AnonymBruker Skrevet 22. juli #41 Skrevet 22. juli Jeg elsker varmen. Har vært to uker i sør-europa i ca 35-38 grader i månedsskiftet. Og kom hjem til hetebølgen her hjemme. Ser det nærmer seg slutten, og sa til mannen i dag at jeg skulle ønske det var slik hele tiden. Rusle rundt barbeint, alle dører oppe, en lett sommerkjole. Føle seg varm helt inn til ryggraden. Sitte ute helt til man legger seg, og ta et morgenbad som første ting når man våkner. Holder soverommet her hjemme (og på ferie) på ca 23 grader. Men har også sovet i ca 30 grader i sommer - så lenge det ikke er innestengt luft så sover jeg helt utmerket i det også Anonymkode: 24b3f...f75 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #42 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg elsker varmen. Har vært to uker i sør-europa i ca 35-38 grader i månedsskiftet. Og kom hjem til hetebølgen her hjemme. Ser det nærmer seg slutten, og sa til mannen i dag at jeg skulle ønske det var slik hele tiden. Rusle rundt barbeint, alle dører oppe, en lett sommerkjole. Føle seg varm helt inn til ryggraden. Sitte ute helt til man legger seg, og ta et morgenbad som første ting når man våkner. Holder soverommet her hjemme (og på ferie) på ca 23 grader. Men har også sovet i ca 30 grader i sommer - så lenge det ikke er innestengt luft så sover jeg helt utmerket i det også Anonymkode: 24b3f...f75 Ja, om man ikke jobber så hadde det sikkert gått på et vis. Anonymkode: 01b7c...e29 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #43 Skrevet 23. juli Men jeg blir fysisk dårlig, hvorfor funker varmen for noen? Klikket meg inn hit i håp om å finne svar på det 😄 Er det genetisk? Anonymkode: 47f1b...3dd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #44 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, om man ikke jobber så hadde det sikkert gått på et vis. Anonymkode: 01b7c...e29 Jeg har jobbet noen dager - sitter i skyggen ute. Men mannen som også er varmeglad sa det var litt for tett på kontoret i går. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg blir fysisk dårlig, hvorfor funker varmen for noen? Klikket meg inn hit i håp om å finne svar på det 😄 Er det genetisk? Anonymkode: 47f1b...3dd Vi reiste sørover fra jeg var liten, så ble vant med varmen tidlig. Vet hvordan jeg må kle meg (løse litt dekkende klær), går barbeint eller i sandaler, hår bort fra nakken, drikke mye vann, spise mye salt, sove med kun laken, stenge ute sola, god solskjerming i hage, holde seg utendørs, vite hvor det er litt trekk, ta et bad - eller spyle med hageslangen her hjemme, bruker vifte om jeg vet jeg må sitte/stå i varmen en stund... Anonymkode: 24b3f...f75 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #45 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men jeg blir fysisk dårlig, hvorfor funker varmen for noen? Klikket meg inn hit i håp om å finne svar på det 😄 Er det genetisk? Anonymkode: 47f1b...3dd Det har med hva som foregår i kroppen å gjøre, folk har belastninger fra patogener og toksiner på ulike vis. Om man har kroniske symptomer på en eller annen måte, så blir det en ekstra belastning med mye varme eller mye kulde. Da jeg var barn brydde jeg meg ikke om verken varme eller kulde, men da hadde jeg ikke utmattelse heller. Nå har jeg det, og sliter med kulda, men ikke med varmen. En venninne har fibromyalgi, og hun kan ikke ha det for varmt. Mens mange som jeg kjenner som er friske klager ikke over verken det ene eller det andre. Anonymkode: ef892...376 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #46 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har med hva som foregår i kroppen å gjøre, folk har belastninger fra patogener og toksiner på ulike vis. Om man har kroniske symptomer på en eller annen måte, så blir det en ekstra belastning med mye varme eller mye kulde. Da jeg var barn brydde jeg meg ikke om verken varme eller kulde, men da hadde jeg ikke utmattelse heller. Nå har jeg det, og sliter med kulda, men ikke med varmen. En venninne har fibromyalgi, og hun kan ikke ha det for varmt. Mens mange som jeg kjenner som er friske klager ikke over verken det ene eller det andre. Anonymkode: ef892...376 Jeg er frisk og rask, og jeg tålt ikke varmen som barn heller. Anonymkode: 47f1b...3dd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #47 Skrevet 23. juli Synes det er deilig med varmen spesielt nå som vi har skaffet flyttbar AC. Sitter mye i hagen, går turer. Anonymkode: 30fff...4d2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #48 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Men jeg blir fysisk dårlig, hvorfor funker varmen for noen? Klikket meg inn hit i håp om å finne svar på det 😄 Er det genetisk? Anonymkode: 47f1b...3dd Det kan være fysisk eller fysisk sykdom, dårlig sirkulasjon i kroppen etc eller årsaker som at man ikke får i seg nok veske og salt eller ikke kjøler seg ned (noe de fleste må selv om man tåler varmen godt) etc. Chat gpt kan gi noen gode svar på det, så kan du se om kanskje noen av forklaringene passer. 😊 Jeg har en venninne som også sier hun ikke tåler varmen og blir dårlig av det. Kanskje ikke så rart når hun sitter å røyker, drikker vin/alkohol og får ikke i seg hverken vann eller salter. Ei heller kjøler seg ned. Da hadde tom jeg som elsker varmen, også blitt dårlig. Anonymkode: 1a66d...f34 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #49 Skrevet 23. juli Ok, nå skal det bli sånn at om du tåler varmen så har du overlegen helse og gode gener, drikker ikke alkohol og er i allefall ikke tykk. Uber menchen altså Anonymkode: 47f1b...3dd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #50 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er frisk og rask, og jeg tålt ikke varmen som barn heller. Anonymkode: 47f1b...3dd Samme her. Håper jo at jeg skal vokse det av meg snart, men begynner å nærme meg 50. Anonymkode: 2016d...196 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #51 Skrevet 26. juli Ja nå ser det ut som det er over her dessverre. Tror jeg må ha på meg noe langermet.... Anonymkode: ef892...376 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #53 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 13.29): Jeg har jobbet noen dager - sitter i skyggen ute. Men mannen som også er varmeglad sa det var litt for tett på kontoret i går. Vi reiste sørover fra jeg var liten, så ble vant med varmen tidlig. Vet hvordan jeg må kle meg (løse litt dekkende klær), går barbeint eller i sandaler, hår bort fra nakken, drikke mye vann, spise mye salt, sove med kun laken, stenge ute sola, god solskjerming i hage, holde seg utendørs, vite hvor det er litt trekk, ta et bad - eller spyle med hageslangen her hjemme, bruker vifte om jeg vet jeg må sitte/stå i varmen en stund... Anonymkode: 24b3f...f75 Hva man har lært og vent seg til spiller nok inn, men det er ikke hele forklaringen. Jeg er født og oppvokst i Trøndelag, var aldri lengre sør enn Danmark som barn, og har ikke problemer med varmen. Jeg har både jobbet og jogget i 30 grader, og det går helt fint. Mannen min, som vokste opp et varmere sted og reiste en del til enda varmere steder som liten, orker knapt å komme opp fra kjellerstua. 40 er i overkant for meg og. Men de gangene jeg har vært i varmere land som voksen, har jeg typisk hatt det bedre enn reisefølget mitt i den typen temperatur også. Jeg drikker mer vann, har ofte håret i topp bort fra nakken, og er en del i skyggen, men ellers er jeg ikke god på å gjøre noen spesifikke tiltak i varmen. Jeg bruker ikke vifte, spyler meg ikke med hageslangen (det syns jeg er ordentlig ubehagelig), men jeg spyler barna (som elsker det) og har på ankelsokker inne fordi jeg ikke liker å gå barbeint. AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 14.36): Ok, nå skal det bli sånn at om du tåler varmen så har du overlegen helse og gode gener, drikker ikke alkohol og er i allefall ikke tykk. Uber menchen altså Anonymkode: 47f1b...3dd Det kan sikkert være mange og sammensatte årsaker. Men kanskje er det noen genetiske komponenter også? Moren min liker seg også i varmen. Jeg er "alltid" kald på hender og føtter, uten at det er noe galt med meg, jeg har ikke noen sykdommer eller påvist dårlig blodsirkulasjon. Men jeg fryser lett, så kanskje det bidrar til å holde meg litt nedkjølt i varmen også. Ikke vet jeg. AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 14.36): Ok, nå skal det bli sånn at om du tåler varmen så har du overlegen helse og gode gener, drikker ikke alkohol og er i allefall ikke tykk. Uber menchen altså Anonymkode: 47f1b...3dd Bare så det er sagt så tenker jeg ikke det er "gode gener" hvis det er noe genetisk i det. Det er i så fall bare et eller annet som er annerledes. Og at jeg ikke tror det handler bare om hva man har trent på og hva man gjør, eller sykdommer, selv om alt det spiller inn. Jeg har en upraktisk sammensetningen av gener som gir "elsker varme" + "blir alltid rød og aldri brun hvis jeg ikke beskytter meg mot sola". Anonymkode: 988de...83c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #54 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 13.22): Men jeg blir fysisk dårlig, hvorfor funker varmen for noen? Klikket meg inn hit i håp om å finne svar på det 😄 Er det genetisk? Anonymkode: 47f1b...3dd Kanskje? Jeg fikser ikke vinter og kulde, hater det med hvert bein i kroppen. Sol og mange varmegrader gjør alt mye bedre. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. Men jeg ELSKER sommerdager som de vi nettopp har hatt i Oslo. Blir sjukt gretten de årene høsten kommer og det knapt har vært sommer i det hele tatt. Anonymkode: da60c...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #55 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje? Jeg fikser ikke vinter og kulde, hater det med hvert bein i kroppen. Sol og mange varmegrader gjør alt mye bedre. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. Men jeg ELSKER sommerdager som de vi nettopp har hatt i Oslo. Blir sjukt gretten de årene høsten kommer og det knapt har vært sommer i det hele tatt. Anonymkode: da60c...9fa Helt enig, nitrist med sommere uten ordentlig varme. Bra for kropp og sjel med varme og sol 🌞 Digger den sommeren vi har hatt nå, men kunne selvsagt vært enda mer stabilt. Det hadde vært gull. Nå ser det desverre ut som det er over 😢 Anonymkode: 1a66d...f34 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #57 Skrevet 27. juli Vært en kjempe herlig tid nå☀️ Elsker varme. Alle vondter i kroppen har vært borte. Bada og svømt mye. Solt meg og storkost meg. Ble litt mindre søvn på de varmeste nettene. Men tok det igjen under markisa dagen etter. Håper det blir flere dager ☀️🙏🏼⛱️ Anonymkode: 17257...187 3
Marisana Skrevet 30. juli #58 Skrevet 30. juli Her var det to-tre dager med trist, grått og kjøligere vær. Temp helt ned i 16 grader 🥶 eneste positive jeg finner ved det, er at lufta er litt friskere og klarere når det har regnet en del og blitt litt kjøligere, og jeg sover litt bedre om natta (selv om jeg sov godt når det var varmt også). Absolutt elsker den sommervarmen vi har hatt. Men i dag, i dag er sommeren tilbake hos meg 😍 ikke like hett som for noen dager siden, men sola skinner, vi har 25 grader og ungene bader i hagen. Deilig. Håper det blir noen flere slike dager, men det er spådd regn igjen i morgen 🥲 Godt vi reiser på ferie om ei uke, til sydligere strøk, sol og varme 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #60 Skrevet 31. juli Jau....har visst blitt regntid. Anonymkode: ef892...376 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå