Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart sesong for grilling og grillmat.

Hva er dine favoritter på grillen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i grillet lam, helst benfrie stykker fra lammelår (dvs kjøper lårskiver og skjærer ut beinet).

Kan marineres med hvitløk, sitron og rosmarin, men jeg synes det er like godt med bare salt og pepper på. :)

Skrevet

Biff eller marinert indrefilet av svin er vel mine favoritter. Men i løpet av sommeren havner det meste, unntatt fisk, på grillen.

Skrevet

Hvalkjøtt i tynne skiver er veldig godt på grillen.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er glad i flintsteik, gode pølser, sommerkoteletter og maiskolber :)

Litt lite oppfinnsomt kanskje, men akk så godt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Grillet lam er nydelig, likedan ørret :)

Gjest gjest1
Skrevet

Kje, gode pølser, laks, makrell, flintsteik, lam, grønnsaker( squash, løk, tomat, mais, aubergine)

Gjest Gjest
Skrevet

Mine favoritter:

- Ventepølser

- Flintstek

- Hel svineindrefilet

- Scampispyd

- Biff

- Makrell

- Grønnsaker i folie

- Maiskolber

ELSKER grilling! :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

grilling er namnam

Grillspydd er alltid en slager.

Fester på kjøtt, paprika, sopp, mais... ja.. u name it.

Ellers må man jo alltid ha pølser.. gjerne ostepølser.. ulempen med de er at man blir så fort mett da :sjenert:

ellers er flintstek noe som ofte havner på grillen hos meg.

Griller stort sett hele året rundt, og om vinteren må man gjerne være litt mer kreativ ang valg av kjøtt/mat da.

men bruker da gjerne en marinerd indrefile.

Skrevet

Masse god mat her :)

Kjøpt meg grill i dag skjønner dere og gleder meg til å begynne å grille igjen.

selv liker jeg godt flintstek og grillspyd.

men regner med at med den nye grillen (gass) så kommer vi til å prøve litt av hvert utover sommeren)

Skrevet

:sikle: Nå ble jeg sulten..

Liker også å grille alt mulig.. diverse kjøtt (gjerne marinert), laks, grønnsaker (i folie eller rett på grillen), tyske småpølser, bakt eller grillet potet, grillspyd....

Som en lettvint dessert kan man legge på en banan (med skall), og grille den til den er varm og skikkelig myk inni..nam med is til!

GLEDER MEG TIL SOMMEREN!!!

Skrevet

Grillmat er nam!

Jeg spiser det meste, men tar som regel den enkle varianten:

- sommerkoteletter

- pølse

- kyllingfilet

- scampi

Er også veldig glad i mais med smør på. Men synes det er veldig grisete med store maiskolber. Så jeg pleier å lage en form av aliminiumsfolie med litt høye kanter. Forma fyller jeg med minimais og noen smørklatter, strør litt grillkrydder over og setter forma på grillen. Så står den der å godgjør sen en stund, yammie!

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig godt å grille fisk oså. Jeg er glad i laks (grillet i aluminiumsfolie) med salt, pepper, sitron)

Skrevet

Er ikke så kjempeglad i grillmat, men det beste jeg får fra grillen er bananer surret inn i bacon :sikle:

Gjest Gjest
Skrevet

hver gang vi grillet i fjor hadde vi champinogntopper med kryddersmør i, enten med basilikum eller hvitløk, grilles forsiktig så de ikke blir tørr under.

hadde også ofte grillspyd med kylling, rødløk, paprika og maiskolbe-skiver.

*sikle*

Skrevet

Biff

Kveite

Laks

Kylling

Maiskolber

Med masse marinade og godt tilbehør!

Skrevet
Er ikke så kjempeglad i grillmat, men det beste jeg får fra grillen er bananer surret inn i bacon :sikle:

Den varianten har jeg ikke hørt om før.

Skreller man banen først og deretter bacon rundt?

Skrevet
Den varianten har jeg ikke hørt om før.

Skreller man banen først og deretter bacon rundt?

:Nikke::sikle:

Skrevet

Hjemmelagde burgere og grillspyd er favorittene på vår elektriske grill. Men på kullgrill eller annen ordentlig grill, er helstekt ytrefilet av okse det beste jeg kan få. Er også en av dem som synes sommerkoteletter er godt, men blir veldig kjedelig i lengden.

Skrevet

og som tilbehør er jo potetsalat kjempegodt!

det minner meg på at jeg må få oppskriften på den deilige potetsalaten som mamma lager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...