Gå til innhold

Hvilken gin er best å kjøpe på taxfree?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe en halvflaske gin på taxfree, men kjenner bare til den klassiske Gordon og Beefeeter gin, og lurer på om det er noen andre gintyper som er verdt å prøve?

Anonymkode: 1d835...5af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal kjøpe en halvflaske gin på taxfree, men kjenner bare til den klassiske Gordon og Beefeeter gin, og lurer på om det er noen andre gintyper som er verdt å prøve?

London

Er du på granca, må du kjøpe obdidian. Ellers liker jeg godt en black curant type. Begge siste er friske og fruktige

Anonymkode: f05f7...71d

Skrevet

Tanqueray eller Bombay Sapphire er nok de beste du kan forvente å finne på en Tax-Free. Glem London, Beefeater eller Gordons. Maurpiss er bedre enn disse.

• Liker 1
Skrevet

Bareksten eller Harahorn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva du liker og hva du skal bruke den til. Du får utrolig mange forskjellige varianter av gin nå. Hvis du ikke er interessert i noe spesielt og bare skal lage en gin & tonic, gå for Bareksten eller Harahorn.

Anonymkode: 3df43...ece

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tanqueray og Hendricks er et steg opp fra de 2 du nevner. Ellers er mange gode norske gin å kjøpe nå

Anonymkode: 32760...154

Skrevet

Det spørs vel hva du liker og hva du skal bruke den til? 

Skal man blande med noe smaksrikt, for eksempel den rosa fra feever tree, synes jeg faktisk noe så nøytralt som Beefeater er å foretrekke. Med en liten dash Bareksten Rhubarb bitter. Beefeater får man mye av for en billig penge på taxfree.

Tanqueray smaker litt mer einebær, noe som er godt med vanlig tonic.

Denne kjøper jeg ofte i gave:

image.jpeg.132bd40fcad36c1011eb1d289eaee3ec.jpeg

Denne er en mild klassiker;

image.jpeg.37a3c95190dfe458382d8fd22b322f68.jpeg

Harahorn og Bareksten er gode valg... 

Men på taxfree blir det like gjerne denne:

image.thumb.jpeg.f3634c41ffbfa03179d6d51ce336535f.jpeg

Ikke så veldig posh, men en god besparelse i forhold til prisen på polet om man liker å ha en slik i barskaper.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

London

Er du på granca, må du kjøpe obdidian. Ellers liker jeg godt en black curant type. Begge siste er friske og fruktige

Anonymkode: f05f7...71d

Er på Mallorca og tenkte å kjøpe på taxfree når jeg lander i Norge, eller er ikke det lurt?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er på Mallorca og tenkte å kjøpe på taxfree når jeg lander i Norge, eller er ikke det lurt?

Ts

Hvis du vil kjøpe noe på Mallorca de også selger i Norge, så kan du jo bare sjekke den norske prisen på nett når du står på flyplassen, da ser du fort hva som er lurest. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kjøpe i butikken i utlandet eller på tax free i Norge. Sammenlign prisen på nett. Som regel er tax free i utlandet dyrere. 

Vi liker godt Hendricks og Bareksten :)

Anonymkode: eb417...6ee

• Liker 1
Skrevet

Harahorn er beste gin-typen jeg har smakt. Den er så god at jeg drikker den bare ren, den er for god til å blande til G&T.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper stortsett Hendricks, ligger gjerne på rundt 500-600 hundre på tax-free for 1l, nesten halv pris av Vinmonopolet. 

Anonymkode: 9ff2f...205

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Er vel ikke noe gin du får der som du ikke får kjøpt i Norge? Jeg hadde kjøpt på taxfree på Gardermoen når du lander 

Anonymkode: 32760...154

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts

Kjøp på Gardermoen, ja!

jeg kan også gå god for Bareksten og Hendeick’s. Harahorn har jeg ikke forsøkt, men den er jo tungt anbefalt her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...