Gå til innhold

Hvorfor er det ikke middag inkludert i hotellene lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Keg har resit til hellas,spania,vietnam,danmark,sverige og  frankrike og har bodd på hotell i alle disse landene. Og fått både frokost og middag buffer på restaurantene. Det er noe man velger ekstra tillegg når man booker reisen

Nå er det 5 år siden jeg hadde min siste reise. Ønsker å reise om par uker. Men ser at valget med middag er tatt bort. Man kan kun velge frokost som tillegg i prisen. Hvorfor er det slik? Dette gjelder de hotellene jeg har sett på i spania.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ofte velge dette etterpå, all inclusive, halvpensjon etc. Det kommer etter valg av rom som oftest. 

Anonymkode: abb9e...7bf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En god del steder er det det, ofte på de mindre, familiedrevne hotellene. 

Det er vel noe som benyttes lite. De fleste ønsker ikke spise på hotellet daglig, med mindre de har småbarn e.l. og da velger man gjerne AI.

Dersom hotellet har middagsservering, kan du jo bare spise der likevel?

Anonymkode: 82282...5f7

• Nyttig 2
Skrevet

Du må velge et all inclusive-hotell, ikke bare et tilfeldig hotell. Søk på charterselskapene for eksempel og kryss av for at du vil ha all inclusive. 

All inclusive er svært ødeleggende for den lokale turistnæringen, så unngå det gjerne om du kan. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke særlig etterspurt da, så blitt fjernet….? Ikke dermed sagt det er mulig å få det, men da må en inn på hvert enkelt hotell og sjekke.

Anonymkode: 52a86...3f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer helt fra hotell til hotell. Noen har ikke frokost, noen har kun frokost, noen har halvpensjon (gjerne frokost + middag), noen har helpensjon og noen har all inclusive. Her kan man ofte også velge ulike varianter selv. I noen land og områder er det nesten standard at hotellene tilbyr middager og også all inclusive, i andre land og områder er det veldig sjeldent.

I Norge er det veldig lite vanlig, selv om det finnes, i noen utpregede charterturland er det vanligere. Likevel forskjeller der også, selv i charter-land med så mange fellestrekk som Hellas og Kypros er det langt vanligere med all inclusive i sistnevnte. Men du finner alle varianter i alle land, skulle jeg tro.

Jeg vet ikke om det har blitt sjeldnere enn før eller ei. Det er nok kjent som et tilbud som er mest populært for barnefamilier og folk som ikke er så veldig opptatt av kultur og opplevelser foruten hotellet, og med all respekt også kanskje litt "harry". Skjønner godt at det er praktisk og har prøvd det selv et par ganger, men det er mulig det harry-stempelet har gjort det litt krevende for hotellene å fortsette å tjene penger med den modellen.

Anonymkode: c7ff1...d3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
BareMegAlene skrev (19 minutter siden):

Det er kanskje ikke slik her. Men det er ikke som du påstår at det er borte. Jeg bestilte nettopp og fikk alle valgene, frokost, halvpensjon og all inclusive.

Anonymkode: ca953...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...