AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Halla.. jeg lurer litt på om noen vet om noe som hjelper med å få huden mer "blurred"? Kan laser eller lignende hjelpe ? Jeg vil så gjerne prøve retinol, men jeg tåler absolutt ingenting. Tror huden min kunne sett mye bedre ut om jeg tålte noe som helst. Det eneste jeg kan bruke er aloe vera og comfort ceramide cream fra cosrx. Trenger litt råd her Er 35, vil se yngre ut. Anonymkode: 2e752...e35
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Solkrem, det er jo forebyggende. Du har tid til det. Har du prøvd en lav nok retinol dose da? Litt dumt spørsmål kanske. Anonymkode: b7bfa...ab1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Solkrem er det beste du kan gjøre, vær religiøs med den. Er det retinol eller retinal du prøver? Gå for sistnevnte. Hva skjer når du prøver det? Svir det? Blir du rød? Da kan være du har en svekket hudbarriere. Jeg har også det, men dessverre kommer det av noe langt verre enn for mye bruk av aktive ingredienser... Så man kan ha problemer med hudbarrieren uavhengig. Om du har rosasea eller eksem også f.eks. Jeg bruker Dr. jart sin ceramidine, og den kan jeg varmt anbefale for hudbarrieren. Den og La Roche Posay sin Cicaplast må være det eneste jeg aldri har reagert på. Jeg kan reagere på rent vann. I'm cursed... 🫠 Og en ting til, hvordan starter du med et nytt produkt med aktive ingredienser? Alltid start kjempeforsiktig. En gang i uka, så to, så tre, annahver, avvent om du blir irritert, og ved påføring, lag en "moisture sandwich" sammen med retinol. Om du ikke tåler å bruke på hele ansiktet, hva med kun en øyekrem?:) Jeg er minst irritert der så det er min fattige trøst. Anonymkode: f7d4e...ea8
AnonymBruker Skrevet 18. juli #5 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Solkrem, det er jo forebyggende. Du har tid til det. Har du prøvd en lav nok retinol dose da? Litt dumt spørsmål kanske. Anonymkode: b7bfa...ab1 Bruker heldigvis solkrem, men skal innrømme at det er kun nå på sommeren og hvis jeg skal på stranda. Har brukt litt på jobb og (er ute hele dagen i bhg). Men nei, har ikke prøvd lav dose, husker ikke helt hvilken jeg brukte. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Solkrem er det beste du kan gjøre, vær religiøs med den. Er det retinol eller retinal du prøver? Gå for sistnevnte. Hva skjer når du prøver det? Svir det? Blir du rød? Da kan være du har en svekket hudbarriere. Jeg har også det, men dessverre kommer det av noe langt verre enn for mye bruk av aktive ingredienser... Så man kan ha problemer med hudbarrieren uavhengig. Om du har rosasea eller eksem også f.eks. Jeg bruker Dr. jart sin ceramidine, og den kan jeg varmt anbefale for hudbarrieren. Den og La Roche Posay sin Cicaplast må være det eneste jeg aldri har reagert på. Jeg kan reagere på rent vann. I'm cursed... 🫠 Og en ting til, hvordan starter du med et nytt produkt med aktive ingredienser? Alltid start kjempeforsiktig. En gang i uka, så to, så tre, annahver, avvent om du blir irritert, og ved påføring, lag en "moisture sandwich" sammen med retinol. Om du ikke tåler å bruke på hele ansiktet, hva med kun en øyekrem?:) Jeg er minst irritert der så det er min fattige trøst. Anonymkode: f7d4e...ea8 Jeg dro til et laser senter for gratis konsultasjon og hun sa jeg har svekket hudbarriere og anbefalte varmt en serie på 2500 kr som ville få huden til å se fæl ut i noen uker. Det gjorde jeg ikke. Men leste om at ceramide kan hjelpe så bestilte fra cosrx og den har gjort huden min kjempefin. Jeg får tørre røde sviende flekker rundt munnen og kjeveparti. Utslettet har blitt større og større for hver gang jeg har fått en relasjon. Cicaplast tåler jeg ikke Men du, hørtes utrolig lurt ut å ha en slik tilnærming. Jeg har bare kjørt fullt på haha øynene mine var ingen rynker enda, men jeg har hud med mye tekstur og da ser jeg plutselig veldig gammel ut. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Blur primer! Anonymkode: 8dcb1...94d Takk for tips Anonymkode: 2e752...e35
AnonymBruker Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Jeg har veldig følsom hud og hadde svekket hudbarriere. Brukte Paulas choice barrier repair hudkrem + Klairs midnight blue calming care og rich moist soothing tencel sheet masker. Det reparerte på 2-3 uker! Etter dette begynte jeg med retinol (resept gjennom hudlege). Startet med sandwich metoden (krem+retinol+krem) en gang i uken og trappet etter hvert opp til retinol 2-3 kvelder i uken. Azelainsyre er også et godt alternativ som er litt mildere Og så klart, alltid bruk solkrem. Hudlegen min sier det beste for aldringen er den daglige hudpleien/solkrem. Laser og lignende kan gi god effekt men som regel ganske midlertidig med mindre man gjør heftige behandlinger. Anonymkode: 23947...3dc
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Bruker heldigvis solkrem, men skal innrømme at det er kun nå på sommeren og hvis jeg skal på stranda. Har brukt litt på jobb og (er ute hele dagen i bhg). Men nei, har ikke prøvd lav dose, husker ikke helt hvilken jeg brukte. Jeg dro til et laser senter for gratis konsultasjon og hun sa jeg har svekket hudbarriere og anbefalte varmt en serie på 2500 kr som ville få huden til å se fæl ut i noen uker. Det gjorde jeg ikke. Men leste om at ceramide kan hjelpe så bestilte fra cosrx og den har gjort huden min kjempefin. Jeg får tørre røde sviende flekker rundt munnen og kjeveparti. Utslettet har blitt større og større for hver gang jeg har fått en relasjon. Cicaplast tåler jeg ikke Men du, hørtes utrolig lurt ut å ha en slik tilnærming. Jeg har bare kjørt fullt på haha øynene mine var ingen rynker enda, men jeg har hud med mye tekstur og da ser jeg plutselig veldig gammel ut. Takk for tips Anonymkode: 2e752...e35 Er ceramider i den fra Dr.jart som jeg har:) Men jeg får dessverre fremdeles utbrudd:\ Vet ikke hva de kommer av og hudlegen tror jeg bare går gjennom boka med diagnoser og kaster "everything but the kitchen sink" på meg:P Fort å bli overivrig og bare kjøre på ja men det er mer et maraton enn en sprint med retinol/retinal så det samme:) Bare husk at da må du i hvertfall bruke solkrem, særlig nå på sommeren!🙏 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har veldig følsom hud og hadde svekket hudbarriere. Brukte Paulas choice barrier repair hudkrem + Klairs midnight blue calming care og rich moist soothing tencel sheet masker. Det reparerte på 2-3 uker! Etter dette begynte jeg med retinol (resept gjennom hudlege). Startet med sandwich metoden (krem+retinol+krem) en gang i uken og trappet etter hvert opp til retinol 2-3 kvelder i uken. Azelainsyre er også et godt alternativ som er litt mildere Og så klart, alltid bruk solkrem. Hudlegen min sier det beste for aldringen er den daglige hudpleien/solkrem. Laser og lignende kan gi god effekt men som regel ganske midlertidig med mindre man gjør heftige behandlinger. Anonymkode: 23947...3dc Må se nærmere på disse, huden min er spedalsk i flekkene Tåler ikke vann, sol, solkrem, sminke, nesten null hudpleie... FML. Anonymkode: f7d4e...ea8
AnonymBruker Skrevet 18. juli #9 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må se nærmere på disse, huden min er spedalsk i flekkene Tåler ikke vann, sol, solkrem, sminke, nesten null hudpleie... FML. Anonymkode: f7d4e...ea8 De fungerte veldig godt hos meg i alle fall - og jeg har akneutsatt hud. Nå går det bare i cerave cleanser og moisturizer på morgen, og på kvelden bruker jeg den blå Banila cleanseren + cerave cleanser og retinol noen ganger i uken + hudkrem. Veldig enkel rutine, prøver jeg meg på mer fancy greier slår det nesten alltid feil 😅 Bruker også P20 ansiktssolkremen for sensitiv hud hver dag og disse klairs maskene innimellom ved behov. Anonymkode: 23947...3dc
AnonymBruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli Microneedling med eksosomer er helt fantastisk for min hud, selv om den er veldig sensitiv. Anonymkode: 8c84f...4b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Halla.. jeg lurer litt på om noen vet om noe som hjelper med å få huden mer "blurred"? Kan laser eller lignende hjelpe ? Jeg vil så gjerne prøve retinol, men jeg tåler absolutt ingenting. Tror huden min kunne sett mye bedre ut om jeg tålte noe som helst. Det eneste jeg kan bruke er aloe vera og comfort ceramide cream fra cosrx. Trenger litt råd her Er 35, vil se yngre ut. Anonymkode: 2e752...e35 Nei, nei! Ikke prøv retinol og i alle fall ikke laser, hvis du har sensitiv hud. Jeg gjorde det og fikk en kraftig allergisk reaksjon hvor hele ansiktet hovnet opp inkludert øynene så jeg kunne knapt se og det varte i flere dager og jeg måtte på en hestekur med reseptbelagt kortison og allergitabletter før hevelsen gikk ned og huden så skadet ut i flere uker. Så anbefales ikke! Anonymkode: 7f803...b21
AnonymBruker Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Bruker du neglelakk? Jeg hadde sånne kløende flekker i huden og følte meg i perioder veldig plaget. Fant tilfeldigvis ut at jeg er allergisk mot neglelakk. Hvis jeg tar det på, selv nå 10 år etter at jeg gjorde det sist, kommer utslettet rett tilbake igjen. Anonymkode: 246a6...2cf
AnonymBruker Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli Jeg har sensetiv hud. Min hud tåler mer enn de 2 tingene du nevner i innlegget ditt men er mange produkter huden min reagerer negativt på. Jeg kan ikke bruke retinol produkter av typen vanlig hudpleie. Men reseptbelagt retinol funker som bare det. Bruker differin gel (adapelen) noen ganger i uken. Bruker sandwich metoden og har null problemer med det. Jeg pleide å ikke tåle solkrem. Brukte en dyr mineral solkrem i flere år men nå de siste 2 årene tåler jeg også noen få koreanske. Anonymkode: 489dd...a06
AnonymBruker Skrevet 19. juli #14 Skrevet 19. juli Anti aging er det ingenting som heter.Du blir ikke yngre,du eldes. Anonymkode: 82da4...4db 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #15 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anti aging er det ingenting som heter.Du blir ikke yngre,du eldes. Anonymkode: 82da4...4db Det er et begrep innen kosmetiske behandlinger. At man faktisk ikke reverserer aldring skjønner nok de fleste, men det er altså de ordene man bruker. Anonymkode: 8c84f...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #16 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bruker du neglelakk? Jeg hadde sånne kløende flekker i huden og følte meg i perioder veldig plaget. Fant tilfeldigvis ut at jeg er allergisk mot neglelakk. Hvis jeg tar det på, selv nå 10 år etter at jeg gjorde det sist, kommer utslettet rett tilbake igjen. Anonymkode: 246a6...2cf Nei bruker ikke, men de få gangene jeg bruker så har jeg ikke fått noen reaksjon. Men så fint at du fant det ut, ikke alltid man ser hva man reagerer på, og neglakk er heldigvis lett å holde seg unna for mange AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, nei! Ikke prøv retinol og i alle fall ikke laser, hvis du har sensitiv hud. Jeg gjorde det og fikk en kraftig allergisk reaksjon hvor hele ansiktet hovnet opp inkludert øynene så jeg kunne knapt se og det varte i flere dager og jeg måtte på en hestekur med reseptbelagt kortison og allergitabletter før hevelsen gikk ned og huden så skadet ut i flere uker. Så anbefales ikke! Anonymkode: 7f803...b21 Ojj takk for at du deler ❤️ noen ganger blir jeg så fristet av å prøve noe for selvtilliten er ikke helt på topp om dagen. Får opp kosmetiske behandlinger fra Korea på Instagram og det er jo ikke sunt for meg. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Microneedling med eksosomer er helt fantastisk for min hud, selv om den er veldig sensitiv. Anonymkode: 8c84f...4b6 Takk det skal jeg google AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har sensetiv hud. Min hud tåler mer enn de 2 tingene du nevner i innlegget ditt men er mange produkter huden min reagerer negativt på. Jeg kan ikke bruke retinol produkter av typen vanlig hudpleie. Men reseptbelagt retinol funker som bare det. Bruker differin gel (adapelen) noen ganger i uken. Bruker sandwich metoden og har null problemer med det. Jeg pleide å ikke tåle solkrem. Brukte en dyr mineral solkrem i flere år men nå de siste 2 årene tåler jeg også noen få koreanske. Anonymkode: 489dd...a06 Jeg tåler de "vanlige" tingene. Har kunnet bruke den blå Nivea solkremen i ansiktet i det siste, men tør ikke ta noe mer. Må ha fuktighetskrem først liksom.. sandwich metoden er med fuktighetskrem først, så er annet produkt og så fuktighetskrem igjen , har jeg forstått det riktig ? AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Anti aging er det ingenting som heter.Du blir ikke yngre,du eldes. Anonymkode: 82da4...4db Jo det er det. Anonymkode: 2e752...e35
AnonymBruker Skrevet 19. juli #17 Skrevet 19. juli Har du prøvd CeraVe ? jeg tåler lite, men denne serien fungerer fint for meg. Anonymkode: abdd7...3cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli #18 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg tåler de "vanlige" tingene. Har kunnet bruke den blå Nivea solkremen i ansiktet i det siste, men tør ikke ta noe mer. Må ha fuktighetskrem først liksom.. sandwich metoden er med fuktighetskrem først, så er annet produkt og så fuktighetskrem igjen , har jeg forstått det riktig ? Anonymkode: 2e752...e35 Ja, sandwich metoden går ut på å først påføre en fuktighetsgivende krem (evt også toner, essensen og serum) før retinol også ta krem igjen over. Jeg pleier å vente 20 minutter mellom differin gel påføringen og det siste lager med fuktighetskrem. Under liker jeg å bruke en mild fuktighetsgivende toner. Snegle slim essence. Jeg liker den duo versjonen til cosrx som også inneholder Niacinamide. Jeg tåler ikke Niacinamide i de fleste serum da de ofte har for høy prosent men akkurat den tåler jeg. Samme gjelder purito bamboo panthenol cream. Bruker ofte den ris fukt masken til cosrx under retinol og en tykk natt krem over. Liker snail bee steam cream fra benton. Har hatt enorm effekt på huden siden jeg startet for 1 år siden. Eneste er litt flassing iblant. På dagen og kvelder jeg ikke bruker retinol bruker jeg azelaic acid, da jeg tåler det og er mindre rød og sensetiv. Anonymkode: 489dd...a06
Sander33 Skrevet 19. juli #19 Skrevet 19. juli Jeg tar mnm, nad, reservatrol og quercetin. Supplerer med EAA. Samt noe mer. Alt dette er anti age. Kroppens aldring utsettes, eller reverseres om man gjør andre ting i tillegg. Er mann på 50. Kan lure meg inn som 35. Det funker. Tiden 45-50 har ikke gjort meg eldre, tvert imot, og kroppen funker som om den var 25. Mye rødt kjøtt også. Kollagen. Minimalt ultraprossesert. Minimalt med kremer/kjemikalier på kroppen (kun noen få). Å smøre på krem blir litt for overfladisk, jeg gir alle cellene og forsøker å forlenge telomerene i alle cellene i kroppen. Fra innside og ut.
Blingblingtahei Skrevet 19. juli #20 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 21.22): Legger ved et bilde jeg. Anonymkode: 2e752...e35 Må bare si at jeg synes du har en helt fin hud 😘 kan kanskje lønne seg og være enda mer manisk med solkremen, men syntes du var fin jeg 🤩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå