solfred Skrevet fredag kl 22:27 #1 Skrevet fredag kl 22:27 De fleste har vel fått med seg videoen som virkelig (!) har gått viralt det siste døgnet, om to toppledere i selskapet Astronomer som ble fanget på «kiss-cam» under en Coldplay-konsert, og som (muligens/mest sannsynlig) har en affære. (https://borsen.dagbladet.no/nyheter/har-startet-gransking/83361253) Jeg syns det er skummelt hvor raskt en slik video går viralt, hvordan de blir hengt ut, snakket om osv. Og det før de har kommet med uttalelse selv (som jo er mistenkelig nok..) Misforstå meg rett: jeg er selvsagt imot utroskap og løgner, men klarer man å forstå konsekvensene av slike ting som dette? Det er snakk om så mange liv som blir endret (ødelagt?), og psykisk helse.. Det at millioner nå vet hvem du er, spinner videre på rykter, tenk så mange som sladrer og snakker deg ned.. nei, uff. «Det burde de tenkt på før de holdt rundt hverandre på en offentlig konsert» - jada, jeg skjønner det.. Syns bare verden er blitt så trist. Det finnes da så mye annet (og viktigere) mediene og folk kunne brydd seg om. Kjør debatt! På sin plass, eller for voldsomt? 8
Tubaluba Skrevet fredag kl 22:36 #2 Skrevet fredag kl 22:36 Storm i vannglass? Skjønner virkelig ikke greia! Er dette de første utro toppledere i verden?!
solfred Skrevet fredag kl 22:39 Forfatter #3 Skrevet fredag kl 22:39 Tubaluba skrev (2 minutter siden): Storm i vannglass? Skjønner virkelig ikke greia! Er dette de første utro toppledere i verden?! Nemlig. Og tilfeldigvis (og uheldigvis for dem) var det akkurat de som skulle bli hengt ut så til de grader.
Virrevirrevapp Skrevet fredag kl 22:44 #4 Skrevet fredag kl 22:44 Ikke rart at denne saka har gått viralt. Alle vet at folk i ledelse er mye utro, men at de valgte å gjøre det på offentlig sted, foran kolleger og på billetter betalt av jobben er jo helt latterlig. Og miksa opp med et kjent band, ja, her er jo alle ingrediensene til en skandale alle vil høre mer om. Ja, det er rykter, og ikke alt stemmer, men sakas kjerne er da uomtvistelig sann. Ingen hadde brydd seg om det var Per og Lisa som er kolleger på Nille som blei tatt med buksene nede. Saka blir jo hausa opp fordi de sitter i ledelsen i et stort firma med mange ansatte. 4
Bimbo Skrevet lørdag kl 06:57 #5 Skrevet lørdag kl 06:57 Ikke på sin plass, og en «straff» som ikke passer «forbrytelsen». Vi vet ingenting om disse menneskene eller forholdene. Man kan iallfall ikke påberope seg å være moralsk overlegen selv når man deltar i denne typen uthenginger, er min mening. 5
Johan uten land Skrevet lørdag kl 16:07 #6 Skrevet lørdag kl 16:07 (endret) Har ikke hørt om selskapet, aner ikke hvem disse folka er og forstår ikke bæret av hva dette har å gjøre i norske medier overhodet. Har har heller ikke klikket på saken, men den dukker opp her og der.... Endret lørdag kl 16:08 av Johan uten land 2
Supernaut Skrevet lørdag kl 22:49 #7 Skrevet lørdag kl 22:49 Og nå har han trukket seg (les: fått sparken). https://edition.cnn.com/2025/07/19/business/andy-byron-astronomer-ceo-resigns 2
Beyond the Scoop Skrevet lørdag kl 23:02 #8 Skrevet lørdag kl 23:02 solfred skrev (På 19.7.2025 den 0.27): Kjør debatt! På sin plass, eller for voldsomt? Det har jo kun blitt så voldsomt pga reaksjonen de hadde på kameraet. Om de hadde latt som ingenting, kunne dette ha gått helt ubemerket hen. Men nei, her kaster fyren seg ned og dama snur seg og holder for ansiktet sitt. Og hun ved siden av ler seg i hjel. Også Chris Martin som kommenterer at enten er de veldig sjenerte eller så har de en affære. Når det så viser seg at det er en CEO med millionlønn, som har seg med den nyoppnevnte lederen for personalavdelingen, det er klart det vil bli blåst opp! Og norske medier som blurrer de ut, når alle vet hvem de er og amerikanske aviser har trykket de forsiden 😂 4 5
delias Skrevet lørdag kl 23:38 #11 Skrevet lørdag kl 23:38 Johan uten land skrev (7 timer siden): Har ikke hørt om selskapet, aner ikke hvem disse folka er og forstår ikke bæret av hva dette har å gjøre i norske medier overhodet. Har har heller ikke klikket på saken, men den dukker opp her og der.... Folk flest hadde vel ikke hørt om de eller selskapet heller. Men hele saken er komisk (trist for de involverte familiene selvfølgelig). 3
Mezzosoprena Skrevet lørdag kl 23:50 #12 Skrevet lørdag kl 23:50 Det er jeg sliter veldig med, er at uansett hvor umoralsk og dårlig gjort det er å være utro, så er det på ingen måte ulovlig. At de har driti seg ut er selvfølgelig - men at man mister jobben og blir straffet på alle mulige måter (utenom en kone som vil skilles) synes jeg er helt feil! Men konklusjonen er vel enkel: dette skjedde i U - S - A!! 5 1
Vera Skrevet søndag kl 00:03 #13 Skrevet søndag kl 00:03 Internett - vår tids gapestokk. Men - hvordan er det mulig å være så..dum?? De er på et offentlig arrangement med sponsede billetter.. Og - når de først blir tatt med buksene nede, hvorfor gjør de det til en big deal? Hadde de oppført seg normalt ville det passert i stillhet. Nesten så man kan begynne å konspirere på om det var planlagt. 2 1
Mmmwhatever Skrevet søndag kl 00:04 #14 Skrevet søndag kl 00:04 Denne saken har blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner, og jeg synes oppriktig synd på alle involverte. Utro eller ikke, en slik offentlig gapestokk har de ikke fortjent. Dette hadde kun vært mulig i USA, hvor folk skal være så hyklersk perfekte… mens de finner på alt mulig tull i skjul. Dette bunner egentlig i USAs merkelige forhold til religion (kristendom). 2
askjiir Skrevet søndag kl 00:53 #15 Skrevet søndag kl 00:53 (endret) Mmmwhatever skrev (2 timer siden): Denne saken har blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner, og jeg synes oppriktig synd på alle involverte. Utro eller ikke, en slik offentlig gapestokk har de ikke fortjent. Dette hadde kun vært mulig i USA, hvor folk skal være så hyklersk perfekte… mens de finner på alt mulig tull i skjul. Dette bunner egentlig i USAs merkelige forhold til religion (kristendom). Folk bryr seg mer om utroskap i USA. Det er en høyere prosentandel som er utro i Norge enn i USA. Endret søndag kl 02:20 av askjiir 2
askjiir Skrevet søndag kl 00:57 #16 Skrevet søndag kl 00:57 (endret) Mezzosoprena skrev (1 time siden): Det er jeg sliter veldig med, er at uansett hvor umoralsk og dårlig gjort det er å være utro, så er det på ingen måte ulovlig. At de har driti seg ut er selvfølgelig - men at man mister jobben og blir straffet på alle mulige måter (utenom en kone som vil skilles) synes jeg er helt feil! Men konklusjonen er vel enkel: dette skjedde i U - S - A!! Han er milliardær og leder i et stort selskap, hun er er leder for personalavdelingen. Dette ødelegger renommét til selskapet og personalavdelingen. De må derfor fjernes, det er ren business. Endret søndag kl 01:09 av askjiir 2 2
askjiir Skrevet søndag kl 01:02 #17 Skrevet søndag kl 01:02 (endret) Bimbo skrev (18 timer siden): Ikke på sin plass, og en «straff» som ikke passer «forbrytelsen». Vi vet ingenting om disse menneskene eller forholdene. Man kan iallfall ikke påberope seg å være moralsk overlegen selv når man deltar i denne typen uthenginger, er min mening. Jo straffen er helt på sin plass. Å beholde han som leder for selskapet og hun som leder for personalavdelingen ville ødelegge renommét til selskapet og koste dem millioner av dollar. Endret søndag kl 01:10 av askjiir 1 1
askjiir Skrevet søndag kl 01:08 #18 Skrevet søndag kl 01:08 (endret) solfred skrev (På 19.7.2025 den 0.27): De fleste har vel fått med seg videoen som virkelig (!) har gått viralt det siste døgnet, om to toppledere i selskapet Astronomer som ble fanget på «kiss-cam» under en Coldplay-konsert, og som (muligens/mest sannsynlig) har en affære. (https://borsen.dagbladet.no/nyheter/har-startet-gransking/83361253) Jeg syns det er skummelt hvor raskt en slik video går viralt, hvordan de blir hengt ut, snakket om osv. Og det før de har kommet med uttalelse selv (som jo er mistenkelig nok..) Misforstå meg rett: jeg er selvsagt imot utroskap og løgner, men klarer man å forstå konsekvensene av slike ting som dette? Det er snakk om så mange liv som blir endret (ødelagt?), og psykisk helse.. Det at millioner nå vet hvem du er, spinner videre på rykter, tenk så mange som sladrer og snakker deg ned.. nei, uff. «Det burde de tenkt på før de holdt rundt hverandre på en offentlig konsert» - jada, jeg skjønner det.. Syns bare verden er blitt så trist. Det finnes da så mye annet (og viktigere) mediene og folk kunne brydd seg om. Kjør debatt! På sin plass, eller for voldsomt? Skulle ønske utro folk ble uthengt oftere. De fleste som har lest saken er enig. Ikke på kg så klart, hvor nesten halvparten av brukerne har vært utro, men på andre nettsider. Endret søndag kl 02:05 av askjiir 1 1
Criador Skrevet søndag kl 01:48 #19 Skrevet søndag kl 01:48 jo men tenk på barna til disse. Hvor kult er det at pappa/mamma blir hengt ut på denne måten? Fruen er i det minste voksen, men at hele verden latterliggjør faren din i tillegg til at han er utro? Syns virkelig synd på barna Slike saker kan jo ende med at noen tar livet av seg, og det er jo drøyt. Ikke at det er greit å være utro, men det kan jo ikke barna eller fruen styre. 1 2
askjiir Skrevet søndag kl 01:58 #20 Skrevet søndag kl 01:58 (endret) Criador skrev (11 minutter siden): jo men tenk på barna til disse. Hvor kult er det at pappa/mamma blir hengt ut på denne måten? Fruen er i det minste voksen, men at hele verden latterliggjør faren din i tillegg til at han er utro? Syns virkelig synd på barna Slike saker kan jo ende med at noen tar livet av seg, og det er jo drøyt. Ikke at det er greit å være utro, men det kan jo ikke barna eller fruen styre. Det beste er å ikke være utro. Da slipper man den risikoen. Endret søndag kl 02:00 av askjiir 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå