AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Lurer veldig på om jeg er ravende gal her... Svigerfamilie bor i umiddelbar nærhet (min familie bor i en annen by). Min samboer har et godt forhold til dem og barna, og har alltid funnet på mye sammen. Jeg har alltid kjent litt på å være på utsiden og at ting ofte ble planlagt uten at jeg ble involvert. Nå har vi et relativt nyfødt barn, og jeg reagerer på at de har de samme (tilsynelatende) forventningene til han nå som før. Han blir spurt om turer, til og med med overnatting. Heldigvis greier han si at han må se an, men synes virkelig det bare skulle mangle. Det er ingenting vondt i noen her, men synes det er sårt at de antar at han har tid til å bruke på dem nå likt som før. Jeg prøver å være raus på små turer ut for han i hverdagen, når mye tid uansett går til amming. Men synes det er veldig vanskelig å vite hva som blir rett. Hadde trodd de rundt mer antok at det ikke lot seg gjøre nå, og ventet til barnet var eldre. Men er kanskje bare meg? Anonymkode: 1efa4...665 1
Nymerïa Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min samboer har et godt forhold til dem og barna, Hvilke barn? Yngre søsken? Nevøer og nieser? 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Nymerïa skrev (Akkurat nå): Hvilke barn? Yngre søsken? Nevøer og nieser? Nieser/nevøer og et yngre søsken Anonymkode: 1efa4...665
mommyaka Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Snakk med mannen din..og sett ned foten..det er så mange kvinner som trur ... ikke sier noe og lar ting gå. Finn ut samme hva dere begge vil... At han finner på ting med svigers uten deg..det hadde jeg ikke tillatt ( stell om dette er bak ryggen) 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #5 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer veldig på om jeg er ravende gal her... Svigerfamilie bor i umiddelbar nærhet (min familie bor i en annen by). Min samboer har et godt forhold til dem og barna, og har alltid funnet på mye sammen. Jeg har alltid kjent litt på å være på utsiden og at ting ofte ble planlagt uten at jeg ble involvert. Nå har vi et relativt nyfødt barn, og jeg reagerer på at de har de samme (tilsynelatende) forventningene til han nå som før. Han blir spurt om turer, til og med med overnatting. Heldigvis greier han si at han må se an, men synes virkelig det bare skulle mangle. Det er ingenting vondt i noen her, men synes det er sårt at de antar at han har tid til å bruke på dem nå likt som før. Jeg prøver å være raus på små turer ut for han i hverdagen, når mye tid uansett går til amming. Men synes det er veldig vanskelig å vite hva som blir rett. Hadde trodd de rundt mer antok at det ikke lot seg gjøre nå, og ventet til barnet var eldre. Men er kanskje bare meg? Anonymkode: 1efa4...665 Han blir spurt sier du. Hva forventer du at han skal bli utestengt å ikke bli spurt? Men inkluderer ikke de deg? Høres ut som de er en familiekjær gjeng og at du gjerne ikke er vant med det. Anonymkode: 12cca...8e5 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli mommyaka skrev (2 minutter siden): Snakk med mannen din..og sett ned foten..det er så mange kvinner som trur ... ikke sier noe og lar ting gå. Finn ut samme hva dere begge vil... At han finner på ting med svigers uten deg..det hadde jeg ikke tillatt ( stell om dette er bak ryggen) Skal du og din vere limt sammen 24/7 dere da? Altså selfølgelig kan ikke han bare finne på ting spontant sånn som før. Men å ikke tillate han å vere med svigers uten hun høres syklig sjalu ut. Anonymkode: 12cca...8e5 5 2
Nymerïa Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Er det barna som inviterer favorittonkel eller storebror med på ting som tidligere? Eller svigerforeldrene dine? For dette avhenger litt av hvem det er som spør. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du og din vere limt sammen 24/7 dere da? Altså selfølgelig kan ikke han bare finne på ting spontant sånn som før. Men å ikke tillate han å vere med svigers uten hun høres syklig sjalu ut. Anonymkode: 12cca...8e5 Tillater masse. Men det er forespørsler om spontane ting stort sett hver dag. Jeg sier som regel ja, men hadde antatt at det var mindre nå i de aller første ukene etter vi kom hjem med baby. Er selvfølgelig også sårt å ikke kunne være med (baby er liten og det er for varmt for det meste nå) Anonymkode: 1efa4...665 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli Det er helt naturlig at de fortsetter å SPØRRE, men så er det hans jobb å si «nei takk, jeg må prioritere baby» Anonymkode: 69d08...4e9 7 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tillater masse. Men det er forespørsler om spontane ting stort sett hver dag. Jeg sier som regel ja, men hadde antatt at det var mindre nå i de aller første ukene etter vi kom hjem med baby. Er selvfølgelig også sårt å ikke kunne være med (baby er liten og det er for varmt for det meste nå) Anonymkode: 1efa4...665 Men da er det jo din samboers oppgave å svare at nei det passer ikke i dag. De må jo kunne spørre å prøve inkludere uten at du blir sur. Hadde jo blitt kjipt om det sluttet helt. Spør de om alt de vil inkludere dere i, så kan dere si ja og nei til det dere vil. Det betyr jo ikke at de har forventninger om at dere skal vere med på alt, men dere får tilbudet sånn som resten Anonymkode: 12cca...8e5 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er helt naturlig at de fortsetter å SPØRRE, men så er det hans jobb å si «nei takk, jeg må prioritere baby» Anonymkode: 69d08...4e9 Ja Anonymkode: 1efa4...665
Daria Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli (endret) Så lenge de aksepterer et nei, ser jeg egentlig ikke helt problemet. Det er ditt og mannens liv som har endret seg, ergo er det opp til dere å sette nye grenser der det trengs. De er jo fortsatt nær familie, og de er ikke tankelesere. For noen endrer alle prioriteringer seg når de får barn, mens andre gjerne vil fortsette mest mulig som før - omverdenen kan ikke vite og på egen hånd tilpasse seg hvor på skalaen dere ligger. Endret 18. juli av Daria 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Du må la ham ta mer ansvar for baby (trille, skifte, bysse),( evt også husarbeid, hvis du har gjort alt) og komme deg mer ut selv. Slik at han skjønner at han har mindre tid nå enn før og at han må si nei. Anonymkode: 26f2a...0db 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han blir spurt sier du. Hva forventer du at han skal bli utestengt å ikke bli spurt? Men inkluderer ikke de deg? Høres ut som de er en familiekjær gjeng og at du gjerne ikke er vant med det. Anonymkode: 12cca...8e5 Ehm, nei, det er ikke vanlig når broren din nettopp har fått barn og har nydfødt hjemme å spørre om ungene dine kan dra på overnatting🫠 Anonymkode: b6259...cb7 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Nymerïa skrev (25 minutter siden): Er det barna som inviterer favorittonkel eller storebror med på ting som tidligere? Eller svigerforeldrene dine? For dette avhenger litt av hvem det er som spør. I følge ts svar i tråden er det svoger/svigerinne som spør på vegne av seg og sine barn. Anonymkode: b6259...cb7
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehm, nei, det er ikke vanlig når broren din nettopp har fått barn og har nydfødt hjemme å spørre om ungene dine kan dra på overnatting🫠 Anonymkode: b6259...cb7 Det som ikke er normalt er å slutte å inkludere fordi noen får barn. Regner med både mann og ts blir invitert. Så er de voksne nok til å svare nei når det ikke passer 🙂 Anonymkode: 12cca...8e5 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skal du og din vere limt sammen 24/7 dere da? Altså selfølgelig kan ikke han bare finne på ting spontant sånn som før. Men å ikke tillate han å vere med svigers uten hun høres syklig sjalu ut. Anonymkode: 12cca...8e5 TS tillater ham å dra ut alt han vil, som jeg forstår det, men synes det er trist at han blir bedt ut med svoger/svigerinne og barn hver dag mens babyen holder henne hjemme (varme) Anonymkode: b6259...cb7 1 1
Nymerïa Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I følge ts svar i tråden er det svoger/svigerinne som spør på vegne av seg og sine barn. Anonymkode: b6259...cb7 Hvor leser du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå