Gå til innhold

Gått ned 9 kg på 1 mnd med wegovy,synes det går litt vel fort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sinnssykt at leger skriver ut Wegovy til folk som har under 30 i BMI. Viser hvor slu legemiddelindustrien er... 

Anonymkode: af3a4...31f

Jeg hadde bmi på 29 for 1 mnd siden ,har også pcos

Anonymkode: be8f9...2ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er sinnssykt at leger skriver ut Wegovy til folk som har under 30 i BMI. Viser hvor slu legemiddelindustrien er... 

er så enig! burde ikke vært lov! Hadde vært bedre hvis de kuttet ut og at mennesker med 35+ fikk det på blå resept i stedet. 

Anonymkode: 831e9...388

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

er så enig! burde ikke vært lov! Hadde vært bedre hvis de kuttet ut og at mennesker med 35+ fikk det på blå resept i stedet. 

Hvordan er det nå? Hvit resept for alle? Hva koster det i måneden?
(Hilsen bmi 34)

Anonymkode: bc7bc...219

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det nå? Hvit resept for alle? Hva koster det i måneden?
(Hilsen bmi 34)

Anonymkode: bc7bc...219

Må ha bmi på.over 50 for å få det dekket .koster fra 1746-3000

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en problemstilling jeg ville tatt opp med lege, det er viktig at du ikke blir underernært. Kan også se for meg at det kan bli ekstra mye løs hud med nedgang i dette tempoet.

Anonymkode: c7a58...ee2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo ikke legemiddelindustrien som skriver ut dette, men leger…ganske stor forskjell 

Anonymkode: b12a2...7c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er en problemstilling jeg ville tatt opp med lege, det er viktig at du ikke blir underernært. Kan også se for meg at det kan bli ekstra mye løs hud med nedgang i dette tempoet.

Jeg startet på 76 kg , veldig aktiv så ikke noe problem med huden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg startet på 76 kg , veldig aktiv så ikke noe problem med huden.

Kan jeg spørre (ikke dømmende) om hvorfor du går på wegovy om du er veldig aktiv og ikke har hatt problemer med ekstrem overspising? Hadde det ikke vært bedre å kutte snop og junk og evt legge inn ekstra trening i uka?

Min mor går på den og hun er en av de som aldri kom i gang med trening og overspiste en del i form av snacking hele tiden. Hun klarte rett og slett aldri å endre vanene og ble veldig overvektig - derfor var det et godt alternativ for henne. Hun og gikk ned mye fort. Men om man har så god kustus som du sier du har; hvorfor gå på den da? Med alle potensielle bivirkninger vi både vet om og ikke vet om?

Anonymkode: c66cb...850

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre (ikke dømmende) om hvorfor du går på wegovy om du er veldig aktiv og ikke har hatt problemer med ekstrem overspising? Hadde det ikke vært bedre å kutte snop og junk og evt legge inn ekstra trening i uka?

Min mor går på den og hun er en av de som aldri kom i gang med trening og overspiste en del i form av snacking hele tiden. Hun klarte rett og slett aldri å endre vanene og ble veldig overvektig - derfor var det et godt alternativ for henne. Hun og gikk ned mye fort. Men om man har så god kustus som du sier du har; hvorfor gå på den da? Med alle potensielle bivirkninger vi både vet om og ikke vet om?

Anonymkode: c66cb...850

Jeg går 8 km hver dag , problemet er at jeg hat pcos og da hormonbalanse som er ustabil så legen sa det er vanskeligere for de med pcos å gå ned i vekt enn andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor folk vil gjøre seg avhengig av medisiner med tilhørende bivirkninger, bare fordi de er litt overvektig. Særlig når de ikke engang har gjort et ordentlig forsøk på å gå ned selv. Fremstår nokså korttenkt egentlig.

Anonymkode: 54728...722

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva angår det dere?

Folk snuser, røyker, hopper i fallskjerm, får barn med ukjente osv osv. Det er 1000-vis av eksempler på ting folk gjør som dere ikke ville gjort.

Men hvilken medisiner folk velger å ta er ikke deres sak eller bekymring. Det kan umulig skade eller påvirke dere på noen som helst måte.

Jeg synes det er fantastisk at overvektige endelig har denne muligheten. Jeg tok Zyban for å slutte å røyke for over 20 år siden. Dere antyder at jeg burde angre eller skamme meg over den hjelpen det ga. Dere skulle visst hvor kunnskapsløse og tåpelig dere virker for de millioner av mennesker som har endret livene sine pga medisinsk hjelp. Det kan ofte/gjerne anses som forebyggende for livsnødvendige medisiner.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Og hva angår det dere?

Folk snuser, røyker, hopper i fallskjerm, får barn med ukjente osv osv. Det er 1000-vis av eksempler på ting folk gjør som dere ikke ville gjort.

Men hvilken medisiner folk velger å ta er ikke deres sak eller bekymring. Det kan umulig skade eller påvirke dere på noen som helst måte.

Jeg synes det er fantastisk at overvektige endelig har denne muligheten. Jeg tok Zyban for å slutte å røyke for over 20 år siden. Dere antyder at jeg burde angre eller skamme meg over den hjelpen det ga. Dere skulle visst hvor kunnskapsløse og tåpelig dere virker for de millioner av mennesker som har endret livene sine pga medisinsk hjelp. Det kan ofte/gjerne anses som forebyggende for livsnødvendige medisiner.

Akkurat det samme jeg tenker når jeg leser denne tråden. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal bry seg om andres valg på denne måten.

Anonymkode: 7bd61...e71

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg bruker desse sprøytene. Hun raste også ned i vekt første mnd, så hun begynte å telle kalorier og oppdaget at hun spiste bare 8-900 kalorier pr dag. Først da satte hun opp en kostholdsplan for ikke å fortsette å rase ned i vekt. Det stabiliserte seg fort og totalt har hun gått ned ca 15 kg på 1 år, men hun tørr ikke å slutte på sprøytene pga (fortsatt…..) dårlige matvaner.

Anonymkode: 17661...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei , brukt wegovy nå 1 mnd, og gått ned 9 kg,ingen matlyst .Når vil det stabilisere seg ? Kjenner jeg blir litt skremt over hvor fort det går. Hilsen kvinne

9 kg på 4 uker er ikke noe å bekymre seg for hvis du nettopp har begynt med å endre kosthold og spise mindre pga sprøyta. Mesteparten av dette er vannvekt. Selv så mista jeg 7 kg på 1 uke når jeg la om kostholdet og spiste mindre, det var for det meste vannvekt 😊 1 kg er tross alt 7500 kalorier. Tviler på at du har klart å forbrenne nesten 70 000 kalorier på 4 uker.

Anonymkode: 72e08...ea7

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye overvektig må man være for å få kjøpt det?. 

Anonymkode: 4ff50...abb

Hvis dette ikke er en trolletråd betyr det at ts fikk denne medisinen selv om hun bare trengte å gå ned 10 kg for å komme på skalaen for normalvekt. 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (1 minutt siden):

Hvis dette ikke er en trolletråd betyr det at ts fikk denne medisinen selv om hun bare trengte å gå ned 10 kg for å komme på skalaen for normalvekt. 🤔

Ingen trolletråd, jeg var rett under 30 i bmi da jeg startet og har pcos.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

9 kg på 4 uker er ikke noe å bekymre seg for hvis du nettopp har begynt med å endre kosthold og spise mindre pga sprøyta. Mesteparten av dette er vannvekt. Selv så mista jeg 7 kg på 1 uke når jeg la om kostholdet og spiste mindre, det var for det meste vannvekt 😊 1 kg er tross alt 7500 kalorier. Tviler på at du har klart å forbrenne nesten 70 000 kalorier på 4 uker.

Anonymkode: 72e08...ea7

Er 1500 kalorier i underskudd hver dag i følge lifesum appen

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (43 minutter siden):

Og hva angår det dere?

Akkurat nye legemidler med ukjente langtidsbivirkninger er jo noe som fort kan påvirke oss alle som en velferdsstat, dersom alle disse trenger mye hjelp fra helsevesenet i fremtiden pga. nettopp bivirkningene på mage/tarm. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En kollega av meg bruker desse sprøytene. Hun raste også ned i vekt første mnd, så hun begynte å telle kalorier og oppdaget at hun spiste bare 8-900 kalorier pr dag. Først da satte hun opp en kostholdsplan for ikke å fortsette å rase ned i vekt. Det stabiliserte seg fort og totalt har hun gått ned ca 15 kg på 1 år, men hun tørr ikke å slutte på sprøytene pga (fortsatt…..) dårlige matvaner.

Anonymkode: 17661...989

Så hun må gå på de for resten av livet? 

Anonymkode: aac3d...e43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk klager over, TS som var på 29 bmi og har pcos er jo helt kvalifisert til Wegovy. Regelen er bmi over 30 eller bmi på 27 med en vektrelatert sykdom. De er jo helt innafor at de begynner me Wegovy 🤷‍♀️

Anonymkode: c95e0...107

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bmi over 30 eller 27 med tilleggssykdommer.jeg hadde bmi på 29

De som trenger det bør få det. Men er nok mange som får tak i dette legemiddelet som er langt under der i BMI. 

Det har vært påfallende mange kjendiser og influensere som plutselig har kvittet seg med siste rest av «valpefettet». Se bare på Janka Pollani og Emilie Tømmerberg. Normalvektige tidligere, syltynne nå, nærmeste over natten. Det har garantert ikke skjedd naturlig, og uten denne type legemidler. Men de vil selvfølgelig ikke innrømme det. 
Helt sykt at samfunnet er blitt slik. 

Anonymkode: 226a8...f49

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...