Pasha Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Nå er det snart sesong for grilling og grillmat. Hva er dine favoritter på grillen?
Gjest piaf Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Jeg er veldig glad i grillet lam, helst benfrie stykker fra lammelår (dvs kjøper lårskiver og skjærer ut beinet). Kan marineres med hvitløk, sitron og rosmarin, men jeg synes det er like godt med bare salt og pepper på.
Arkana Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Biff eller marinert indrefilet av svin er vel mine favoritter. Men i løpet av sommeren havner det meste, unntatt fisk, på grillen.
Nilma Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 Hvalkjøtt i tynne skiver er veldig godt på grillen.
Gjest gjesta Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Jeg er glad i flintsteik, gode pølser, sommerkoteletter og maiskolber Litt lite oppfinnsomt kanskje, men akk så godt!
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Kje, gode pølser, laks, makrell, flintsteik, lam, grønnsaker( squash, løk, tomat, mais, aubergine)
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Mine favoritter: - Ventepølser - Flintstek - Hel svineindrefilet - Scampispyd - Biff - Makrell - Grønnsaker i folie - Maiskolber ELSKER grilling!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #9 Skrevet 23. mars 2006 grilling er namnam Grillspydd er alltid en slager. Fester på kjøtt, paprika, sopp, mais... ja.. u name it. Ellers må man jo alltid ha pølser.. gjerne ostepølser.. ulempen med de er at man blir så fort mett da ellers er flintstek noe som ofte havner på grillen hos meg. Griller stort sett hele året rundt, og om vinteren må man gjerne være litt mer kreativ ang valg av kjøtt/mat da. men bruker da gjerne en marinerd indrefile.
Pasha Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2006 Masse god mat her Kjøpt meg grill i dag skjønner dere og gleder meg til å begynne å grille igjen. selv liker jeg godt flintstek og grillspyd. men regner med at med den nye grillen (gass) så kommer vi til å prøve litt av hvert utover sommeren)
Calla Skrevet 23. mars 2006 #11 Skrevet 23. mars 2006 Nå ble jeg sulten.. Liker også å grille alt mulig.. diverse kjøtt (gjerne marinert), laks, grønnsaker (i folie eller rett på grillen), tyske småpølser, bakt eller grillet potet, grillspyd.... Som en lettvint dessert kan man legge på en banan (med skall), og grille den til den er varm og skikkelig myk inni..nam med is til! GLEDER MEG TIL SOMMEREN!!!
Gjest Skya Skrevet 24. mars 2006 #12 Skrevet 24. mars 2006 Grillmat er nam! Jeg spiser det meste, men tar som regel den enkle varianten: - sommerkoteletter - pølse - kyllingfilet - scampi Er også veldig glad i mais med smør på. Men synes det er veldig grisete med store maiskolber. Så jeg pleier å lage en form av aliminiumsfolie med litt høye kanter. Forma fyller jeg med minimais og noen smørklatter, strør litt grillkrydder over og setter forma på grillen. Så står den der å godgjør sen en stund, yammie!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #13 Skrevet 24. mars 2006 Veldig godt å grille fisk oså. Jeg er glad i laks (grillet i aluminiumsfolie) med salt, pepper, sitron)
Gjest 1111 Skrevet 24. mars 2006 #14 Skrevet 24. mars 2006 Er ikke så kjempeglad i grillmat, men det beste jeg får fra grillen er bananer surret inn i bacon
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #15 Skrevet 24. mars 2006 hver gang vi grillet i fjor hadde vi champinogntopper med kryddersmør i, enten med basilikum eller hvitløk, grilles forsiktig så de ikke blir tørr under. hadde også ofte grillspyd med kylling, rødløk, paprika og maiskolbe-skiver. *sikle*
Majka Skrevet 24. mars 2006 #16 Skrevet 24. mars 2006 Biff Kveite Laks Kylling Maiskolber Med masse marinade og godt tilbehør!
Pasha Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #17 Skrevet 24. mars 2006 Er ikke så kjempeglad i grillmat, men det beste jeg får fra grillen er bananer surret inn i bacon ← Den varianten har jeg ikke hørt om før. Skreller man banen først og deretter bacon rundt?
Gjest 1111 Skrevet 24. mars 2006 #18 Skrevet 24. mars 2006 Den varianten har jeg ikke hørt om før. Skreller man banen først og deretter bacon rundt? ←
ringblomst Skrevet 24. mars 2006 #19 Skrevet 24. mars 2006 Hjemmelagde burgere og grillspyd er favorittene på vår elektriske grill. Men på kullgrill eller annen ordentlig grill, er helstekt ytrefilet av okse det beste jeg kan få. Er også en av dem som synes sommerkoteletter er godt, men blir veldig kjedelig i lengden.
Pasha Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2006 og som tilbehør er jo potetsalat kjempegodt! det minner meg på at jeg må få oppskriften på den deilige potetsalaten som mamma lager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå