Stor pike Skrevet 18. juli #21 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror at de som har det rotete som regel alltid har det rotete, ja. Rot kommer av manglende rutiner. Brett sammen klærne med en gang, eller legg de i kurven. Samme med andre ting. Ta det med en gang, så hoper det seg ikke opp. Kjøp en trådløs håndholdt støvsuger så kan man fyke over gulvet med en gang istedet for å la rusket flyte til ukas vaskedag. Kast søppel med en gabg, sett i oppvaskmaskina med en gang, tøm den når den er ferdig, vask av benken med en gang. And so on and so on. Det tar ofte ikke mer enn 5 minutter ila en dag. Og det fører til at ting ikke hoper seg opp og at man unngår skippertak. Anonymkode: 25886...630 Og der kom oppskriften på hvordan få et perfekt hjem. Var vel ikke annet å vente. Ta alt med en gang. Sånn funker ikke alle mennesker, men fint det gjør det for deg. 4 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #22 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis du kommer på besøk til en småbarnsfamilie også er det rotete (klesvask fremme på badet, barneklær her og der, skitne kopper og kar på kjøkkenbenken, rusk på gulvet), tror du at de du besøker alltid har det rotete? Spør fordi jeg enten føler vi må ha det strøkent eller at vi må unnskylde oss hvis noen kommer til oss når det er dagligdags rot. Det gjør alt av besøk til stress og påkjenning. Anonymkode: 28013...a1c Man ser lett forskjell på gamle skitt og dagens skitt. Lukten er og ulik når du kommer utenfra og inn, der noen ikke har gjort noe på flere dager, og når det er bare siste døgns oppvask, klesvask som er av nyere dato, gulv som har dagsfersk skitt eller ukes gammel skitt. Kan ikke mennesker bo i sine egne hjem og leve der, så har vi tapt fullstendig. Hvordan vi og alle andre organiserer våre liv, er og en privatsak. Selv når folk kommer på besøk. Det handler om både å ha respekt for andre, men og å kunne respektere seg selv, og sin egen standard. I dag kan man ikke uanmeldt gå og ringe på hos noen, fordi alle er så redde for å bli tråkket på tærne, følelsesmessig. Da taper vi og som mennesker. Anonymkode: 58ee1...e74 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #23 Skrevet 18. juli Forskjell på rot og møkk/urenslighet Anonymkode: 77a72...195 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #24 Skrevet 18. juli Vi har det stort sett ryddig og vasket ved besøk. Men skiter om andre ikke har det. Bryr meg ingen verdens ting. Anonymkode: 26041...7f0
Kvalitet Skrevet 18. juli #25 Skrevet 18. juli mommyaka skrev (38 minutter siden): Jeg bryr meg ikke... forskjellige på møkket og rotete. Jeg å klarer aldri å holde det 100 prosent ryddig... Men ts beskriver det på kanten til møkkete da. Uff jeg reagerer nok litt, paradokset er at mitt hjem var nøyaktig som ts beskriver da barna var små🙈🙈
katties Skrevet 18. juli #26 Skrevet 18. juli Når jeg ser hjem med småbarn som er veldig ryddige så tenker jeg heller at de ryddet litt ekstra før vi kom hvordan de ellers har det kan man ofte se på bad og kjøkken, og evt flekker på gulvet, men hvorfor skal jeg egentlig bry meg så mye om det?
