AprilLudgate Skrevet fredag kl 13:23 #21 Skrevet fredag kl 13:23 At hun bemerker seg eventuelt vaskemaskin med kun 2 plagg av ganga kan jeg skjønne rent klima- og miljømessig. Tørketrommel på alle klær er noe en bør forsøke å unngå, men: Det er rimelig spesielt å ringe rundt og snakke deg SÅ ned. Hva med å sette henne på plass? Mannen får si det du forklarer her: Kjøpt slik og sånn - ordnet og styrt. Noen småkommentarer er nå en ting, men å ringe rundt og si at du snylter på samboers inntekt er direkte respektløst. Enten slutter hun med det, eller: ikke inviteres igjen. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:25 #22 Skrevet fredag kl 13:25 Send henne hjem på flekken. Grensen er tråkket over. Jeg opplevde det samme med min svigermor, som bodde hos oss en periode mens hun lette etter nytt hus. Da jeg overhørte henne snakke dritt om meg på telefonene, så ga jeg rolig beskjed om at hun fikk en uke på seg til å finne et annet sted å bo. Slikt godtar jeg ikke i mitt hjem. Din svigermor er på besøk og får oppføre seg, kort og godt. Bare si at «Nå er det på tide å dra hjem. Jeg finner meg ikke i å bli baksnakket av gjester. Ha det». For all del, IKKE argumenter med henne. Ikke forklar om vannbruken og lønn osv. Bare sett ned foten. Anonymkode: 95a43...756 5 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:26 #23 Skrevet fredag kl 13:26 Svigermor får ta oppvasken heretter, og klesvasken kan hun ta med ned i nærmeste bekk Anonymkode: fe2cb...097 3
Boetica Skrevet fredag kl 13:28 #24 Skrevet fredag kl 13:28 Ikke start noen diskusjon med henne, bare gjør din greie og la henne holde på. Men slutt å dulle med henne. Ingen parfyme neste gang. Og sengetøyet kan hun trekke på selv osv. Jeg hadde selv en svigermor som bød meg på mange kameler å svelge. Jeg sprakk bare én gang i løpet av mange år 🤭 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:30 #25 Skrevet fredag kl 13:30 Du lar henne vaske opp, og du lar være å vaske klær i ett kjør de få dagene hun er på besøk. Hvis ikke du klarer det, er du spinnvill. Anonymkode: 9c4bf...b12 2
Mymlen Skrevet fredag kl 13:35 #26 Skrevet fredag kl 13:35 Noe av det verste her er at mannen din er konfliktsky, og ikke greier å be sin egen mor om å respektere hvordan dere gjør ting i deres private hjem! Sånne unødvendige og frekke kommentaret hadde jeg reagert på, og sagt ifra om. Viktig at barna ser at dere setter grenser for andre sin dårlige oppførsel, og lærer dem at man skal IKKE legge seg bort i andre sine vaner når de er på besøk 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:37 #27 Skrevet fredag kl 13:37 Hvis svigermor angivelig er så opptatt av miljøet, hvorfor drikker hun kaffe laget fra kaffekapsler? Anonymkode: f7b07...1ba 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:40 #28 Skrevet fredag kl 13:40 Kondolerer med slitsom svigermor. Hun er direkte ufin og frekk - spesielt ved å ringe andre for å klage på hvordan du lever livet ditt. Her synes jeg mannen bør snakke med henne og si at det ikke er greit å komme på besøk for så å kritisere hvordan dere lever. Miljødebatten er en helt annen diskusjon og i min mening irrelevant her. Det handler om å vise respekt i andres hjem. Anonymkode: 1a0ff...a2c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:43 #29 Skrevet fredag kl 13:43 Hun er sær, og ganske frekk. Men det overlever man et par uker i året. Hvis du lar deg provosere, så har du tapt 😄 Anonymkode: c1196...5b2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:47 #30 Skrevet fredag kl 13:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er hun spinnvill fordi hun tenker på miljøet?🤔 Anonymkode: 327b8...04d Nei, men normale mennesker kan kanskje hinte litt med en "det er ikke så bra for miljøet", også bare la den ligge etter det. Hun er spinnvill fordi hun protesterer passivt aggressivt, tar det opp med mannen, og ringer rundt for å baksnakke. Det er helt psycho. Anonymkode: 28247...3d0 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:53 #31 Skrevet fredag kl 13:53 Tipper hun hadde funnet noe å ta deg på uansett hvor perfekt du prøvde å være. Det eneste som hjelper er å gi klar beskjed. Da har du i det minste stått opp for deg selv, og det er faktisk lettere å ignorere det etter man har sagt hva man mener. Anonymkode: f44b9...e3a 2
Fionas Skrevet fredag kl 13:58 #32 Skrevet fredag kl 13:58 Du må ikke ta deg nær av slike kommentarar. Synst det virker ut som du er sår og har lav selvtillit siden du bryr deg så mye hva hun sier. Det er ikke viktig hva hun tenker, hun bor ikke hos dere vanligvis. Du får bare svare «slik gjør jeg» og ikke gi henne mulighet til å ta deg. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:58 #33 Skrevet fredag kl 13:58 Hadde det vært min svigermor så hadde jeg pakket kofferten hennes og sagt der er døra hvis hun hadde ringt til andre for å snakke drit om meg. Hater folk som skal bestemme hva og hvordan jeg gjør ting i mitt hjem. Jeg har hatt mine diskusjoner med min svigermor, nå har det blitt slik at hun ikke legger seg oppi hva jeg gjør lengre 😂 Jeg orker ikke leke dørmatte der andre skal bestemme over meg. Anonymkode: 51cb8...daa 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:03 #34 Skrevet fredag kl 14:03 Beklager. Men jeg får vondt i hjertet av måten du lever på. Driter i lønna di. Det er misbruk av felles ressurser. Spesielt klesvasken og slitasjen der. Hun bør ikke være ufin mot deg. Men jeg skjønner hun reagerer. Anonymkode: e966f...494 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:03 #35 Skrevet fredag kl 14:03 AprilLudgate skrev (19 minutter siden): At hun bemerker seg eventuelt vaskemaskin med kun 2 plagg av ganga kan jeg skjønne rent klima- og miljømessig. Tørketrommel på alle klær er noe en bør forsøke å unngå, men: Det er rimelig spesielt å ringe rundt og snakke deg SÅ ned. Jeg har en vaskemaskin som vasker 9 kg om gangen og den er alltid full når jeg setter den på. Aldri i livet om jeg hadde satt på tre plagg. Bruker tørketrommel en del og alle våre bomullsklær tåler det. Unngår selvsagt tørketrommel på pent tøy. Anonymkode: dd070...95a 1
Brunello Skrevet fredag kl 14:08 #36 Skrevet fredag kl 14:08 Slikt som dette er det utelukkende damer som klarer å lage drama om. Felles for alle svigermødre er at de har vært svigerdøtre.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:14 #37 Skrevet fredag kl 14:14 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beklager. Men jeg får vondt i hjertet av måten du lever på. Driter i lønna di. Det er misbruk av felles ressurser. Spesielt klesvasken og slitasjen der. Hun bør ikke være ufin mot deg. Men jeg skjønner hun reagerer. Anonymkode: e966f...494 Hvis svigermor er opptatt av miljøet, får hun feie for egen dør og droppe Pepsi Max og kaffekapsler. Det finnes rent vann i springen (sunnere for kroppen og tennene) og koke kaffe selv (dersom hennes sønn og ts ikke har kaffetrakter). Anonymkode: f7b07...1ba 5 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:17 #38 Skrevet fredag kl 14:17 Brunello skrev (6 minutter siden): Slikt som dette er det utelukkende damer som klarer å lage drama om. Felles for alle svigermødre er at de har vært svigerdøtre. Det er en kjerne av sannhet i dette. Men det gjelder ikke alle. Jeg er selv en svigerdatter, og aldri i verden om jeg hadde giddet å lage drama ut av dette. Skjønner ikke de som skriver at Ts må sette svigermor på plass, kaste henne ut etc. Dette er jo bare bagateller og hun er der noen dager. Ikke rart det blir krig i verden. Anonymkode: aaa85...bca 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:28 #39 Skrevet fredag kl 14:28 Jeg hadde nok sagt at jeg overhørte dine kommentarer om meg til din søster. Og jeg må bare understreke at dette er vårt hjem, vi bestemmer hvordan vi løser oppgavene her. Du bestemmer hvordan du løser det i ditt hjem. Jeg legger meg ikke bort i det, og jeg forventer at gjester i vårt hjem ikke legger seg bort i hvordan vi løser vårt. Og heller ikke ringer rundt for å baksnakke oss. Middagen er klar om 5 min. Hvis hun fortsetter, drar du til enda et hakk, og sier at du er gjest i vårt hus. Vi har stått på hardt for at du skal ha det bra som gjest. Hvis det blir for vanskelig å utvise normal folkeskikk, så er det på tide å avslutte besøket. Anonymkode: b811e...3aa 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:28 #40 Skrevet fredag kl 14:28 Brukernavn84 skrev (1 time siden): Alle vet at håndvask bruker mye mer energi enn maskinoppvask, så hvis man tenker på miljøet så bruker man selvsagt maskinen. Jeg ville sagt at "sånn gjør vi det her" og hvis svigermor fortsatte å klage så ville jeg kastet henne på dør. Ja vel, men jeg synes ikke det er galt at svigermor tenker på miljø, tror neppe det kjøres fulle maskiner når det vaskes så ofte Anonymkode: 327b8...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå