Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nylig en tv fra en kjent Norsk elektronikkjede. Denne ble sendt via post. Ved ankomst var det tydelige "skader" på den ytreembalasjen, men tenkte dette nok bare var fra frakten. Ved åpning av pakken er det tydelig at jeg ikke er første eier av denne tven. Trekket var festet ganske halveis, noen av kablene var ikke pakket likt slik jeg senere har sett ved unboxing video av akkurat samme tv og ved inspeksjon av skjermen er det tydelige fingeravtrykk og "streaks" på selve skjermen og på rammen rundt.

Hva burde man kunne forvente fra selger i dette tilfellet? Vet at man har 14 dagers angrerett, å sende i retur er såklart en mulighet, men jeg bor i 4 etg uten heis å tven veier mye, så må jeg lempe den til posten for retur, så må jeg motta en erstatning og hente bære opp i 4 osv igjen.

I mitt hode er det utrolig mye jobb for noe som ikke er min feil.

Anonymkode: cf730...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kontakt først og fremst selger, og hør hva dere skal gjøre for å få den sendt i retur. Beskriv varen, emballasjeskaden og at tv-en åpenbart er brukt eller pakket opp av andre før. Altså selgers feil, selger må fikse, komme og hente den i retur og sende deg den riktigte tv-modellen. Evt ber du om et klekkelig prisavslag for B-varen.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøpte nylig en tv fra en kjent Norsk elektronikkjede. Denne ble sendt via post. Ved ankomst var det tydelige "skader" på den ytreembalasjen, men tenkte dette nok bare var fra frakten. Ved åpning av pakken er det tydelig at jeg ikke er første eier av denne tven. Trekket var festet ganske halveis, noen av kablene var ikke pakket likt slik jeg senere har sett ved unboxing video av akkurat samme tv og ved inspeksjon av skjermen er det tydelige fingeravtrykk og "streaks" på selve skjermen og på rammen rundt.

Hva burde man kunne forvente fra selger i dette tilfellet? Vet at man har 14 dagers angrerett, å sende i retur er såklart en mulighet, men jeg bor i 4 etg uten heis å tven veier mye, så må jeg lempe den til posten for retur, så må jeg motta en erstatning og hente bære opp i 4 osv igjen.

I mitt hode er det utrolig mye jobb for noe som ikke er min feil.

Anonymkode: cf730...31b

Er du lat og konfliktsky, så godtar du TV-en du har fått. 
Godtar du ikke TV-en, så er jobben slik du har beskrevet over. 

At boksen er skadet kan bare fraktselskapet klandres for. Om noen har tatt ut TV-en av boksen, av en eller annen grunn er ingen reklamasjonsrett. 

Anonymkode: 417bb...e46

Skrevet

Men hvis tv'n er ellers fin, så er det vel mindre arbeid med enn liten klut for å få vekk brukssporene du beskrev? 

Ufin ja, men hva vinner du ved retur annet enn stress og en tv uten fingeravtrykk og med hdmi pakket i plast?

Schmuhsjdhudjsju

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (2 timer siden):

Men hvis tv'n er ellers fin, så er det vel mindre arbeid med enn liten klut for å få vekk brukssporene du beskrev? 

Ufin ja, men hva vinner du ved retur annet enn stress og en tv uten fingeravtrykk og med hdmi pakket i plast?

Schmuhsjdhudjsju

Men hvis det stemmer som ts tror, at dette er en vare som leverandøren f eks har fått i retur, og nå selger som ny, så skulle ikke ts ha betalt full pris.

Jeg ville begynt der. Tatt kontakt med butikken og lagt det frem slik ts gjør her. Hvis TV'en ellers er ok, så tenker jeg et prisavslag burde løse saken.

Anonymkode: 4b64a...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...