Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det så ufattelig mye dårlig journalistikk, masse intetsigende overskrifter som liksom skal skape interesse og klikk. Ser mye av elendigheten på Facebook. 

Jeg velger ofte å ikke klikke meg inn på artiklene for å ta avstand fra dette, gi dem færre klikk og mindre inntjening. Vi bør heller vise at vi setter pris på bra journalistikk med gode og informative overskrifter. 

Ser at innholdet ofte avsløres i kommentarfeltene for at folk skal slippe å trykke seg inn. Da har avisene generert mer aktivitet i kommentarfeltet, men får færre klikk på artikkelen som fortjent. 

Dette er optimistisk, men skulle virkelig ønske at folk tenkte seg mer om, reflekterer over hva man vil støtte. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg og gjør ofte det samme. Gidder ikke klikke meg inn på dumme artikler med et bilde av en tekanne med overskriften “Provoserende” eller “Slår alarm” 🥱

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også sluttet å klikke meg inn på artikler der overskriften ikke klargjør hva den handler om. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker mye av det samme, og tenker vi bidrar til å gjøre samfunnet og mediebildet litt dummere hver gang en trykker seg inn på slike saker, eller bare besøker dagbladet.no. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg unngår å klikke meg inn på overskrifter som inneholder ordet "dette". Det er stort sett enten uinteressant, gammelt nytt, eller banaliteter.

"Dette må du gjøre før du dusjer"

"Frykter du restskatt- sjekk dette"

"Fikk sjokk da hun oppdaget dette"

"Fint vær - unngå dette""

"Til sykehus etter dette"

Anonymkode: 5f931...d58

Skrevet

Der er dessverre blitt inflasjon i å lage sensasjonelle overskrifter på helt trivielle, bagatellmessig saker. Klikk er blitt et mantra for mange redaksjoner, dette genererer inntekter i form av annonser. Selv har jeg begynt å tenke meg om før jeg klikker på saker. Det er greit at man har en kjapp beskrivelse av innholdet, men synes veldig mange saker dramatiseres ut av alle proporsjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...