Gå til innhold

Larver i den rosa margaritten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget små hvite larver i jorden og litt oppover på selve planten på den rosa margaritten min🤮 Det dukket opp rett etter vanning. En ting er at det er ekkelt, men det skader vel også planten? Jeg leste et tips om å spraye på eddikvann rett på larvene, så jeg prøvde, men det ser ikke ut som det tar knekken på dem, og nå lukter hele verandaen min eddik🥴 Har dere noen gode råd? Kan eddik skade blomsten, forresten? 

Anonymkode: 4452f...256

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg oppdaget små hvite larver i jorden og litt oppover på selve planten på den rosa margaritten min🤮 Det dukket opp rett etter vanning. En ting er at det er ekkelt, men det skader vel også planten? Jeg leste et tips om å spraye på eddikvann rett på larvene, så jeg prøvde, men det ser ikke ut som det tar knekken på dem, og nå lukter hele verandaen min eddik🥴 Har dere noen gode råd? Kan eddik skade blomsten, forresten? 

Skyll eddiken vekk hehe. 

Anonymkode: 01281...487

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skyll eddiken vekk hehe. 

Anonymkode: 01281...487

Den må vel ligge og virke litt, så noen av larvene forhåpentligvis dør? 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker eddik for å drepe ugress, så det kan absolutt skade planten din hvis den ikke er tynnet ut. 

Det vanligste er å bruke 1l vann, 1dl grønnsåpe og 1ts bakepulver for å drepe skadedyr. 

Anonymkode: d01cb...619

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bruker eddik for å drepe ugress, så det kan absolutt skade planten din hvis den ikke er tynnet ut. 

Det vanligste er å bruke 1l vann, 1dl grønnsåpe og 1ts bakepulver for å drepe skadedyr. 

Anonymkode: d01cb...619

Tusen takk! Håper den ikke ble skadet av eddiken jeg brukte igår, den ser fortsatt fin ut🙏🏻 Skal bruke blandingen du nevner heretter! Er grønnsåpe bedre enn zalo, eller hipp som happ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...