Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hva er egentlig anbefalt å gjøre når barnet kun vil sove på magen om natten?

Barnet mitt er 10mnd korrigert (1år ukorrigert) og har de 2 siste nettene kun villet sove på magen. Jeg syns det er veldig skummelt, prøver å snu henne, men hun blir bare veldig sint og snur seg på magen igjen.

Hun er ikke veldig stø når det gjelder å rulle tilbake på ryggen igjen, noe som gjør meg mer bekymret. Hun får fint til å rulle begge veier når hun er i vår seng, men i egen seng eller andre steder har hun bare rullet få ganger fra mage til rygg.. Hun kan det jo sånn egentlig, men samtidig ikke. Er så redd hun skal bli kvalt eller noe sånt. 

Hun blir lei av å ligge på magen å sove 100 ganger om natta og da gråter hun for å bli snudd, men tar jo maks 20 minutter før hun er tilbake på magen, oftest bare et par minutter.. 

Får ikke mer enn 4 - 5 timer med søvn i døgnet, er jeg heldig maks 30min sammenhengende. Begynner å tære litt på.

Burde jeg la henne sove som hun vil? Ha henne i vogna eller hva?

Anonymkode: 6f4fd...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når baby kan snu seg selv, så er det trygt å la de sove på magen. Nå som barnet ditt er 1 år så er det helt trygt, det er nå mange barn får eget rom der de snur seg alle veier. Unngå masse kosedyr, tepper og pute i senga for å passe på frie luftveier.

• Liker 1
Skrevet
Mymlen skrev (9 timer siden):

Når baby kan snu seg selv, så er det trygt å la de sove på magen. Nå som barnet ditt er 1 år så er det helt trygt, det er nå mange barn får eget rom der de snur seg alle veier. Unngå masse kosedyr, tepper og pute i senga for å passe på frie luftveier.

Tusen takk for svar😊 Hun har kun koseklut som kan pustes gjennom uten problem og helseteppe nå i varmen.

Håper hun etterhvert begynner å snu seg tilbake også i egen seng så jeg slipper å måtte snu henne hver halvtime fordi hun ikke vil ligge på magen mer.

AnonymBruker
Skrevet
Laizz skrev (14 minutter siden):

Tusen takk for svar😊 Hun har kun koseklut som kan pustes gjennom uten problem og helseteppe nå i varmen.

Håper hun etterhvert begynner å snu seg tilbake også i egen seng så jeg slipper å måtte snu henne hver halvtime fordi hun ikke vil ligge på magen mer.

Støtter det hun andre sa, men stusser også over at barnet ditt ikke snur seg selv. Er det en veldig myk madrass? Kan du bare gi litt hjelp til å starte rotasjonen slik at barnet etter hvert gjør hele bevegelsen selv?

Anonymkode: 42dbc...bac

Skrevet
Laizz skrev (3 timer siden):

Går du til fysioterapi for barnet? 

Skrevet
Mymlen skrev (7 timer siden):

Går du til fysioterapi for barnet? 

Ja, 1 gang i uken 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Støtter det hun andre sa, men stusser også over at barnet ditt ikke snur seg selv. Er det en veldig myk madrass? Kan du bare gi litt hjelp til å starte rotasjonen slik at barnet etter hvert gjør hele bevegelsen selv?

Anonymkode: 42dbc...bac

Fast madrass som anbefalt. Kan starte rotasjonen så hun går rundt selv og hun gjør det i vår seng, men hun kaster seg mer rundt fra mage til rygg  enn ruller på en måte.

Hun har testet et par ganger i stuen, men da har hun slått seg siden hun tar så fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...