Gå til innhold

Hormonbehandling og adhd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nå håper jeg noen av dere kan kaste litt lys på dette. Føler meg  i et eneste stort kaos. Men skal prøve å holde det kort. 

Jeg starta hormonbehandling for seks måneder siden. Da var jeg på bånn hormonelt, og hadde høye forventninger. 
Depresjonen forsvant etter to dager. Samme gjorde småsymptomer. Større plager ble også bedre. Sexlyst og god energi uteble. 

Fikk testosteron, og fikk bittegrann med klarhet i tankene og litt ekstra energi så jeg ikke var totalt utmattet etter jobb.

Så overdoserte jeg meg selv på testosteron i en periode på tre uker. Ved et uhell, misforståelse angående dosering. Det som skjedde da, får meg til å gråte av å tenke på det. Jeg fikk en nydelig grunnmotor av energi og tiltak, pluss sexlyst, og klarte for FØRSTE gang på de 20 siste årene å kjenne meg stødig, stabil, klarte å gjennomføre oppgaver i huset en for en, ikke begynne på hele huset og etterlate det bombet (et av mange eksempler) , oppgavene var lystbetonte, jeg fikk en fin drive til å fullføre ting jeg har begynt på tidligere, som maling av lister etc som har stått uferdig i mange år, jeg orket å lage middag og ordne på dager med veldig lite søvn osv. Men aldri hyperaktiv eller manisk eller noe overdrevent. Kropp og sjel var i full balanse!

Jeg følte meg som sånn jeg tror vanlige mennesker har det!! 

Håper dere skjønner litt av bildet? 

så trappet jeg ned til vanlig dose testosteron igjen, og er tilbake til mitt gamle jeg, som doomskroller, har masse indre uro, klarer ikke å komme i gang med til, ikke fullføre noe, roter veldig, begynner på hundre ting på en gang uten å fullføre noe, og er på konstant dopaminjakt. Mye av dette har jeg hatt med meg fra meg var veldig liten. Husker jeg gråt på rommet mitt som liten hver gang jeg fikk beskjed om å rydde rommet. Det gikk jo ikke! Jeg ble enormt overveldet. Jeg har også en stor kreativitet inni meg som sitter fast, den kommer ikke ut på grunn av masse psykisk stress og indre uro. 

på barneskolen var meldingsboka mi full av «Mari klarer ikke å konsentrere seg». Ingen konsentrasjon. Men heller ikke hyperaktiv. Jeg har også mest sannsynlig dyskalkuli. 

så nå sitter jeg her og føler jeg har fått bekreftet noe jeg har tenkt i mange år - har jeg adhd? Tror det. Men skal be psykologen om utredning etter sommeren.

Jeg ser for meg at jeg trenger noe som regulerer dopamin hos meg for å komme skikkelig i hakk. 

noen som kjenner seg igjen i noe her? Erfaringer å dele?

Hilsen Mari

Anonymkode: 44af6...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...