AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli I sommer har jeg ligget mye ute i parker og på badeplasser og solt meg, og har lagt merke til at det er mest mødrene som ordner med barna når far er med i parken/ lekeplassen/ badeplassen Nå er det jo ofte moren barna roper på av en eller annen grunn, men jeg ser at fedrene ofte forsvinner inn i mobilen mens moren ordner engangsgrillen, snakker med barna eller passer på barna mens de leker. Jeg har sett mange menn legge seg på trampolinen for å slappe av, sette seg på en disse for seg selv, legge seg ned på gresset å sovne eller bade alene. Er det fordi de er vant til at moren alltid tar ansvar og ordner opp slik at de ikke får slippe til? Er det fordi de synes det er godt å få slippe å styre med ungene, og liker å tenke på seg selv? Menn må gjerne svare 🙂 Anonymkode: 4a8b9...b34 3 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Var nå på en strand i går. Så nå mange fedre som gikk der med små barn og passet på, var ute i vannet med de, ga de mat, lekte i sanden osv Anonymkode: e25d1...c77 5
mommyaka Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Mor til 2...skal si min mann er flink å være med og holde på. Med ja...jeg som styrer mest.. ikke for at mannen min ikke får lov..men det har bare blitt sånn. Hvem er det barna roper på først..hvem navn komme først..jo..mamma....og da kommer mammaen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Menn er som barn. De er oppdratt til å være barn og forbli barn. Anonymkode: 7e5f3...3a0 10 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Fordi menn mener dette arbeidet tilhører mor. De skal få slappe av. Og mødrene er leie av å mase, eller tør ikke mase. De mødrene som godtar dette må på et vis skjerpe seg og stille krav, samtidig forstår jeg det er vanskelig å stille krav når mennene/samfunnet mener dette er korrekt. Mødre er og blir default parent. Anonymkode: 5f8ef...a70 5 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Her er det mannen som styrer, jeg har gjerne med meg bok, strikketøy, eller lydbok på øra når vi er av sted. Likevel det er mamma som ropes først alltid Min mann er en super pappa, jeg får lov å prøve å slappe av. Likevel altså, er det mamma de roper først, hundre ganger om dagen minst. Hvorfor det er fordi mannen er flink til å lukke ut lyder når han er opptatt, han svarer ikke. Jeg svarer alltid, klarer ikke det at de gjentar. Anonymkode: a2cc8...905 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Menn er som barn. De er oppdratt til å være barn og forbli barn. Anonymkode: 7e5f3...3a0 For et tullete utsagn Anonymkode: c6a70...214 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #8 Skrevet 19. juli Det kan jo også være at moren tar alt ansvar fordi hun mener at faren ikke gjør det godt nok? Ts Anonymkode: 4a8b9...b34 2 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #9 Skrevet 19. juli Jeg har vært en del på badestranden i det siste og der har det stort sett vært far som passer på barna i vannkanten, bygger sandslott osv. Mor ordner med mat, drikke og smøring av solkrem. Synes og det som oftes er far som hjelper barna i lekeapparater på lekeplasser. Anonymkode: 68b1b...fa2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #10 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jo også være at moren tar alt ansvar fordi hun mener at faren ikke gjør det godt nok? Ts Anonymkode: 4a8b9...b34 Og mor får skylda når det ikke er godt nok. Far får applaus for å ha husket sokker og dermed hjulpet til Anonymkode: 7e5f3...3a0 6 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli #11 Skrevet 19. juli Er det? Jeg syntes mønsteret i sommer har vært mor passiv på stranda/bryggekanten mens far stuper, hopper, svømmer etc med ungene. Inkludert på ferie i sørlige Europa. Mødre «styrer» muligens mer med mat, drikke, solkrem og skygge. Som kan ha realverdi dersom barna er så små at de glemmer slikt. Men som veldig ofte bare er «poengløst mas». Å lære 6-åringen å mestre å stupe fra bryggekanten? Å vise barn at man konfronterer frykt, håndterer den, bearbeider den, at det er greit å trekke seg, tenke på det en stund for så å tørre likevel? Det er personlig utvikling. Å få i seg den brødskiva midt i denne utviklingen? Greit nok, men ofte bare støy. Man tåler å bli sulten. Man tåler mye dårligere å ikke bli pusha hver dag. Anonymkode: c837f...17c 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #12 Skrevet 19. juli I mitt tilfelle er det pappaen som herjer med ungene i vannet når vi er på stranda. Jeg sitter i vannkanten og bygger sandslott med den yngste når han er lei av herjing. Det er han som pakker for strandtur og det er han som passer på at vi får i oss mat. Anonymkode: 87397...32d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #13 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært en del på badestranden i det siste og der har det stort sett vært far som passer på barna i vannkanten, bygger sandslott osv. Mor ordner med mat, drikke og smøring av solkrem. Synes og det som oftes er far som hjelper barna i lekeapparater på lekeplasser. Anonymkode: 68b1b...fa2 Det tredje skiftet: Usynlig arbeid som påvirker ferien din Anonymkode: 7e5f3...3a0 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #14 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): I sommer har jeg ligget mye ute i parker og på badeplasser og solt meg, og har lagt merke til at det er mest mødrene som ordner med barna når far er med i parken/ lekeplassen/ badeplassen Nå er det jo ofte moren barna roper på av en eller annen grunn, men jeg ser at fedrene ofte forsvinner inn i mobilen mens moren ordner engangsgrillen, snakker med barna eller passer på barna mens de leker. Jeg har sett mange menn legge seg på trampolinen for å slappe av, sette seg på en disse for seg selv, legge seg ned på gresset å sovne eller bade alene. Er det fordi de er vant til at moren alltid tar ansvar og ordner opp slik at de ikke får slippe til? Er det fordi de synes det er godt å få slippe å styre med ungene, og liker å tenke på seg selv? Menn må gjerne svare 🙂 Anonymkode: 4a8b9...b34 Og da kan du tenker på at før de kom seg dit var det mødrene som tok initiativ, planla, pakket badetøy og leker og sitt og datt, mannen kjørte vel da gjerne bilen, og på vei hjem er det også kona som husker på at de må innom og handle dopapir, et brød og melk, så kommer de hjem og hun pakker ut mens mannen «passer ungene» Anonymkode: b628b...e19 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #15 Skrevet 19. juli Det er rett og slett fordi de aller fleste kvinner liker å styre med barn. De er biologisk programmert til det, og gjør det på instinkt. Anonymkode: d597d...b1e 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #16 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er rett og slett fordi de aller fleste kvinner liker å styre med barn. De er biologisk programmert til det, og gjør det på instinkt. Anonymkode: d597d...b1e Ja, de diller rundt og gjør seg uunnværlige. Anonymkode: cd788...006 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #17 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Og da kan du tenker på at før de kom seg dit var det mødrene som tok initiativ, planla, pakket badetøy og leker og sitt og datt, mannen kjørte vel da gjerne bilen, og på vei hjem er det også kona som husker på at de må innom og handle dopapir, et brød og melk, så kommer de hjem og hun pakker ut mens mannen «passer ungene» Anonymkode: b628b...e19 Haha, det er fader meg så spot on og vettu Anonymkode: 78d5e...ff4 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #18 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Og mor får skylda når det ikke er godt nok. Far får applaus for å ha husket sokker og dermed hjulpet til Anonymkode: 7e5f3...3a0 Hvem er disse som gir mor skylda og far applaus? De andre på stranda? De har sikkert mer enn nok med seg selv og følger ikke med på hva du gjør. Anonymkode: e841e...b07 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #19 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært en del på badestranden i det siste og der har det stort sett vært far som passer på barna i vannkanten, bygger sandslott osv. Mor ordner med mat, drikke og smøring av solkrem. Synes og det som oftes er far som hjelper barna i lekeapparater på lekeplasser. Anonymkode: 68b1b...fa2 Det er også min erfaring. Menn liker ikke å ligge rett ut uten å ha noe å gjøre, så da er man i aktivitet med barna. Anonymkode: e841e...b07
AnonymBruker Skrevet 19. juli #20 Skrevet 19. juli Her styrer mannen med engangsgrill og mat. Jeg tar barnet. Ok for meg da jeg ikke liker å grille. Men jeg ser ofte at mødre er mer involvert med barna. Fedrene er raskt på mobilen. Men det er jeg som tar meg av pakking av byttetøy, bleier, våtservietter, smekke, egnet mat for minste, håndkler, badeleker, baderinger, solkrem, drikke. Jeg har oversikt over hvor ting ligger i sekk/bag. Har irritert meg grønn over dette. Men hvis mannen gjør det, så tar det år og dager før vi kommer ut og halvparten er glemt. Og jeg orker rett og slett ikke sure barn som mangler både badetøy, bøtte og spade, plaster til risp etter skarpe skjell... Anonymkode: 01f1d...f3c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå