AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Hvis du skal kjøpe hus - hvor mye legger du vekt på at nabo har det velstelt i hage, og at malingen ikke flasser, og det ser noenlunde ryddig ut? Eller hvis du skal selge - hva tenker du om at naboen lar det forfalle? Tror du at du får færre interessenter? Sier du i fra til naboen? Anonymkode: 42c1e...5ca
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Om noen bare ikke klipper plenen, så bryr jeg meg ikke. Men så på et hus, der hadde naboen minst 10 bilvrak og masse annet rot i hagen, det huset ble det da helt uaktuelt å kjøpe. Anonymkode: 3ec48...a09 8 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Ser absolutt på hvordan det ser ut i nabolaget om jeg skal kjøpe hus. Det bør være velstelt. Ser også etter trampoliner og sånt. Anonymkode: 2ac43...323 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Ja, nabolaget generelt. Ikke bare nærmeste nabo. Men hva som er en ustelt hage, kommer jo an på øynene som ser. Jeg er kanskje over snittet opptatt av at insektene skal overleve. Så en hage der det er områder som får lov å være litt "ustelt", ville jeg tenkt på som positivt. Men hvis det ble supplert av bilvrak, eller annet rot og skrot, ville jeg nok holdt meg unna. Det er forskjell på ustelt i betydningen "la en gammel trestokk ligge for insektene og ikke klippe gresset hele tiden" og "bruke uteplassen til oppsamling av gjenstander som burde vært på kjørt til avfallstasjonen for lenge siden." Anonymkode: 36553...fb6 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #5 Skrevet 18. juli Ustelt hage bryr jeg meg ikke om. Men gamle slitte biler i tona, masse rot på utsiden, falleferdig hus. Ting som lekeplass i nærmiljøet, leker i hagen og breie fine fortau er pluss i min bok. Er ikke meningen å dømme noen, men for meg er dette skikkelig første inntrykk, og sidestilles likt med å stille i jobbintervju i joggebukse det er nok til at jeg snur meg om. Anonymkode: 45fc4...b97 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli Ikke ustelt i seg selv. Det kan også bety at naboen prioriterer jordomseilinger og aldri bråker eller plager noen 🙂 Men skrotnisse er et skikkelig minus, jeg orker ikke verken synet eller lyden av sånne som skal samle på alt mulig ræl og dermed ofte slipe og sveise og jobbe med bråkende verktøy støtt. Da får man flytte på småbruk uten naboer. Samme om det ser ut til å være et skikkelig kråkereir med sosialbeboere, rusmisbrukere etc. Har hatt kommunal rusbolig som nabo før, og helst ikke igjen. Har vondt av de, og dømmer de ikke. Men det forandrer ikke på at det fort drar mye bråk, kriminalitet og utrygghet inn i nabolaget som er veldig slitsomt å forholde seg til, særlig når man får barn. Foretrekker et pent nabolag altså. Men det er ingen showstopper at noen har latt buskaset gro eller er på etterskudd med husmalingen. Anonymkode: 19b87...f5d 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Ja det teller veldig mye. Naboer som bruker tomta til å samle på biler osv er helt uaktuelt å kjøpe ved siden av. Om huset ser ustelt ut og det bor en gammel person der så regner jeg med at det snart vil bli noen nye som bor i huset og da går det kanskje an. Men om det er yngre folk med ustelt hus og hage så nei takk til sånne naboer. Anonymkode: cd67e...3db 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller hvis du skal selge - hva tenker du om at naboen lar det forfalle? Tror du at du får færre interessenter? Sier du i fra til naboen? Anonymkode: 42c1e...5ca Selvsagt ikke - naboens eiendom er naboens rett og ansvar. Det eneste ville vært om jeg hadde et veldig godt forhold til naboene og de midlertidig hadde hatt eller holdt på med noe veldig skjemmende - da kunne jeg spurt om de har mulighet til å fjerne/slutte/ta pause. Men høy terskel for det altså. Har du en skrotnisse til nabo er det ikke sjans uansett, og å få midlertidig orden på nabohus/nabotomt ville jo nesten være å lyve (jfr. selgers ansvar/opplysningsplikt og å skjule feil/mangler). Som selger går man vel stort sett fri uansett, men jeg har i alle fall ikke ære og samvittighet til å lure kjøperne med noe sånt. Anonymkode: 7a8ab...828 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #10 Skrevet 19. juli Ja ser på nabohus gata huset er i og ellers områder rundt. Ting som kan gi støy osv. Anonymkode: a2918...af0
Trolltunge Skrevet 19. juli #12 Skrevet 19. juli Jeg ser på hele nabolaget ja. Så kan jeg gjerne kjøpe det huset naboene ergrer seg over billig, og gjøre det fint. 😄 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå