Gå til innhold

food processor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett så mange oppskrifter i det siste hvor man trenger food processor. Hvilken har dere? Hva må man tenke på når man kjøper en? Og hva bruker dere food processor til?

Hvor mye koster en brukbar en (sånn cirka).

Dette ble mange spørsmål, svar på det dere kan! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Philips Essence (og så et nummer jeg ikke husker), den selges vel ikke lenger siden jeg har hatt den i noen år, men jeg er veldig fornøyd med den. Jeg vet ikke hvor mye den kostet siden det var en gave fra samboeren min, men kjenner jeg han rett sparte han ikke på pengene. Jeg synes det er viktig at en foodprocessor er lett å bruke og ikke minst lett å rengjøre. Jeg forventer ikke at en foodprocessor skal tåle så mye røre/deig, siden jeg har kjøkkenmaskin som jeg bruker til store rører, brøddeiger o.l., men den burde klare en liten gjærdeig og en vanlig kakerøre.

Min foodprocessor har kniv, eltekrok, forskjellige raspe- og kutteskiver, piskeskive og sitruspresse m/sil, i tillegg til blender (ikke alle foodprocessorer har blendere). Jeg bruker foodprocessoren til å mose supper og sauser, til å blande ingrediensene når jeg lager retter som falafel, hjemmelagede fiskeboller/fiskekaker osv, jeg presser appelsiner/sitroner i den, bruker den til å piske mindre rører/deiger, hakker nøtter/sjokolade o.l., til å mose løk og grønnsaker. I tillegg kan jo blenderen brukes til milkshake, smoothies o.l., men det er jo ikke hoveddelen av foodprocessoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...