AnonymBruker Skrevet 18. juli #27 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis du kommer på besøk til en småbarnsfamilie også er det rotete (klesvask fremme på badet, barneklær her og der, skitne kopper og kar på kjøkkenbenken, rusk på gulvet), tror du at de du besøker alltid har det rotete? Spør fordi jeg enten føler vi må ha det strøkent eller at vi må unnskylde oss hvis noen kommer til oss når det er dagligdags rot. Det gjør alt av besøk til stress og påkjenning. Anonymkode: 28013...a1c Klesvask på badet tenker jeg er innafor og at det handler om plass (vi har vaskerom og kan gjemme det rotet...) pluss at jeg ikke bryr meg. Barneklær her og der? 🤣🤣🤣🤣 unga mine kler av seg any time, any where og jeg selv tar fort å legger fra meg en genser her og en genser der. Anser et ikke som rot, bare noe som skjer😇 Koppernog kar på kjøkkenbenkwn og rusk på gulvet? Jeg kan rydde kjøkkenbenken og støvsuge non stop, men det hjelper liksom ikke. 20 min etterpå er det noe nytt. Så nei, jeg tror ikke de alltid har det rotete! Tilgrodd møkk som er på benkplaten på flere besøk vil jeg anse som litt uhygienisk, men ikke rynket på nesa og dømt! Heller spurt om jeg skulle hjelpe med noe eller mer diskret invitert barna hjem til meg og tenkt at hen da kan disponere de timene slik hen trenger. Anonymkode: 4c379...c90
AnonymBruker Skrevet 18. juli #28 Skrevet 18. juli Stor pike skrev (15 minutter siden): Og der kom oppskriften på hvordan få et perfekt hjem. Var vel ikke annet å vente. Ta alt med en gang. Sånn funker ikke alle mennesker, men fint det gjør det for deg. Hva er perfekt? Anonymkode: bbf37...e5c
AnonymBruker Skrevet 18. juli #29 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg tror at de som har det rotete som regel alltid har det rotete, ja. Rot kommer av manglende rutiner. Brett sammen klærne med en gang, eller legg de i kurven. Samme med andre ting. Ta det med en gang, så hoper det seg ikke opp. Kjøp en trådløs håndholdt støvsuger så kan man fyke over gulvet med en gang istedet for å la rusket flyte til ukas vaskedag. Kast søppel med en gabg, sett i oppvaskmaskina med en gang, tøm den når den er ferdig, vask av benken med en gang. And so on and so on. Det tar ofte ikke mer enn 5 minutter ila en dag. Og det fører til at ting ikke hoper seg opp og at man unngår skippertak. Anonymkode: 25886...630 Unnskyld meg, men er du et overskuddsmenneske som aldri klarer eller trenger å sette deg ned? Eller kanskje bor du alene uten noen andre som lager uorden, spiser all mat ute og bruke hjemmet ditt som et hotell du bare overnatter på? Alternativt har hushjelp som gjør alt for deg? Anonymkode: 58ee1...e74 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #30 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg tror at de som har det rotete som regel alltid har det rotete, ja. Rot kommer av manglende rutiner. Brett sammen klærne med en gang, eller legg de i kurven. Samme med andre ting. Ta det med en gang, så hoper det seg ikke opp. Kjøp en trådløs håndholdt støvsuger så kan man fyke over gulvet med en gang istedet for å la rusket flyte til ukas vaskedag. Kast søppel med en gabg, sett i oppvaskmaskina med en gang, tøm den når den er ferdig, vask av benken med en gang. And so on and so on. Det tar ofte ikke mer enn 5 minutter ila en dag. Og det fører til at ting ikke hoper seg opp og at man unngår skippertak. Anonymkode: 25886...630 Vi prøver på dette, men "med en gang" blir svært ofte avbrutt av bleieskift, megling mellom unger om minuttets mest populære leke, noen slår seg, noen søler noe, min mor ringer, svigermor kommer innom uanmeldt, nabounger ringer på og det er spørsmål om å leke og så videre. Vi har et veldig lite aktivt liv sånn egentlig, men du verden så mange avbrytelser det er. Anonymkode: 4c379...c90 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #31 Skrevet 18. juli Jeg har det alltid roterende unnskylder alltid. Har tre barn. Anonymkode: ebc6f...3ca
AnonymBruker Skrevet 18. juli #32 Skrevet 18. juli Jeg synes oppriktig synd på dem som alltid må ha et rent og ryddig hjem. Anonymkode: cbb6a...53b 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #33 Skrevet 18. juli Må innrømme at jeg legger merke til det, men det er helt i orden om folk har det rotete. Forskjell på rotete og skittent, og forskjell på om man kommer på uanmeldt besøk midt på dagen og avtalt besøk en lørdagskveld. Husker vi ble invitert til et vennepar en kveld for lenge siden. De hadde små barn den gangen. Huset var ekstremt kaotisk, det lå store støvdotter på badet og kjøkkenbenken måtte man lete etter under all oppvasken som sto der. Jeg har aldri hatt det sånn selv når jeg har hatt gjester (heller ikke i den verste småbarnsperioden), men den kvelden jeg snakker om, ble riktig så trivelig, og menneskene er jo like hyggelige selv om de lever i et rotehus. Anonymkode: 0a696...c03 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #34 Skrevet 18. juli Rot gjør ikke noe, men når det er skitten og man kjenner at sokken henger igjen i kliss så er grensen nådd for min del på besøk. Eller når katten har doen sin oppå vaskemaskinen og den ikke er tømt på mange dager samt det er lite sand i den, i tillegg er kattematen rett ved siden av.... de har jeg ikke vært hos siden for å si det sånn. Det var mye i det huset, dette var den berømte siste dråpen. Anonymkode: d2b8a...d14 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #35 Skrevet 18. juli I utgangspunktet er det ikke noe stress med litt hverdagsrot. Klesvask, leker på gulvet, bøker på bordet og litt skitne glass på kjøkkenbenken. Men når det er så skittent på gulvet at sokkene blir grå, det er gamle saftglassringer med støv på bordene, det ligger hauger av papirer og skrot rundt omkring, og badet er fult i tannkremflekker, hår og støv, så tenker jeg man er veldig sløv med daglig renhold. Stor forskjell på rot og skit. Kommer noen uanmeldt blir det som det er, men inviterer man folk på mer enn 30 min varsel så rekker man å rydde det grøvste og ta over badet. Jeg skjønner personlig ikke at folk har det så grisete, selv med barn og travle dager kan man ta 20 min intensiv rydd og vask hver dag. Anonymkode: d7e52...90a
AnonymBruker Skrevet 18. juli #36 Skrevet 18. juli Takk for alle svar ☺️ Ser ut som om de fleste her ser forskjell på dagligrot og inngrodd skitt. Vi rydder hver dag og vasker hver uke, så det er heldigvis begrensa hvor ille det blir hos oss. Men Santiago utrolig hvor mye rot barn og alt livet rundt barn kan skape på et døgn! Jada, barna mine kunne kanskje vært bedre oppdratt når det gjelder rydding, men det er en annen tråd ☺️ ts Anonymkode: 28013...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #37 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du kommer på besøk til en småbarnsfamilie også er det rotete (klesvask fremme på badet, barneklær her og der, skitne kopper og kar på kjøkkenbenken, rusk på gulvet), tror du at de du besøker alltid har det rotete? Spør fordi jeg enten føler vi må ha det strøkent eller at vi må unnskylde oss hvis noen kommer til oss når det er dagligdags rot. Det gjør alt av besøk til stress og påkjenning. Anonymkode: 28013...a1c Er der skittent, som i at det blir vasket sjeldent, tenker jeg nok at dette er vanlig, hvis ikke de voksne i huset har vært syke, feks. Litt rot tåler de fleste, hver dag er ikke lik, ryddet i går, gidder ikke i dag, liksom, men møkkete hjem er uappetittlig. Anonymkode: be23b...19b
AnonymBruker Skrevet 18. juli #38 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi prøver på dette, men "med en gang" blir svært ofte avbrutt av bleieskift, megling mellom unger om minuttets mest populære leke, noen slår seg, noen søler noe, min mor ringer, svigermor kommer innom uanmeldt, nabounger ringer på og det er spørsmål om å leke og så videre. Vi har et veldig lite aktivt liv sånn egentlig, men du verden så mange avbrytelser det er. Anonymkode: 4c379...c90 Det er ikke meningen at huset skal være strøkent til en hver tid når man har små barn, barna må få leve et normalt liv som innebærer leker, søl på gulvet, matrester under sokkene osv, vi klarer alle å leve med det noen år Anonymkode: be23b...19b 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #39 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes oppriktig synd på dem som alltid må ha et rent og ryddig hjem. Anonymkode: cbb6a...53b Den tid kommer når barna blir større 😀 Anonymkode: be23b...19b
AnonymBruker Skrevet 18. juli #40 Skrevet 18. juli Jeg har mange venner og stor familie. Noen har det rotete, noen har det litt skittent i kroker, andre har det helt strøkent. Det betyr ingenting for vår relasjon. Selv om jeg ikke hadde likt å ha det sånn selv i flere av disse hjemmene så er det faktisk ikke jeg som bor der. Folk som dømmer hvordan andre har det er "svigermor fra helvete"-opplegg. Anonymkode: 1c630...d46 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå