AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Hvilken barneforsikring har du valgt, og hvorfor? Anonymkode: 73bfb...604
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Har i Frende forsikring, den beste de kan tilby. valgte Frende for de har kommet godt ut i mange tester om barneforsikring og er rimelig priset. Grunnen til barneforsikring er først og fremst pga uførepensjon! Norge har noen av de beste offentlige helseordningene, men det er fortsatt nødvendig å dekke opp privat hvis det skulle skje barn noe. Tallene for unge uføre er skremmende høye, og de øker for hvert år. Anonymkode: c576f...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Jeg har IF barneforsikring på mine, den ble tegnet dagen vi kom hjem fra sykehuset med dem Anonymkode: 4a7f4...873
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har IF barneforsikring på mine, den ble tegnet dagen vi kom hjem fra sykehuset med dem Anonymkode: 4a7f4...873 Hvordan fikk du det til? Man kan ikke tegne forsikring før ungen er 3 mnd. Anonymkode: 8e2b5...a55 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvordan fikk du det til? Man kan ikke tegne forsikring før ungen er 3 mnd. Anonymkode: 8e2b5...a55 Tegnet forsikring på min 08 før hun ble født. Glemte det med 12 barnet og det tok meg noen år før vi fikk tegnet grunnet sykdom. Han har enda unntak i forsikringen sin Anonymkode: d472e...6d2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Har Frende. Veldig fornøyd med de (har måtte bruke forsikringen ganske tidlig og er så glad vi hadde alt sånt på plass!). Husker ikke hva den heter, men har den dyreste forsikringen på begge barna. Anonymkode: ad509...337
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 16.47): Har Frende. Veldig fornøyd med de (har måtte bruke forsikringen ganske tidlig og er så glad vi hadde alt sånt på plass!). Husker ikke hva den heter, men har den dyreste forsikringen på begge barna. Anonymkode: ad509...337 Hvor mye koster det årlig? Og har den dyreste forsikringen deres begrensninger for psykisk sykdom, noe jeg tror jeg så i vilkår for deres "vanlige" forsikring? Anonymkode: 73bfb...604
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 16.05): Jeg har IF barneforsikring på mine, den ble tegnet dagen vi kom hjem fra sykehuset med dem Anonymkode: 4a7f4...873 Har du vanlig eller super barneforsikring? Og hvor mye koster det pr måned ? Anonymkode: 73bfb...604
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 16.12): Hvordan fikk du det til? Man kan ikke tegne forsikring før ungen er 3 mnd. Anonymkode: 8e2b5...a55 Joda, men den er ikke gjeldende før de er 3 mnd. Anonymkode: 42505...664
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 16.12): Hvordan fikk du det til? Man kan ikke tegne forsikring før ungen er 3 mnd. Anonymkode: 8e2b5...a55 Yngste her ble tegnet før fødsel. Den gangen i 2006 kunne en tegne gravid forsikring sim forsikring på barnet tråde alt i gang før fødsel så ved død, skadde på barnet ved fødsel så fikk en evnt utbetaling. Gjensidige hadde slik forsikring. Så yngste er forsikret der noe vi er utrolig glad at ble gjort. Fikk epilepsi diagnose Anonymkode: 15b17...65b
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august Abra skrev (4 minutter siden): Ingen, bare tull å ha barneforsikring. Bare tull? Ja tror at offentlige betaler alt fikk vi erfare at ikke gjorde. Så glad vi hadde forsikring på barnet da diagnose epilepsi kom. Er i hvertfall sikret å få mer en kun ung ufør utbetaling. Vil få 1 g i tilleg på forsikringen. Fikk og erstatning som står på konto så kan dermed skaffe seg eget hus når den tiden kommer. Noe ungdommen aldri kunne klart med kun evnt uføre utbetaling fra nav. Vi så og ved alle innleggelser på sykehus fikk vi dekt lønn fra forsikringen for de dagene en fikk innvilget fra nav holdt nå ikke. I tilleg fikk vi avslag om ombygging av huset vi kunne få lån fra det offentlige. Forsikringen betalte ombygging Så jævla glad barnet var forsikret Samme gjelder hvis barnet havner i alvorlig ulykke og blir så skadd at det ikke vil kunne jobbe. Ute. Forsikringen vil det kun bli mindte utbetaling fra nav fra 18 års alder. Og ingenting for evnt dere må jobbe redusert for å ta vare på barnet. Kansje pleie penger ikke mye å rope hurra for, en går ofte ned i lønn Anonymkode: 15b17...65b 3
Abra Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare tull? Ja tror at offentlige betaler alt fikk vi erfare at ikke gjorde. Så glad vi hadde forsikring på barnet da diagnose epilepsi kom. Er i hvertfall sikret å få mer en kun ung ufør utbetaling. Vil få 1 g i tilleg på forsikringen. Fikk og erstatning som står på konto så kan dermed skaffe seg eget hus når den tiden kommer. Noe ungdommen aldri kunne klart med kun evnt uføre utbetaling fra nav. Vi så og ved alle innleggelser på sykehus fikk vi dekt lønn fra forsikringen for de dagene en fikk innvilget fra nav holdt nå ikke. I tilleg fikk vi avslag om ombygging av huset vi kunne få lån fra det offentlige. Forsikringen betalte ombygging Så jævla glad barnet var forsikret Samme gjelder hvis barnet havner i alvorlig ulykke og blir så skadd at det ikke vil kunne jobbe. Ute. Forsikringen vil det kun bli mindte utbetaling fra nav fra 18 års alder. Og ingenting for evnt dere må jobbe redusert for å ta vare på barnet. Kansje pleie penger ikke mye å rope hurra for, en går ofte ned i lønn Anonymkode: 15b17...65b Javel, for oss er det bare tull. Oss foreldre er begge ufør. Barneforsikringene dekker ikke arvelige ting. Så skulle barnene bli ufør av adhd, autisme, bekhterevs, artrose osv så vil de ikke få noe dekning. Nei, vi sparer heller på sparekonto, som går til what if scenarioer. Skulle barnet bli skadd ute i ulykke så dekker reiseforsikringen vår godt nok.
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august Abra skrev (På 3.8.2025 den 15.23): Javel, for oss er det bare tull. Oss foreldre er begge ufør. Barneforsikringene dekker ikke arvelige ting. Så skulle barnene bli ufør av adhd, autisme, bekhterevs, artrose osv så vil de ikke få noe dekning. Nei, vi sparer heller på sparekonto, som går til what if scenarioer. Skulle barnet bli skadd ute i ulykke så dekker reiseforsikringen vår godt nok. Du har misforstått litt hva en barneforsikring dekker. Det er langt mer enn uførhet. Og reiseforsikring dekker ikke nødvendigvis det du har behov for å få dekket om noe oppstår… Fint å spare, men kjedelig å måtte tømme sparekontoen for å få ting til å gå rundt hvis barnet skader seg (som forresten også kan skje hjemme! Da dekkes det ikke av reiseforsikring..), eller blir alvorlig syk. Anonymkode: ad509...337
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Abra skrev (På 3.8.2025 den 15.04): Ingen, bare tull å ha barneforsikring. Nja… for de fleste er det helt bortkasta. Heldigvis! men hvis du er så uheldig at du står der med skada, sykt eller dødt barn så er den veldig god å ha. jeg har en nevø som var kjempeuheldig. Ble varig skada etter ei ulykke. Må bruke rullestol resten av livet. Da dekket forsikringen ombygging av huset slik at det var tilrettelagt for rullestol. De håper at han kan være i arbeidslivet når han blir voksen, og ikke ender som ufør (som det dessverre ser ut som per dags dato). Da vil han få utbetalt uførepenjon fra forsikringen i tillegg til uføretrygd fra nav. vi har på to av våre barn. Tredje får ikke enda pga prematuritet. Hun kan få når hun fyller 4 år med rapport fra helsestasjon. Anonymkode: 6cd39...50f
NakenPanda Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Abra skrev (På 3.8.2025 den 15.23): Javel, for oss er det bare tull. Oss foreldre er begge ufør. Barneforsikringene dekker ikke arvelige ting. Så skulle barnene bli ufør av adhd, autisme, bekhterevs, artrose osv så vil de ikke få noe dekning. Nei, vi sparer heller på sparekonto, som går til what if scenarioer. Skulle barnet bli skadd ute i ulykke så dekker reiseforsikringen vår godt nok. Tror du må lese litt bedre i forsikringen din hvis du tror at reiseforsikring er noe som vil hjelpe deg. Det er tusenvis av andre diagnoser som vil gi masse hjelp ved skade/sykdom, og jeg har aldri sett gamlis sykdommer som atrose og bekhtereves nevnt som unntak i en barneforsikring noensinne. Det er stort sett delvis psykiske ting som ADHD, autisme, Asbergers, Taurettes og ME som er unntakene og ingen av de er arvelige.
AnonymBruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Abra skrev (På 3.8.2025 den 15.23): Javel, for oss er det bare tull. Oss foreldre er begge ufør. Barneforsikringene dekker ikke arvelige ting. Så skulle barnene bli ufør av adhd, autisme, bekhterevs, artrose osv så vil de ikke få noe dekning. Nei, vi sparer heller på sparekonto, som går til what if scenarioer. Skulle barnet bli skadd ute i ulykke så dekker reiseforsikringen vår godt nok. Enig. Har et søsken som er ufør, og mine foreldre hadde ikke barneforsikring på oss. Alt av behandling har vært gratis, og søskenet får nok utbetalt. Mine foreldre bidrar litt økonomisk til ferieturer, shopping osv. Men de har ikke trengt å betale noe for behandling og hjelpemidler. Søskenet mitt har til og med klart å spare en del selv om hun er ufør, og hen og samboer har lyst til å kjøpe egen bolig snart. Vi har ikke forsikring på våre barn. Vi har bra nok økonomi til å kunne bidra litt økonomisk hvis det skulle være nødvendig. Det offentlige bidrar med MYE. Har man forsikring vil det kun komme i tillegg, som helt sikkert er bra det. Men man får alt det nødvendige man trenger fra det offentlige. Det er ikke sånn i Norge at man er nødt til å måtte gå privat hvis ulykken skjer. Anonymkode: fa4d3...9d1
Abra Skrevet 5. august #19 Skrevet 5. august NakenPanda skrev (1 time siden): Tror du må lese litt bedre i forsikringen din hvis du tror at reiseforsikring er noe som vil hjelpe deg. Det er tusenvis av andre diagnoser som vil gi masse hjelp ved skade/sykdom, og jeg har aldri sett gamlis sykdommer som atrose og bekhtereves nevnt som unntak i en barneforsikring noensinne. Det er stort sett delvis psykiske ting som ADHD, autisme, Asbergers, Taurettes og ME som er unntakene og ingen av de er arvelige. Jeg var 30 da jeg fikk bekhterevs. Joda, både adhd og autisme/aspergers er arvelig.
NakenPanda Skrevet 5. august #20 Skrevet 5. august (endret) Abra skrev (3 timer siden): Jeg var 30 da jeg fikk bekhterevs. Joda, både adhd og autisme/aspergers er arvelig. Men det er fremdeles ikke nevnt i en barneforsikring med gode grunner, de nevner ingenting om at du nektes for arvelig sykdom i disse forsikringene de sier bare flatt ut at denne diagnosen dekkes ikke. Jeg ser også at noen spekulerer at arveligheten til en del av disse sykdommene egentlig er kunnskap og viljen fra foreldre som er diganostistert med det. Min sønn har ADHD men ingen andre i familien har det så det er ikke eksklusiv arvelig. Med det på seg er vel trygd også arvelig men det er vel neppe genetisk..... Det skal vel godt gjøres at Bekhterevs dekkes eller av en barneforsikring (og det er derfor den ikke er et unntak) da de aller aller fleste er godt opp i 20 årene når diagnosen kommer. Så neppe en del av en diskusjon om barneforsikring Endret 5. august av NakenPanda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå