Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man ta forvaltningsrett 1 som enkeltemne?

Anonymkode: 6bd50...849

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høgskolen i Volda har et 15 stp kurs i offentlig rett 1 hvor forvaltningsrett er det sentrale emnet.

AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (2 timer siden):

Høgskolen i Volda har et 15 stp kurs i offentlig rett 1 hvor forvaltningsrett er det sentrale emnet.

Tror du man kan få det godskrevet som forvaltningsrett 1 ved en bachelor i rettsvitenskap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tror du man kan få det godskrevet som forvaltningsrett 1 ved en bachelor i rettsvitenskap?

Vet ikke. Ring Volda og sjekk ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neppe. Offentlig rett 1 og 2 er veldig generelle emner, og går ikke spesielt dypt inn i forvaltningsretten. Men det er uansett den skolen hvor du tar bachelor i rettsvitenskap som har det siste ordet.

Anonymkode: 6c59a...9c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren over at du bør sjekke på forhånd om emnet godkjennes. Men min erfaring er også at universitetene er skeptiske til å forhåndsgodkjenne fag. Sikkert fordi det kan ta tid å sjekke om læringskravene er like nok og at de ønsker å slippe  å gjøre den jobben om de ikke absolutt må.  I tillegg til at pensum kan variere fra år til år slik at om et fag var likt  høsten 2024 så trenger det ikke være likt høsten 2025.  

Anonymkode: fae06...858

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Neppe. Offentlig rett 1 og 2 er veldig generelle emner, og går ikke spesielt dypt inn i forvaltningsretten. Men det er uansett den skolen hvor du tar bachelor i rettsvitenskap som har det siste ordet.

Anonymkode: 6c59a...9c4

På Volda handlet offentlig rett 1 KUN om forvaltningsrett, og ser hovedboka (Forvaltningsrett av Smith) er den samme som de som tilbyr Forvaltningsrett 1 har. Også læringsutbyttet er beskrevet omtrent likt.
Men ja - lurt å kontakte stedet man tar bachelor på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enig med brukeren over at du bør sjekke på forhånd om emnet godkjennes. Men min erfaring er også at universitetene er skeptiske til å forhåndsgodkjenne fag. Sikkert fordi det kan ta tid å sjekke om læringskravene er like nok og at de ønsker å slippe  å gjøre den jobben om de ikke absolutt må.  I tillegg til at pensum kan variere fra år til år slik at om et fag var likt  høsten 2024 så trenger det ikke være likt høsten 2025.  

Anonymkode: fae06...858

Ja, det er en overraskende omfattende oppgave å vurdere om et emne kan erstattes av et annet emne fra en annen institusjon, som ofte må gjøres av emneansvarlig. Emneansvarlige er ofte overarbeidet nok om de ikke skal ha masse slike oppgaver i tillegg, så det begrenses til et absolutt minimum. Dessuten har de sikkert ferie nå. 

Anonymkode: c5347...e0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede har en bachelor i rettsvitenskap, så regner jeg med du har gode karakterer. Hvis du ikke får det til som enkeltemne, så ville jeg kanskje søkt meg inn som bachelorstudent ved et annet universitet og kun tatt forvaltningsrett 1.

Eventuelt så finnes det noen årsstudium som også kanskje kan ha forvaltningsrett 1.

Anonymkode: 96a5c...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...