AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Hvis du kommer på besøk til en småbarnsfamilie også er det rotete (klesvask fremme på badet, barneklær her og der, skitne kopper og kar på kjøkkenbenken, rusk på gulvet), tror du at de du besøker alltid har det rotete? Spør fordi jeg enten føler vi må ha det strøkent eller at vi må unnskylde oss hvis noen kommer til oss når det er dagligdags rot. Det gjør alt av besøk til stress og påkjenning. Anonymkode: 28013...a1c 1
jukkapalme Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Jeg tenker ingenting om det og tror ikke at de alltid har det rotete. Skjønner jo at tiden og orket ikke alltid strekker til med små barn. Bryr meg absolutt ikke om litt rot. 13
mommyaka Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Jeg bryr meg ikke... forskjellige på møkket og rotete. Jeg å klarer aldri å holde det 100 prosent ryddig... 9 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Så lenge det ikke er møkkete og lukter vondt så tenker jeg ikke over andres rot, spesielt om jeg dukker opp litt uanmeldt. Ville ikke stressa med dette Anonymkode: 324d7...bca 3 1
Daria Skrevet 18. juli #5 Skrevet 18. juli Jeg (helt uten barn å skylde på) synes det er så deilig å se at andre også kan ha det rotete 11 2
Hoppetaujenta Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli Veldig beroligende å se at folk er vanlige folk som ikke har glossy magasin-raptuser i en helt vanlig hjem. 6 1
Hulderen Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Jeg antar at småbarnsfamilier alltid har det rotete, men at de rydder når de skal få besøk hvis de har tid. Er det aldri rotete, så ville jeg blitt bekymret, for det ville tydet på at foreldrene hadde feil fokus. Små barn skal få ha leker utover og rive ned ting uten at det er en katastrofe. Man må ha det så rent at folk ikke blir syke, men utover det så er det viktigere at foreldrene tar seg av barna enn at de rydder. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli Her er rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken. Sitat fra Ukjent 😊 Anonymkode: 81b3e...646 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #9 Skrevet 18. juli Jeg har aldri én eneste gang i hele mitt liv gått inn i noen andres hjem og tenkt at det var møkkete eller rotete. Jeg er blind for slikt, og om jeg skulle sett det, så hadde jeg brydd meg null og aldri mer tenkt på det. Anonymkode: cbb6a...53b 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli Bryr meg null om hvordan folk har det, så lenge det ikke ser direkte helsefarlig ut. Og det har jeg aldri opplevd. At det vises at det bor folk i huset, er bare bra. Anonymkode: ee1b6...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis du kommer på besøk til en småbarnsfamilie også er det rotete (klesvask fremme på badet, barneklær her og der, skitne kopper og kar på kjøkkenbenken, rusk på gulvet), tror du at de du besøker alltid har det rotete? Spør fordi jeg enten føler vi må ha det strøkent eller at vi må unnskylde oss hvis noen kommer til oss når det er dagligdags rot. Det gjør alt av besøk til stress og påkjenning. Anonymkode: 28013...a1c Jeg tror at de som har det rotete som regel alltid har det rotete, ja. Rot kommer av manglende rutiner. Brett sammen klærne med en gang, eller legg de i kurven. Samme med andre ting. Ta det med en gang, så hoper det seg ikke opp. Kjøp en trådløs håndholdt støvsuger så kan man fyke over gulvet med en gang istedet for å la rusket flyte til ukas vaskedag. Kast søppel med en gabg, sett i oppvaskmaskina med en gang, tøm den når den er ferdig, vask av benken med en gang. And so on and so on. Det tar ofte ikke mer enn 5 minutter ila en dag. Og det fører til at ting ikke hoper seg opp og at man unngår skippertak. Anonymkode: 25886...630 7
Rotemor Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Tenker aldri negativt om det. Liker at folk lever som de selv vil i sine hjem!!! 1
Q2012 Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli (endret) Jeg liker ikke å ha rot i huset mitt, men jeg bryr meg ikke om hvordan de har det hjemme når jeg besøker dem. Selvfølgelig er det forskjell på rotete og ikke rent. Endret 18. juli av Q2012
AnonymBruker Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli Bedre med litt rot enn et rent helvete Eksen min var nazi og alt skulle være på stell uansett! Men han løftet ikke en finger for å ha alt på stell. Han bare kommanderte meg rundt som en vaskefille og gud bedre meg om jeg ikke gjorde som han kommanderte. Kom meg heldigvis ut og nå har jeg et meeeget avslappet forhold til husarbeid. Hvordan andre har det hjemme hos seg selv bryr jeg meg lite om. Det er ikke jeg som bor der Anonymkode: 1da36...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Jeg bryr meg ikke om rot hos andre. Tenker aldri på det, så lenge det ikke er av typen hoarding eller skikkelig skittent. Oppegående mennesker som tar i mot besøk har det rent på spisebordet/salongbordet og på toalettrommet. Har aldri brukt tid på å tenke over hvordan noen har det i etterkant, kun tenkt på hvor koselig det var å treffes. Det er bedre med litt skitt i krokene enn et rent helvete😉 Ukjent sitat Anonymkode: e0750...77e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bedre med litt rot enn et rent helvete Eksen min var nazi og alt skulle være på stell uansett! Men han løftet ikke en finger for å ha alt på stell. Han bare kommanderte meg rundt som en vaskefille og gud bedre meg om jeg ikke gjorde som han kommanderte. Kom meg heldigvis ut og nå har jeg et meeeget avslappet forhold til husarbeid. Hvordan andre har det hjemme hos seg selv bryr jeg meg lite om. Det er ikke jeg som bor der Anonymkode: 1da36...3fb Hehe der var vi enige😅 Anonymkode: e0750...77e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Jeg syns det er godt å se at andre har det rotete slik som meg. Jeg prioriterer ikke å ha det strøkent og det Trenger ikke andre heller Anonymkode: bbf37...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Hahahaha! Nei! Jeg blir glad! Ikke bare mitt hjem som er slik, så helt nydelig. Et hjem er et veksted ikke et museum. Anonymkode: ca3b3...802 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Jeg er veldig sensitiv for rot, det blir for mye sensorisk stimuli og jeg blir syk og stresset av det, men det er i mitt eget hjem. Fordi jeg alltid har det strøkent tror jeg folk tenker at dette er en verdi jeg har, men det handler rett og slett om at hvis ikke blir utmattelsessymptomene mine verre, så orden i omgivelsene er liksom førsteprioritet hjemme. Men når jeg er på besøk hos andre, der jeg oppholder meg maks noen timer så har det ingenting å si. For da er det så mye annet sensorisk uansett. Så kommer jeg til et rotete hjem så tenker jeg lite på det, og tillegger folk overhodet ingen attributter som følge av det. Anonymkode: 03149...b10 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror at de som har det rotete som regel alltid har det rotete, ja. Rot kommer av manglende rutiner. Brett sammen klærne med en gang, eller legg de i kurven. Samme med andre ting. Ta det med en gang, så hoper det seg ikke opp. Kjøp en trådløs håndholdt støvsuger så kan man fyke over gulvet med en gang istedet for å la rusket flyte til ukas vaskedag. Kast søppel med en gabg, sett i oppvaskmaskina med en gang, tøm den når den er ferdig, vask av benken med en gang. And so on and so on. Det tar ofte ikke mer enn 5 minutter ila en dag. Og det fører til at ting ikke hoper seg opp og at man unngår skippertak. Anonymkode: 25886...630 Dette hadde nok fungert her hvis vi var minimalisert eller ikke hadde barn. Vi gjør husarbeid hele dagen, og mens vi gjør det har vi tre små som ordner og flytter på ting. Alt blir ryddet i løpet av to døgn, ingenting ligger og stinker. Men hvis det skal holde seg ryddig i noen timer må barna ut av huset. Anonymkode: 28013...a1c 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå