Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på hva jeg skal velge ved OsloMet: bachelor i økonomi og administrasjon, eller det femårige siviløkonomløpet (økonomi og administrasjon). Hvis jeg begynner på det femårige løpet, men velger å slutte etter ett år – vil det året kunne overføres og telle med hvis jeg bytter til bachelorprogrammet, eller er studieløpene helt forskjellige?

Anonymkode: d926d...294

AnonymBruker
Skrevet

Bachelor er 3 år og master er 2 år. Forskjellen er at at du er sikret plassen til master med 5 årig. Tar du bacheloren først og så skal inn på master må du søke på nytt for å komme inn på master.

Jeg ville tatt 5 årig med en gang. Du kommer lenger med master enn bachelor.

Anonymkode: b4061...b8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er usikker på hva jeg skal velge ved OsloMet: bachelor i økonomi og administrasjon, eller det femårige siviløkonomløpet (økonomi og administrasjon). Hvis jeg begynner på det femårige løpet, men velger å slutte etter ett år – vil det året kunne overføres og telle med hvis jeg bytter til bachelorprogrammet, eller er studieløpene helt forskjellige?

Anonymkode: d926d...294

Om du starter på 5 år og dropper etter ett år for bytte tii Bachelor, må du nok søke deg inn på bacheloren på vanlig måte. 
så søker du innpass for de emnene som overlapper. Jeg kjenner ikke løpene men er ganske sikker på at alle førsteårsemnene på en master vil godkjennes i en bachelor. 

En annen mulighet kan være å hoppe av masteren etter 3 år og få det godkjent som en bachelor. Jeg vet det går noen steder. Men dert kommer litt an på oppbygningen av studiet, da det er noen spesifikke krav til hva en øk/adm bachelor må inneholde. Dette må du nesten sjekke med Oslo Met. 

En indikasjon kan jo være å sammenligne de to løpene. Hvis alle emnene i bacheloren ligger i løpet av de tre første årene på masteren f.eks vil det   gå fint å gjøre det på denne måten. 

Anonymkode: 7a64e...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...