Gå til innhold

Har du innboforsikring? Hvor?

cosmo

Anbefalte innlegg

Hvor har du din innboforsikring? Vurderer å skaffe meg en, men det er ikke så lett å bli klok på hvilken bank/organisasjon som har det beste tilbudet..Plutselig ser man med liten skrift at den ikke dekker det og det dersom blabla..og da går summen totalt sett opp i opp med det forrige tilbudet kanskje..

Mange har vel kanskje gode tilbud gjennom jobben?

Er en del på jobben som er medl i en org. man bl.a. får gode forsikringstilbud gjennom, men det koster jo over 3000 i året å være medlem? Er det dyrt? Hva betaler du hvis du er medl. i en slik org som du får forsikring gjennom?

Heller litt mot å ta den hos Gjensidige nå..Noe spesielt jeg bør passe på at forsikringen dekker? Hva med totaltpakke? er det egentlig billigere å forholde seg til ett sted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, og hvor mye har du forsikret for dersom du har leilighet?

Hvorfor har du egentlig forsikring/hva er du mest redd for skal skje? har nå bodd 2 år på samme sted uten at det har skjedd noe som helst, men det jeg er mest redd og som kanskje er størst fare for er nok brann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er Obos-medlem (koster vel 300 i året eller noe, er ikke sikker), og får rabatt på forsikring gjennom Obos hos If. Har drfor alle forsikringer der. Som trippelkunde får jeg ytterligere rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du egentlig forsikring/hva er du mest redd for skal skje? har nå bodd 2 år på samme sted uten at det har skjedd noe som helst, men det jeg er mest redd og som kanskje er størst fare for er nok brann..

Hvorfor ha innboforsikring??? Hvis det skulle oppstå brann i leiligheten og jeg ikke har innboforsikring, vil jeg måtte kjøpe inn alt nytt for egen regning.

Hvitevarer, møbler og klær - totalt blir det snakk om masse penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så lenge du eier no mer enn noen få personlige einedeler bør du ha innboforsikring!

Dessuten er det en ansvarsforsikring i innboforsikringen og den kan komme godt med! (jeg har hatt behov for den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hva er ansvarsforsikring?

Det vil si at du er forsikret dersom du f.eks skader noe/noen.

Jeg kjørte på en bil med sykke og var da ansvarlig for skadene jeg forårsaket. Hadde jeg vært i bil hadde jeg hatt bilforsikringen (ansvarsforsikring for bil), men siden jeg var syklist måtte jeg bruke den "vanlige" ansvarsforsikringen i innboforsikringen min.

Det er utrolig mye du kan komme til å få erstatningsansvar for når du beveger deg rundt i verden.. Så det er hovedårsaken til at jeg anbefaler folk å ha innboforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg har kollektiv hjemforsikring gjennom fagforeninga mi, den dekker både mine og sambo sin ting. Jeg betaler 1 % av bruttolønn for å være medlem, men får da også en god del andre gunstige forsikringstilbud, for ikke å snakke om en svær fagforening i ryggen hvis jeg skulle trenge dem.

Det er ikke noen beløpsgrense, men enkeltting eller samlinger som er verdt over 50 000,- må jeg selv ta tilleggsforsikring på. Ellers dekker den veldig mye, og hvis man ønsker kan man for en ganske liten sum få en 'toppsikring' som gir lavere egenandeler og videre forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikringer i Sparebank1 (gjennom LO). Hvis du er medlem i LO (eller en annen fagorganisasjon), så burde du sjekke tilbudet de kan gi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg bor i leilighet, og har innboforsikring hos Gjensidige. Er forsikret for 4 mill. Har i tillegg egen forsikring på en fiolin, ble anbefalt å forsikre den for seg selv pga verdien på den. Hvor mye forsikringen koster husker jeg ikke. Grunnen til at jeg har forsikring er vel i tilfelle brann, vannskader osv. Det er lite sannsynlig at noe sånt skjer, men hvis det først gjør det så kan det bli svindyrt dersom man ikke er forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Selvsagt har jeg innboforsikring, tar ikke sjangsen på noe annet... Har venner som har opplevd brann som måtte erstatte alt de hadde og var sjeleglad for at de tegna forsikring bare etpar måneder tidligere (de hadde bodd på samme sted i over et år...), det sparte dem for *mye* penger!

Siden jeg har utenlandsstudent så har jeg forsikring gjennom ANSA/AON Grieg, koster meg 1750 kr i året og dekker da innbo opptil 100.000, reiseforsikring, hjemtransport/hjemkallelse ved død/sykdom i familie/sykeledsagelse/ulykkesforsikring/rettshjelpsforsikring/ansvarsforsikring/studieavbruddsforsikring... (steike, jeg er godt forsikra jeg...) Viktigste for meg er innboforsikringa, reiseforsikringa og studieavbruddsforsikringa (kjipt å måtte betale skolepenger dersom man blir sjuk og ikke klarer å gjennomføre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villevilla

Har du ike forsikring så lever du farlig. Kjører du bil uten forsikring?

vår forsikring dekker en mill i innbo. Husker ike summen,men det er ikke mye i året.

ring rundt de forskellige selskap og be om tilbud. Kan bli dyrt for deg den dagen det skjer noe.

tenk over hva du har i skuffer og skap, innbo og alt. Det koster å få erstattet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Er jo et mylder av tilbud..Av og til vanskelig å vurdere de forskjellige opp i mot hverandre. Premie ifh. til hva man får igjen, premiene mot totalpakke hvis jeg får rabatt osv..

Har du ike forsikring så lever du farlig. Kjører du bil uten forsikring?

vår forsikring dekker en mill i innbo. Husker ike summen,men det er ikke mye i året.

Nei, jeg kjører ikke bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...