi hvis "alle" som har et par kg overvekt skal bruke wegovy så kommer aldri myndighetene å gi det på blå resept, og derfor vil fedme fortsette å være en fattigmans sykdom. Alle har ikke råd til Wegovy. Derfor er det svært viktig å diskutere hvem som skal ha rett på denne medisinen og om den skal på blå og hvem som skal få den på blå. Det er ikke noe negativt mot TS og hun har vel fått medisinen etter vurdering av hennes lege etter dagens retningslinjer, men det må fortsatt være lov til å reagere på reglene kring dette. 

Anonymkode: 831e9...388

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det påvirker andre fordi hvis "alle" som har et par kg overvekt skal bruke wegovy så kommer aldri myndighetene å gi det på blå resept, og derfor vil fedme fortsette å være en fattigmans sykdom. Alle har ikke råd til Wegovy. Derfor er det svært viktig å diskutere hvem som skal ha rett på denne medisinen og om den skal på blå og hvem som skal få den på blå. Det er ikke noe negativt mot TS og hun har vel fått medisinen etter vurdering av hennes lege etter dagens retningslinjer, men det må fortsatt være lov til å reagere på reglene kring dette. 

Jeg fikk wegovy for der var fint å bruke det for å ned i vekt med pcos. Jeg har 10 kg til Jeg skal ned så er det slutt.hilsen ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med hengehud 😬 Det er det som skjer når man går ned så fort.

Anonymkode: 76a85...282

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til med hengehud 😬 Det er det som skjer når man går ned så fort.

Anonymkode: 76a85...282

Går fint med huden ,ingen problem

Skrevet

Husk at det du putter i deg må være næringstett, sånn at kroppen din ikke får mangel. 
grønnsaker, fisk , korn… om bare i små mengder

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Odine skrev (1 minutt siden):

Husk at det du putter i deg må være næringstett, sånn at kroppen din ikke får mangel. 
grønnsaker, fisk , korn… om bare i små mengder

Ja vet ,men mat vokser liksom i munnen på meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Et svært viktig innlegg!

Anonymkode: 226a8...f49

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje greit å redusere dosen? Evt ta annen hver uke?

Anonymkode: 1447d...3b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei , brukt wegovy nå 1 mnd, og gått ned 9 kg,ingen matlyst .Når vil det stabilisere seg ? Kjenner jeg blir litt skremt over hvor fort det går. Hilsen kvinne

Litt spesielt. 

Jeg leste dette. 

Hvor fort går man ned i vekt med Wegovy?

Hva er vanlig vektnedgang med Wegovy? Gjennomsnittlig vektnedgang etter 68 uker med Wegovy er 15,8 kg. Det tilsvarer 0,23 kg per uke, eller 0,92 kg pr mnd. Siden dette er et gjennomsnitt betyr det også at noen vil gå ned mindre, mens andre vil gå ned mer.14. okt. 2023

Anonymkode: 8b5ad...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så hun må gå på de for resten av livet? 

Anonymkode: aac3d...e43

Hun har ingen planer om å slutte på sprøytene. Hun sier at hun kjenner på cravings de siste par dagene før ny sprøyte, og hun orker ikke å gå opp igjen i vekt.

Anonymkode: 17661...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette har ingenting med blå resept å gjøre. Ingenting!! Hvis du skal sloss for det, må du gjøre det politisk og ikke som surkjerring her.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spiste ikke mye tidligere heller men litt feil ,litt snop og junk innimellom.aldri telt kalorier .

Om man har blitt tjukk, så er det i det aller fleste tilfellene fordi man over tid spiser for mye ift forbruket. Påfallende mange overvektige mener at de «ikke spiser så mye». Det er rett og slett bare vås, men kanskje føles det slik for dem. En grandis om dagen kan føles lite, men det utgjør vel mer eller mindre dagsbehovet i kalorier for en gjennomsnittlig kvinne. Det er ikke volumet det kommer an på, men kaloriinnholdet. 

Anonymkode: 8925a...643

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (3 timer siden):

Det er INGENTING som antyder det og det er uansett blåbær ift hva overvektige koster staten!! Ser du ikke det?

Noe sier meg at du ikke leser så mange medisinsk relaterte tidsskrift/artikler. Det har vært mange advarsler om bivirkninger allerede, også på psyken.

Anonymkode: c7a58...ee2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man har blitt tjukk, så er det i det aller fleste tilfellene fordi man over tid spiser for mye ift forbruket. Påfallende mange overvektige mener at de «ikke spiser så mye». Det er rett og slett bare vås, men kanskje føles det slik for dem. En grandis om dagen kan føles lite, men det utgjør vel mer eller mindre dagsbehovet i kalorier for en gjennomsnittlig kvinne. Det er ikke volumet det kommer an på, men kaloriinnholdet. 

Jeg har aldri spist en hel pizza alene men mye dritt over flere dager .Nå har jeg ikke lyst på noe slikt lenger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

er så enig! burde ikke vært lov! Hadde vært bedre hvis de kuttet ut og at mennesker med 35+ fikk det på blå resept i stedet. 

Hvorfor? En helsetilstand er langt mer enn kun bmi. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...