Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på dette?

Anonymkode: 52f3a...a48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man som regel står sin egen mor nærmere, grenser og kommunikasjon mellom mor og datter er helt annerledes. 

Anonymkode: f12e6...b87

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen mamma, har likevel slitt med enkelte svigermødre. Det er nok mer pga psykisk helse hos enkelte enn vanlige utfordringer. Min siste svigermor har diagnosen borderline blant annet. Faktisk så orker ikke barna hennes henne lengre heller. 

Ellers hadde jeg en fantastisk svigermor i et kortvarig forhold for 12 år siden. Har ennå kontakt med henne ❤️ 

Anonymkode: 70f7a...302

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette egentlig er en overdreven myte.

Jeg går fint overens med min. Samme med de fleste jeg kjenner.

Anonymkode: 07cf6...e77

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kjønn.

Anonymkode: bcdd3...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Gjør vi ikke? 

Jeg kjenner svært få som har spesielt anstrengt relasjon til svigermor.

Anonymkode: 10b4e...2e5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi en del mødre og sønner har en usunn relasjon. De oppdrar en DE ønsker å lene seg på, ikke en som skal være en ektemann, kollega og far. De glemmer helt at det er naturlig at han starter sin egen familie som skal være 1. Pri. Det betyr også kona skal være prioritert før mamma...

Anonymkode: 6da40...812

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet bare om noen få som har et anstrengt forhold til svigermor. Jeg vet også at menn kan ha vanskelig forhold til svigermor, akkurat som kvinner, men det snakkes det ikke så mye om?

Anonymkode: d5e26...78e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at sønnen er egentlig den eneste mannen mange kvinner noen gang vil elske ubetinget 100%..

Han er deres store kjærlighet etter å dømt mannen eller flere menn til moderat/stor fiasko.

De ønsker svært gjerne å ha en like stor rolle i retur og noen svigermødre får problemer når «deres store kjærlighet» forguder en annen kvinne som kanskje er sterk, tøff og gir faen.

De skjønner ikke at deres reaksjoner bare skaper større avstand til deres «store kjærlighet».

Lite smarte med andre ord.

Anonymkode: 87aeb...58d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi en del mødre og sønner har en usunn relasjon. De oppdrar en DE ønsker å lene seg på, ikke en som skal være en ektemann, kollega og far. De glemmer helt at det er naturlig at han starter sin egen familie som skal være 1. Pri. Det betyr også kona skal være prioritert før mamma...

Tja, dette er like sant som at det finnes kvinner som er eiesyke og tåler dårlig at mannen snakker med sin mor, selv om hun selv snakker med sin egen mor daglig/flere ganger i uken.

Anonymkode: d5e26...78e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste går overens. Men man skriver ikke tråder om gode forhold. 
Samme som at de fleste er i sunne forhold, de trenger jo ikke klage på KG.

Har gått overens med alle mine svigermødre.

Anonymkode: adc34...162

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noen mekanismer i sving som gjør at menn velger en livspartner som er veldig ulik sin mor. Da blir det fort konflikt om man skal tilbringe mye tid sammen.

Anonymkode: 44a2b...2f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mye er avhengig av svigerdøtre, som henger seg opp i småting. Ser det hos en del av venninnene mine.. de klager på svigermødrene sine for småting jeg vet de aldri hadde klaget over om det var dems egne mødre..

Om man er litt raus, og ikke prøver å kontrollere alt - så går det meste bra og man vil ha et godt forhold. 

(Ja, jeg vet det finnes enkelte tilfeller hvor svigermødrene er sjuke, men er snakker jeg innhent nomale folk). 

Anonymkode: fa1c4...f8a

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt to flotte svigermødre, jeg 🙂. Begge er døde nå. Selvfølgelig var vi ikke prikk like. Men det går seg jo til om man er rause og gode med hverandre, og klarer å blåse i bagateller.

Min første svigermor var gull verdt da vi fikk barn. Kunne spørre henne om råd, og hun hadde fast trilledag i uka fra første stund. Hun prøvde nok å "styre" litt med oss da vi flyttet sammen, men vi sa bare fra at hun ikke fikk det.

Min andre svigermor var nok en smule spesiell, men min mann og jeg taklet det bra. Så av alle barna sine, likte hun best å komme til oss. Hun likte ikke tett program og stress, så da hadde vi det bare helt rolig når hun var her.

Anonymkode: 3c94a...a78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lurer på dette?

Anonymkode: 52f3a...a48

At du hører om tilfeller der det er utfordrende, betyr ikke at det er normalen.
 Det er skjeldent folk spør om råd til noe fungerer utmerket, uansett hva det gjelder- og derfor blir problemer, uansett hva de gjelder, veldig unyansert og problemer virker overrepresentert. 
slike plasser som kg er avhengige av at de som leser det har en hvis mengde sunn fornuft (hvilket jo som oftest er fraværende da) 

Anonymkode: 7bb66...85a

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje guttemammer blir dumme i hodet

Anonymkode: 65831...34a

AnonymBruker
Skrevet

Min ekssvigermor likte ingen, og få likte henne, så derfor hadde vi et veldig overfladisk forhold. Eksmannen min likte henne ikke så veldig han heller, så da blir det gjerne vanskelig. Ikke direkte krangling, men heller ikke noe nær.

Min nåværende er varm og raus , og da er jeg det tilbake også. Veldig glad i henne selv om jeg og samboer skal gå fra hverandre, av andre grunner enn henne 😊

Anonymkode: 1cecd...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo gjetting, men jeg vil tro det handler om at kvinner involverer seg mer i familien på detaljnivå. Da blir det også flere ting å krangle om.

Anonymkode: 6cf7d...52d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det blir jo gjetting, men jeg vil tro det handler om at kvinner involverer seg mer i familien på detaljnivå. Da blir det også flere ting å krangle om.

Anonymkode: 6cf7d...52d

Særlig når svigermor går inn i hjemmet til sønn og svigerdatter og kaster søppel (var ikke fullt), flytter rundt på blomster, puter og annet interiør, kjøper nye klær til "seg selv" som ikke passer og insisterer på at sønnen må ta i mot klærne eller når hun tar ned gardinene og henger de opp igjen "riktig". Svigerdatter gjør aldri disse tingene i hjemmet til svigermor. Eller sin egen mor. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette skjer ikke bare i mor/sønn relasjoner, også mellom mor/datter

Anonymkode: 1ffa1...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...