AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Andre som bor grisgrendt og er vant med smal vei vil skjønne dette: Kommer det en raskere bil bakfra, svipper man til høyre og lar den passere. Vanlig kotyme. Men den siste uken traff jeg på utrolig mange bilister på smal Vestlandsvei som ikke reagerte overhodet på køene bak seg. Til min store sjokk innså jeg etter hvert at mange ikke bruker speilene sine, de har sågar ikke justert speilene sine slik at de kan se bakover. Bobiler, firmabiler, stasjonsvogner og bestemorbiler - det er et tverrsnitt av hele samfunnet, dette. Helt absurd. Man kommer til bakfra, ser klart og tydelig i sjåføren sitt speil...og der er ingenting. Refleksjonen går mot himmelen, mot bilens lengre bakside, eller ut i skogen. Hos oppegående sjåfører ser man den andre rett i ansiktet når man kommer bakfra, via sidespeilet på venstresiden. Det er normalen, det har vi tatt førerkort på, og det antok jeg er et slags minstekrav som alle bilister klarer å innfri. Men...nei...er litt i sjokk her, jeg. Hvis ikke folk fikser det aller enkleste, hva mer glipper det på? Anonymkode: cd3ac...876 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Hehe god sommer. Jeg bor på en slik plass og det er utelukkende sommertrafikken som er sånn, verre er de som ikke skjønner at de alltid må holde siden sin og tar speilet ditt. Igjen og igjen.. Anonymkode: dc7f6...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Hr sett at de har skrudd speilene AV for at en buss skal kunne passere noen steder. Ja de gir en god F. Anonymkode: b0005...e47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå