Gå til innhold

Venninne opptrer så belærende ovenfor datteren min

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er så belærende/ streng ovenfor barnet mitt.

I dag kom hun med en skål bringebær og ga ett og et bær til datteren min- hvor på barnet mitt sa: «mer» etter at hun hadde spist det ene bæret hun fikk (med et smil). venninnen min sa da nei! Du må si «vær så snill!»

Datteren min er snart 2,5 år og snakker ikke helt flytene ennå…

Hun har sagt mange lignende ting.

samme venninne ble skikkelig sur da jeg sa «nei, du må ikke slå hunden» til sønnen hennes og stoppet pinnen som var i ferd med å treffe hunden, for man skal ikke si nei til et barn.. 

Anonymkode: 05794...a3d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men da får du gå inn å korrigere din venninne da. 

Anonymkode: 429b4...3ce

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at hun gjør din datter oppmerksom på at man skal si vær så snill! 

Ellers enig med deg at det bør gå begge veier. At du kan irettesette/stoppe hennes barn fra å gjøre noe dumt 

Anonymkode: 1e901...5d8

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Si fra der og da. Både at du selvsagt sier fra til ethvert barn som er i ferd med å slå dyr. Og at du vil selv lære henne opp i høflighet, du kan la henne få bringebær ett og ett uten det der. Så må du tåle om hun blir sur! Det er ikke farlig. 

Hvis gutten hennes er eldre, så driver hun kanskje å indirekte demonstrerer hvor flink mor hun er, og lærer opp deg. Hun vil ha skryt.

Anonymkode: 32cdb...f5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I dag kom hun med en skål bringebær og ga ett og et bær til datteren min- hvor på barnet mitt sa: «mer» etter at hun hadde spist det ene bæret hun fikk (med et smil). venninnen min sa da nei! Du må si «vær så snill!»

samme venninne ble skikkelig sur da jeg sa «nei, du må ikke slå hunden» til sønnen hennes og stoppet pinnen som var i ferd med å treffe hunden, for man skal ikke si nei til et barn.. 

At dere orker.. Hvor gamle er dere mammaene da?

AnonymBruker
Skrevet

Man korrigerer ikke andre sine barn når foreldrene er til stede, da er det deres jobb.

Anonymkode: 97835...b4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes sikkert andre måter å fortelle barn "nei" på uten å bruke ordet, men når som du skriver at han er på vei til å slå hunden med en pinne synes jeg det er greit. Er liksom midt i situasjonen og må stoppe den raskt. Isteden for at hun blir sur på deg kan hun jo forklare hva du heller skulle ha sagt?

Anonymkode: 50d17...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den dama her hater deg og er ikke vennen din, og det vil hu leve ut gjennom å være en subtil dritt mot datteren din 

Anonymkode: 7e54a...68c

• Liker 3
Skrevet

Man sier ikke nei til barn..? 😭

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man korrigerer ikke andre sine barn når foreldrene er til stede, da er det deres jobb.

Dummeste jeg har lest. Er så mange foreldre som ikke irettesetter barna sine 

Anonymkode: 805de...bb0

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere kan begge irettesette hverandres barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes sikkert andre måter å fortelle barn "nei" på uten å bruke ordet, men når som du skriver at han er på vei til å slå hunden med en pinne synes jeg det er greit. Er liksom midt i situasjonen og må stoppe den raskt. Isteden for at hun blir sur på deg kan hun jo forklare hva du heller skulle ha sagt?

Anonymkode: 50d17...22e

Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne si nei til barn? Er jo et av de viktigste ordene å kunme betydningen til

Anonymkode: fd3d9...206

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det heter en landsby trengs å lære opp et barn

Om vi var borte hos noen så var det dems husregler som gjaldt. At da at ungene fikk tilsnakk for ting , var greit for oss. At andre sa til ungene at de måtte huske å takke. Hva er problemet eller at de må huske å si hver så snill. Ser virkelig ikke problemet. 

Barn har godt av å bli irrette satt av andre en sine egene foreldre også. Årsak der gjør det enklere i bhg og skole, ungene får faktisk mer respekt når de vet at foreldrene kar andre voksen personer sier : Nei dette er ikke lov, slik oppførsel ska vi ikke ha, osv

Problemet er alle disse  kvinnene og foreldre som er krenket over at andre sier noe til barna. 

Anonymkode: 3b0ff...28b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Så bra venninnen din er med å oppdrag ungen din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nordlending90 skrev (59 minutter siden):

Så bra venninnen din er med å oppdrag ungen din. 

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: fea0d...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig venninne 

Anonymkode: fea0d...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Send henne til meg et døgn så skal jeg få skikk på henne. En dag med voksenkjeft fra morgen til kveld får selv de kvinner som har høyest tanker om seg selv føttene på jorda. 

Hilsen Fenriken. 

Anonymkode: 48e0d...287

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg.

veronica<3, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis et barn prøvde å slå hunden min, så hadde jeg sagt et kraftig NEI. Uansett hvor mange foreldre denne ungen hadde i nærheten. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo, når man er stygg mot dyr og foreldrene selv ikke reagerer er det helt ok

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...