Gå til innhold

Utsikt mot levegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har tenkt meg på visning av en bolig, men ser det står en svær levegg langs hele verandaen, noe som gjør at man ser rett i leveggen når man sitter i stua. Vil tippe den står rundt 2,5 meter fra vinduene - så når man sitter i sofaen ser man vel egentlig rett i veggen. Synes dette ser litt kjedelig ut, og lurte på om det er noen måter å gjøre utsikten bedre (beplantning som dekker levegg f.eks), eller om det er bedre å la boligen gå? Jeg er ikke veldig opptatt av utsikt, men å ha en svær vegg rett utenfor stuevinduet ser ikke så veldig hyggelig ut.. det tar vel en del naturlig lys også vil jeg tro. Hva ville dere gjort? Kanskje noen her har lignende erfaring? 

Anonymkode: cd6b4...d81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å plante klatreplanter der?

Anonymkode: c65cc...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mulig å plante klatreplanter der?

Anonymkode: c65cc...579

Tusen takk for svar. Jeg er ikke helt kjent med hva slags kriterier som må til for at det skal gå, men tror kanskje det..  takk for tips :) 

AnonymBruker
Skrevet

Må du ha en levegg der? Noen er mer vare for innsyn og vind enn andre, så kanskje du rett og slett kan fjerne den? 

Anonymkode: f5435...02b

AnonymBruker
Skrevet

Fjerne den eller ordne med klatreplanter, en eviggrønn busk eller lignende.

Anonymkode: 26e8b...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Som kjøper ville jeg heller hatt en enkel levegg i god stand, og så kan jeg selv plante det jeg ønsker. 

Anonymkode: 4b273...bbd

• Liker 1
Skrevet

Er det din eller naboens levegg? Hva er på andre siden av veggen? 

De fleste setter opp en slik vegg for å hindre mye innsyn eller for å skjerme fra mye vind. 

Noen synes det blir privat og koselig, andre føler seg innestengt. Du må kjenne etter hva du synes selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei

Jeg har tenkt meg på visning av en bolig, men ser det står en svær levegg langs hele verandaen, noe som gjør at man ser rett i leveggen når man sitter i stua. Vil tippe den står rundt 2,5 meter fra vinduene - så når man sitter i sofaen ser man vel egentlig rett i veggen. Synes dette ser litt kjedelig ut, og lurte på om det er noen måter å gjøre utsikten bedre (beplantning som dekker levegg f.eks), eller om det er bedre å la boligen gå? Jeg er ikke veldig opptatt av utsikt, men å ha en svær vegg rett utenfor stuevinduet ser ikke så veldig hyggelig ut.. det tar vel en del naturlig lys også vil jeg tro. Hva ville dere gjort? Kanskje noen her har lignende erfaring? 

Litt mer forklaring, er på sin plass her. 
Er leveggen en støyskjerming mot vei? En levegg satt opp at boligens eier, for å skjerme mot innsyn? Eller hva?

Anonymkode: 75eed...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...