Majer Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Noen som kan forklare meg dette? Vi var ikke sammen, men hun mislikte at jeg datet andre. Til slutt orket jeg ikke mer og slo opp. Kort tid senere begynte hun å date en ny en. De har sikkert hatt samleie, men allikevel var hun sur på meg. Jeg forstår ikke disse monogreiene. Hva er poenget med å kalle seg monogam når man uansett hopper fra den ene til den andre? Da kan man jo like så godt date begge på en gang? Jeg føler meg lurt av henne
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Bare fordi hun ikke ville at du skulle date andre betyr ikke at hun ville ha deg, noen er bare eie syke. Anonymkode: c600a...ca7 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Du slo opp, selv om dere ikke var sammen, og etter du slo opp kom hun sammen med en annen. Skjønner ikke problemet. Hun er vel seriemonogam, som de fleste her i landet. Anonymkode: 9f9d2...83c 33 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli #5 Skrevet 18. juli Du forstår ikke forskjellen mellom å knulle flere på en gang, og det å gå videre måneder etter det er slutt? Monogami betyr at man har ett forhold til en person om gangen, det betyr ikke at man skal være enslig resten av livet. Og når dere heller ikke var sammen, så skjønner jeg ikke helt greia? Hun ville at dere ikke skulle date flere på en gang, du vil ikke at hun skal date noen etter DU har avsluttet datingen deres? Anonymkode: 29ef2...212 30 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli Jeg forstår ikke spørsmålet? Forstår du oppriktig ikke forskjellen? Anonymkode: 9cf54...fcf 16 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Tuller du nå, Majer? Hva var det du slo opp hvis dere ikke var sammen?? Uansett. Dette er ikke rakettforskning. Å flørte, date, knulle andre mens man er sammen eller har avtalt eksklusivitet, kalles utroskap. Å date noen en stund etter man har slått opp, kalles å gå videre. Anonymkode: e3170...b57 20 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli Majer skrev (48 minutter siden): Noen som kan forklare meg dette? Vi var ikke sammen, men hun mislikte at jeg datet andre. Til slutt orket jeg ikke mer og slo opp. Kort tid senere begynte hun å date en ny en. De har sikkert hatt samleie, men allikevel var hun sur på meg. Jeg forstår ikke disse monogreiene. Hva er poenget med å kalle seg monogam når man uansett hopper fra den ene til den andre? Da kan man jo like så godt date begge på en gang? Jeg føler meg lurt av henne Monogami betyr ikke å ha kun en partner ila livet, men av gangen.. Monogami er ikke for alle, men det er jo ting man avklarer helt i starten. Anonymkode: 53bc0...5ab 5 7
Majer Skrevet 18. juli Forfatter #9 Skrevet 18. juli Da er det tydeligvis forskjeller på hva det vil si å være monogam og. Synes det er rart det plutselig skal være "hellig" mens man er i forhold, men så er det plutselig ikke det lenger når man er singel. Minner litt om tanken rundt jomfrudommen som man har hatt i tidligere tider Risikoen for sykdommer er nøyaktig den samme om det skjer under forholdet eller senere, og sexen er nøyaktig det samme. Så jeg føler man må velge å enten tro på jomfrugreiene eller bare la være. Hvorfor noen tror penis eller vagina plutselig blir gullbelagt er for meg rart
AnonymBruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli eh nei, det er ikke forskjell på hva monogam er. monogam er å kun ha én partner. man kan pule rundt på ulike personer hver eneste dag når man er singel, det har ingenting med monogami å gjøre. hva du mener om saken, har ingenting med betydningen av ordet å gjøre. du er tydeligvis bare litt... langsom. Anonymkode: 4b71a...538 14 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli Majer skrev (25 minutter siden): Da er det tydeligvis forskjeller på hva det vil si å være monogam og. Synes det er rart det plutselig skal være "hellig" mens man er i forhold, men så er det plutselig ikke det lenger når man er singel. Minner litt om tanken rundt jomfrudommen som man har hatt i tidligere tider Risikoen for sykdommer er nøyaktig den samme om det skjer under forholdet eller senere, og sexen er nøyaktig det samme. Så jeg føler man må velge å enten tro på jomfrugreiene eller bare la være. Hvorfor noen tror penis eller vagina plutselig blir gullbelagt er for meg rart Nei. Monogam har en betydning. Folk som ikke evner å lære seg hva ord betyr kan ikke hevde å ha en "personlig definisjonsrett" Hva er det du snakker om her egentlig? Du har slått opp med dama. Forventer du at hun aldri mer skal date noen noensinne? Sitte resten av livet og savne deg? Skjønner ikke hva du mener. Men du virker ikke helt god hvis det er sånn du tenker. Anonymkode: e3170...b57 12 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Men dere er ikke sammen lengre, om det var det dere var, så det har du ingenting med hva hun gjør nå!! Og en dater ikke flere samtidig om en vil finne seg en å dele livet med. Anonymkode: 3d5ec...78a 2 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli Majer skrev (4 timer siden): Vi var ikke sammen, men hun mislikte at jeg datet andre. Til slutt orket jeg ikke mer og slo opp. Siden du kunne slå opp, så var dere sammen. Det er jo klart at ikke dama ville du skulle treffe andre på det tidspunktet. Men når forholdet er over, står dere jo begge fritt til å være med andre som dere selv måtte ønske. Majer skrev (4 timer siden): Hva er poenget med å kalle seg monogam når man uansett hopper fra den ene til den andre? Hun er jo monogam da, hun puler kun en om gangen. Anonymkode: 37232...7a6 8 9
Majer Skrevet 18. juli Forfatter #14 Skrevet 18. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 21.55): Nei. Monogam har en betydning. Folk som ikke evner å lære seg hva ord betyr kan ikke hevde å ha en "personlig definisjonsrett" Hva er det du snakker om her egentlig? Du har slått opp med dama. Forventer du at hun aldri mer skal date noen noensinne? Sitte resten av livet og savne deg? Skjønner ikke hva du mener. Men du virker ikke helt god hvis det er sånn du tenker. Anonymkode: e3170...b57 Mange som er såkalte monogame snakker eller dater flere samtidig. Hvilke tanker gjør du deg rundt det? Noen har ff mens de dater eller ligger med andre AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 22.04): Men dere er ikke sammen lengre, om det var det dere var, så det har du ingenting med hva hun gjør nå!! Og en dater ikke flere samtidig om en vil finne seg en å dele livet med. Anonymkode: 3d5ec...78a Ut fra en lineær forståelse av tid vil man kanskje tenke at fortid og fremtid ikke har noe å si, men dersom man tar utgangspunkt i et annet tidsperspektiv så vil det kunne ha det Endret 21. juli av Sciurus Ryddet for slettet sitat. Sciurus, mod 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Majer skrev (5 timer siden): Noen som kan forklare meg dette? Vi var ikke sammen, men hun mislikte at jeg datet andre. Til slutt orket jeg ikke mer og slo opp. Kort tid senere begynte hun å date en ny en. Majer skrev (2 timer siden): Da er det tydeligvis forskjeller på hva det vil si å være monogam og. Synes det er rart det plutselig skal være "hellig" mens man er i forhold, men så er det plutselig ikke det lenger når man er singel. Hvilket forhold snakker du om, når dere aldri var sammen? Og hvorfor sier du at du slo opp? Hva var det som var hellig? Og hvorfor tror du du har noe med hva hun gjør når dere ikke er i et forhold og ikke engang har vært det? Dette gir om mulig like lite mening som når du snakker politikk. Anonymkode: 47e2e...2a3 7 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Da dere deitet ønsker hun at dere var eksklusive. De ville ikke du, så du gikk fra henne og sluttet å deite henne. Da har hun ikke en relasjon til noen, og står da fritt til å skape en ny uten at hun bryter mot egene prinsipper om at man er eksklusive. Anonymkode: ff10b...97a 8 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Nådeløs skrev (22 minutter siden): Dere var ikke sammen, så aner ikke hvilken relasjon dere hadde, men hun mislikte at du datet andre. Dette orket ikke du, så du slo opp (til tross for at dere ikke var sammen?). Kort tid senere finner hun en ny, noe som er naturlig når man dater. Han skriver "kort tid", men i overskriften skriver han "måneder". Så det er ikke lett å forstå seg på dette, og det er trolig heller ikke meningen. Anonymkode: 47e2e...2a3 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Ja, det er ganske vanlig å ønske et monogamt forhold, og samtidig være i stand til å gå videre etter et brudd. Litt mer uvanlig å ønske et ikke-monogamt forhold, men det begynner å bli vanligste nå, men krever selvagt at alle involverte ønsker å delta i ei slik ordning. Dessverre ganske utbredt å være opphengt i eksen sin og ville stille rare krav til folk man ikke en gang lenger er sammen med. Majer skrev (2 timer siden): Da er det tydeligvis forskjeller på hva det vil si å være monogam og. Synes det er rart det plutselig skal være "hellig" mens man er i forhold, men så er det plutselig ikke det lenger når man er singel. Minner litt om tanken rundt jomfrudommen som man har hatt i tidligere tider Risikoen for sykdommer er nøyaktig den samme om det skjer under forholdet eller senere, og sexen er nøyaktig det samme. Så jeg føler man må velge å enten tro på jomfrugreiene eller bare la være. Hvorfor noen tror penis eller vagina plutselig blir gullbelagt er for meg rart Hvorfor skulle en jomfru skulle ville date deg? Du er jo nærmeste det motsatte av en jomfri. Anonymkode: 10c0a...19f 8 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Majer skrev (6 timer siden): Noen som kan forklare meg dette? Vi var ikke sammen, men hun mislikte at jeg datet andre. Til slutt orket jeg ikke mer og slo opp. Kort tid senere begynte hun å date en ny en. De har sikkert hatt samleie, men allikevel var hun sur på meg. Jeg forstår ikke disse monogreiene. Hva er poenget med å kalle seg monogam når man uansett hopper fra den ene til den andre? Da kan man jo like så godt date begge på en gang? Jeg føler meg lurt av henne Hvordan kan du slå opp med en du ikke er sammen med? Anonymkode: 8eb64...c5f 4 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli Litt vanskelig å forstå hva du mener. Er det fordi du tror hun datet denne nye personen samtidig som deg? at det er for kort tid siden dere "slo opp"? Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor du nevner at de sikkert har hatt samleie. Anonymkode: 1fa7d...af4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå